Energy and environmentLaajuus (5 cr)
Code: TE00BS18
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Responsible person
- Marjukka Nuutinen
Objective
The student knows and understand the most important concepts of energy and get familiar with global energy sources and energy consumption objectives as well as international and national energy and climate policies. In addition, the students are familiar with the legislation and key instruments relating to climate policy objectives. The students can identify the most significant emissions to earth, water and air and their impact on the environment and health.
Content
Climate policy, climate change, environmental responsibility, sustainable development, environmental legislation and management instruments, energy sources and energy use, circular economy, emissions and their impacts, environmental impacts and their management, basics of waste management.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Passable (1): The students know the basics. They are able to solve simple tasks.
Satisfactory (2): The students know the basics but have problems in the applications of the key issues.
Assessment criteria, good (3)
Good (3): The students know most of the key issues of the course and are able to apply their learning to simple basic cases.
Very good (4): The students master the key issues of the course and know how to apply these skills in the most common cases.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5): The students master all key issues of the course and are able to apply these skills critically and innovativelly in challenging situations.
Enrollment
01.08.2023 - 24.08.2023
Timing
15.08.2023 - 19.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Technology
Campus
Main Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 70
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Teachers
- Tarja Stenman
- Minna Nyman
Teacher in charge
Minna Nyman
Scheduling groups
- TER23S1 (Capacity: 45. Open UAS: 0.)
- TER23SM (Capacity: 45. Open UAS: 0.)
Groups
-
ZJATER23S1Avoin amk, Energia- ja ympäristötekniikka , päivä
-
TER23S1Energia- ja ympäristötekniikka (AMK)
-
TER23SMEnergia- ja ympäristötekniikka (AMK)
-
ZJATER23SMAvoin amk, Energia- ja ympäristötekniikka , monimuoto
Small groups
- Scheduling group 1
- Scheduling group 2
Objectives
The student knows and understand the most important concepts of energy and get familiar with global energy sources and energy consumption objectives as well as international and national energy and climate policies. In addition, the students are familiar with the legislation and key instruments relating to climate policy objectives. The students can identify the most significant emissions to earth, water and air and their impact on the environment and health.
Content
Climate policy, climate change, environmental responsibility, sustainable development, environmental legislation and management instruments, energy sources and energy use, circular economy, emissions and their impacts, environmental impacts and their management, basics of waste management.
Time and location
Lähiopetus Rajakadun kampuksella
Learning materials and recommended literature
Luentomateriaali Moodlessa
Teaching methods
Luennot, tiedonhaku ja soveltavat oppimistehtävät. Tehtävät ovat sekä ryhmä- että yksilötehtäviä.
Exam dates and retake possibilities
Tentti lukukauden lopussa ja kaksi uusintaa tammikuussa 2024
Alternative completion methods
Muulla tavoin hankitun osaamisen opinnollistaminen sovitaan opintojakson opettajan kanssa tapauskohtaisesti.
Student workload
Päiväryhmä: Lähiopetus 40 h, oppimistehtävät sekä itsenäinen opiskelu 95 h. Yhteensä 135 h oppimistyötä.
Monimuotoryhmä: Lähiopetus 25 h, oppimistehtävät sekä itsenäinen opiskelu 110 h. Yhteensä 135 h oppimistyötä.
Content scheduling
Päiväryhmällä n. 3 tuntia viikossa. Monimuotoryhmällä erillisen aikataulun mukaisesti.
Further information for students
Oppimistehtävissä kehittävä arviointi ja jatkuva palaute.
Tehtävät ovat pakollisia ja niiden vaikutus arviointiin on seuraava:
1. Energia ja energiankäyttö hyväksytty/täydennettävä
2. Ilmastonmuutos sekä Ilmasto- ja energiapolitiikka 15 %
3. Kiertotalous ja resurssitehokkuus 15 %
4. Energiantuotantomuodon ympäristövaikutukset -essee 15%
5. Ympäristövaikutusten arviointi ja hallinta 15%
Tentin osuus arvioinnissa on 40 %.
Läpipääsyn raja on puolet maksimipisteistä.
Evaluation scale
0-5
Evaluation criteria, satisfactory (1-2)
Passable (1): The students know the basics. They are able to solve simple tasks.
Satisfactory (2): The students know the basics but have problems in the applications of the key issues.
Evaluation criteria, good (3-4)
Good (3): The students know most of the key issues of the course and are able to apply their learning to simple basic cases.
Very good (4): The students master the key issues of the course and know how to apply these skills in the most common cases.
Evaluation criteria, excellent (5)
Excellent (5): The students master all key issues of the course and are able to apply these skills critically and innovativelly in challenging situations.
Enrollment
01.08.2022 - 25.08.2022
Timing
15.08.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Technology
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 60
Teachers
- Marjukka Nuutinen
Scheduling groups
- Päiväryhmä TER22S1 (Capacity: 50. Open UAS: 0.)
- Monimuotoryhmä TER22SM (Capacity: 50. Open UAS: 0.)
Groups
-
TER22S1Energia- ja ympäristötekniikka (AMK)
-
TER22SMEnergia- ja ympäristötekniikka (AMK)
-
ZJATER22S1Avoin amk, Energia- ja ympäristötekniikka
-
ZJATER22SMAvoin amk, Energia- ja ympäristötekniikka , monimuoto
Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
Objectives
The student knows and understand the most important concepts of energy and get familiar with global energy sources and energy consumption objectives as well as international and national energy and climate policies. In addition, the students are familiar with the legislation and key instruments relating to climate policy objectives. The students can identify the most significant emissions to earth, water and air and their impact on the environment and health.
Content
Climate policy, climate change, environmental responsibility, sustainable development, environmental legislation and management instruments, energy sources and energy use, circular economy, emissions and their impacts, environmental impacts and their management, basics of waste management.
Time and location
Lähiopetus Rajakadun kampuksella
Learning materials and recommended literature
Luentomateriaali Moodlessa
Teaching methods
Luennot, tiedonhaku ja soveltavat oppimistehtävät. Tehtävät ovat sekä ryhmä- että yksilötehtäviä.
Exam dates and retake possibilities
Tentti lukukauden lopussa ja kaksi uusintaa tammikuussa 2023
Alternative completion methods
Muulla tavoin hankitun osaamisen opinnollistaminen sovitaan opintojakson opettajan kanssa tapauskohtaisesti.
Student workload
Päiväryhmä: Lähiopetus 40 h, oppimistehtävät sekä itsenäinen opiskelu 95 h. Yhteensä 135 h oppimistyötä.
Monimuotoryhmä: Lähiopetus 25 h, oppimistehtävät sekä itsenäinen opiskelu 110 h. Yhteensä 135 h oppimistyötä.
Content scheduling
Päiväryhmällä n. 3 tuntia viikossa. Monimuotoryhmällä erillisen aikataulun mukaisesti.
Further information for students
Oppimistehtävissä kehittävä arviointi ja jatkuva palaute.
Tehtävät ovat pakollisia ja niiden vaikutus arviointiin on seuraava:
1. Energia ja energiankäyttö hyväksytty/täydennettävä
2. Ilmastonmuutos sekä Ilmasto- ja energiapolitiikka 15 %
3. Kiertotalous ja resurssitehokkuus 15 %
4. Energiantuotantomuodon ympäristövaikutukset -essee 15%
5. Ympäristövaikutusten arviointi ja hallinta 15%
Tentin osuus arvioinnissa on 40 %.
Läpipääsyn raja on puolet maksimipisteistä.
Evaluation scale
0-5
Evaluation criteria, satisfactory (1-2)
Passable (1): The students know the basics. They are able to solve simple tasks.
Satisfactory (2): The students know the basics but have problems in the applications of the key issues.
Evaluation criteria, good (3-4)
Good (3): The students know most of the key issues of the course and are able to apply their learning to simple basic cases.
Very good (4): The students master the key issues of the course and know how to apply these skills in the most common cases.
Evaluation criteria, excellent (5)
Excellent (5): The students master all key issues of the course and are able to apply these skills critically and innovativelly in challenging situations.