Skip to main content

Energy and environmentLaajuus (5 cr)

Code: TE00BS18

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Marjukka Nuutinen

Objective

The student knows and understand the most important concepts of energy and get familiar with global energy sources and energy consumption objectives as well as international and national energy and climate policies. In addition, the students are familiar with the legislation and key instruments relating to climate policy objectives. The students can identify the most significant emissions to earth, water and air and their impact on the environment and health.

Content

Climate policy, climate change, environmental responsibility, sustainable development, environmental legislation and management instruments, energy sources and energy use, circular economy, emissions and their impacts, environmental impacts and their management, basics of waste management.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Passable (1): The students know the basics. They are able to solve simple tasks.

Satisfactory (2): The students know the basics but have problems in the applications of the key issues.

Assessment criteria, good (3)

Good (3): The students know most of the key issues of the course and are able to apply their learning to simple basic cases.

Very good (4): The students master the key issues of the course and know how to apply these skills in the most common cases.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5): The students master all key issues of the course and are able to apply these skills critically and innovativelly in challenging situations.

Enrollment

01.08.2023 - 24.08.2023

Timing

15.08.2023 - 19.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Technology

Campus

Main Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 70

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Teachers
  • Tarja Stenman
  • Minna Nyman
Teacher in charge

Minna Nyman

Scheduling groups
  • TER23S1 (Capacity: 45. Open UAS: 0.)
  • TER23SM (Capacity: 45. Open UAS: 0.)
Groups
  • ZJATER23S1
    Avoin amk, Energia- ja ympäristötekniikka , päivä
  • TER23S1
    Energia- ja ympäristötekniikka (AMK)
  • TER23SM
    Energia- ja ympäristötekniikka (AMK)
  • ZJATER23SM
    Avoin amk, Energia- ja ympäristötekniikka , monimuoto
Small groups
  • Scheduling group 1
  • Scheduling group 2

Objectives

The student knows and understand the most important concepts of energy and get familiar with global energy sources and energy consumption objectives as well as international and national energy and climate policies. In addition, the students are familiar with the legislation and key instruments relating to climate policy objectives. The students can identify the most significant emissions to earth, water and air and their impact on the environment and health.

Content

Climate policy, climate change, environmental responsibility, sustainable development, environmental legislation and management instruments, energy sources and energy use, circular economy, emissions and their impacts, environmental impacts and their management, basics of waste management.

Time and location

Lähiopetus Rajakadun kampuksella

Learning materials and recommended literature

Luentomateriaali Moodlessa

Teaching methods

Luennot, tiedonhaku ja soveltavat oppimistehtävät. Tehtävät ovat sekä ryhmä- että yksilötehtäviä.

Exam dates and retake possibilities

Tentti lukukauden lopussa ja kaksi uusintaa tammikuussa 2024

Alternative completion methods

Muulla tavoin hankitun osaamisen opinnollistaminen sovitaan opintojakson opettajan kanssa tapauskohtaisesti.

Student workload

Päiväryhmä: Lähiopetus 40 h, oppimistehtävät sekä itsenäinen opiskelu 95 h. Yhteensä 135 h oppimistyötä.
Monimuotoryhmä: Lähiopetus 25 h, oppimistehtävät sekä itsenäinen opiskelu 110 h. Yhteensä 135 h oppimistyötä.

Content scheduling

Päiväryhmällä n. 3 tuntia viikossa. Monimuotoryhmällä erillisen aikataulun mukaisesti.

Further information for students

Oppimistehtävissä kehittävä arviointi ja jatkuva palaute.

Tehtävät ovat pakollisia ja niiden vaikutus arviointiin on seuraava:
1. Energia ja energiankäyttö hyväksytty/täydennettävä
2. Ilmastonmuutos sekä Ilmasto- ja energiapolitiikka 15 %
3. Kiertotalous ja resurssitehokkuus 15 %
4. Energiantuotantomuodon ympäristövaikutukset -essee 15%
5. Ympäristövaikutusten arviointi ja hallinta 15%
Tentin osuus arvioinnissa on 40 %.

Läpipääsyn raja on puolet maksimipisteistä.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

Passable (1): The students know the basics. They are able to solve simple tasks.

Satisfactory (2): The students know the basics but have problems in the applications of the key issues.

Evaluation criteria, good (3-4)

Good (3): The students know most of the key issues of the course and are able to apply their learning to simple basic cases.

Very good (4): The students master the key issues of the course and know how to apply these skills in the most common cases.

Evaluation criteria, excellent (5)

Excellent (5): The students master all key issues of the course and are able to apply these skills critically and innovativelly in challenging situations.

Enrollment

01.08.2022 - 25.08.2022

Timing

15.08.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Technology

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 60

Teachers
  • Marjukka Nuutinen
Scheduling groups
  • Päiväryhmä TER22S1 (Capacity: 50. Open UAS: 0.)
  • Monimuotoryhmä TER22SM (Capacity: 50. Open UAS: 0.)
Groups
  • TER22S1
    Energia- ja ympäristötekniikka (AMK)
  • TER22SM
    Energia- ja ympäristötekniikka (AMK)
  • ZJATER22S1
    Avoin amk, Energia- ja ympäristötekniikka
  • ZJATER22SM
    Avoin amk, Energia- ja ympäristötekniikka , monimuoto
Small groups
  • Pienryhmä 1
  • Pienryhmä 2

Objectives

The student knows and understand the most important concepts of energy and get familiar with global energy sources and energy consumption objectives as well as international and national energy and climate policies. In addition, the students are familiar with the legislation and key instruments relating to climate policy objectives. The students can identify the most significant emissions to earth, water and air and their impact on the environment and health.

Content

Climate policy, climate change, environmental responsibility, sustainable development, environmental legislation and management instruments, energy sources and energy use, circular economy, emissions and their impacts, environmental impacts and their management, basics of waste management.

Time and location

Lähiopetus Rajakadun kampuksella

Learning materials and recommended literature

Luentomateriaali Moodlessa

Teaching methods

Luennot, tiedonhaku ja soveltavat oppimistehtävät. Tehtävät ovat sekä ryhmä- että yksilötehtäviä.

Exam dates and retake possibilities

Tentti lukukauden lopussa ja kaksi uusintaa tammikuussa 2023

Alternative completion methods

Muulla tavoin hankitun osaamisen opinnollistaminen sovitaan opintojakson opettajan kanssa tapauskohtaisesti.

Student workload

Päiväryhmä: Lähiopetus 40 h, oppimistehtävät sekä itsenäinen opiskelu 95 h. Yhteensä 135 h oppimistyötä.
Monimuotoryhmä: Lähiopetus 25 h, oppimistehtävät sekä itsenäinen opiskelu 110 h. Yhteensä 135 h oppimistyötä.

Content scheduling

Päiväryhmällä n. 3 tuntia viikossa. Monimuotoryhmällä erillisen aikataulun mukaisesti.

Further information for students

Oppimistehtävissä kehittävä arviointi ja jatkuva palaute.

Tehtävät ovat pakollisia ja niiden vaikutus arviointiin on seuraava:
1. Energia ja energiankäyttö hyväksytty/täydennettävä
2. Ilmastonmuutos sekä Ilmasto- ja energiapolitiikka 15 %
3. Kiertotalous ja resurssitehokkuus 15 %
4. Energiantuotantomuodon ympäristövaikutukset -essee 15%
5. Ympäristövaikutusten arviointi ja hallinta 15%
Tentin osuus arvioinnissa on 40 %.

Läpipääsyn raja on puolet maksimipisteistä.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

Passable (1): The students know the basics. They are able to solve simple tasks.

Satisfactory (2): The students know the basics but have problems in the applications of the key issues.

Evaluation criteria, good (3-4)

Good (3): The students know most of the key issues of the course and are able to apply their learning to simple basic cases.

Very good (4): The students master the key issues of the course and know how to apply these skills in the most common cases.

Evaluation criteria, excellent (5)

Excellent (5): The students master all key issues of the course and are able to apply these skills critically and innovativelly in challenging situations.