Skip to main content

Digitalization in BusinessLaajuus (5 cr)

Code: MMZZ2000

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Jouni Kärkkäinen

Objective

Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.

Content

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
User orientation and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Basics of Artificial Intelligence

Qualifications

Basics of Hospitality management
Services Marketing

Assessment criteria, satisfactory (1)

1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Assessment criteria, good (3)

3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Assessment criteria, excellent (5)

5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Enrollment

18.11.2024 - 09.01.2025

Timing

01.01.2025 - 31.03.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Online learning

Unit

School of Business

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 45

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Service Business
Teachers
  • Jouni Kärkkäinen
Groups
  • MPT22SM
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • ZJA25KM
    Avoin amk, marata

Objectives

Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.

Content

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
User orientation and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Basics of Artificial Intelligence

Time and location

The course will be held online.

Learning materials and recommended literature

Lahtinen, N., Pulkka,K., Viinamäki, P., Mero, J. & Karjaluoto, H. 2024. Digimarkkinointi + AI - Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja kasvata myyntiä. Alma Insights.

Gassen, R., Digitaalinen työympäristö - näin taivutat teknologian yrityksen tarpeisiin. 2022. Alma Insights.

Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J. & Mäkelä, T. 2022. Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent.

Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. 2017. Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Wiley.

Google digimarkkinoinnin perusteet -sertifikaatti
https://learndigital.withgoogle.com/digitalgarage-fi/course/digital-marketing

Tekoälyn perusteet -verkkokurssin oppimateriaalit:
Luku 1: Mitä tekoäly on ja luku 4. Koneoppiminen
https://www.elementsofai.com/

The other material of the course will be announced during the course.

Teaching methods

The course alternates independent literature studies, lectures, online materials and assignments
Independent study of the theories and concepts of the topic
Lectures
Self-study and group work, which will be carried out during the course.
Self-assessment and peer review

Exam dates and retake possibilities

This course does not involve exam.

Alternative completion methods

Recognition of prior learning and experience
Accreditation
Detailed guidelines can be found in the degree regulations.

Student workload

Lectures 10h
Group work 25h
Self sudy 100h
Total 135h

Content scheduling

Introduction to the opportunities of digitalization
Digital environment and trends
Digital customer experience, accessibility, and usability of digital services
Digital marketing
Digital distribution channels
Basics of AU
Digital strategy and business intelligence

Further information for students

In the course, you will get to know the concepts, subject areas and methods of application of digitalization from the perspective of service business. You will learn to understand the importance and development principles of the digital customer journey. You understand how the possibilities of digitization can be used in service business. In addition, you will master the basic operating principles and utilization possibilities of various digital marketing and sales platforms from the perspective of service industries.

The course is evaluated for the competence related to the completion of various individual and group tasks according to the evaluation criteria described for the course.
Self-evaluation to be carried out during the course.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, good (3-4)

3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, excellent (5)

5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Prerequisites

Basics of Hospitality management
Services Marketing

Enrollment

01.08.2024 - 22.08.2024

Timing

21.10.2024 - 09.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Business

Campus

Main Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Service Business
Teachers
  • Jouni Kärkkäinen
  • Karoliina Väisänen
Groups
  • MPT22S1
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)

Objectives

Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.

Content

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
User orientation and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Basics of Artificial Intelligence

Time and location

Contact teaching at Rajakatu main campus

Learning materials and recommended literature

Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Wiley.

Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J. & Mäkelä, T. 2022. Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent.

Google's Digital marketing certificate:
https://learndigital.withgoogle.com/digitalgarage-fi/course/digital-marketing

The Elements of AI online course materials:
Part 1: What is AI and Part 4. Machine learning
https://www.elementsofai.com/

Other study materials are informed during the course

Teaching methods

The course alternates independent literature studies, lectures, online materials and assignments
Independent study of the theories and concepts of the topic
Lectures
Company visit
Self-study and group work
Self-assessment and peer review

Practical training and working life connections

Visit at Jamk's Digi & Game Center

Exam dates and retake possibilities

There's no exam during the course.

Alternative completion methods

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen).
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen.
Opinnollistaminen.
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Student workload

Lectures 30h
Self-study 65h
Group work 40h
Total 135h

Content scheduling

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
UX design and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
What is AI

Further information for students

Avoin amk 3
Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen arviointi ja palaute ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi harjoitustehtävissä.
Ryhmän vertaisarviointi ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, good (3-4)

3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, excellent (5)

5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Prerequisites

Basics of Hospitality management
Services Marketing

Enrollment

20.11.2023 - 04.01.2024

Timing

01.01.2024 - 19.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Online learning

Unit

School of Business

Campus

Main Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Service Business
Teachers
  • Elisa Närhi
Groups
  • MPT21SM
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • ZJA24KM
    Avoin amk, marata

Objectives

Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.

Content

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
User orientation and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Basics of Artificial Intelligence

Time and location

Online course, webinars via Zoom

Learning materials and recommended literature

Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J. & Mäkelä, T. 2022. Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent.

Google's Digital marketing certificate:
https://learndigital.withgoogle.com/digitalgarage-fi/course/digital-marketing

The Elements of AI online course materials:
Part 1: What is AI and Part 4. Machine learning
https://www.elementsofai.com/

Other study materials are informed during the course

Teaching methods

The course alternates independent literature studies, webinars, online materials and assignments
Independent study of the theories and concepts of the topic
Webinars
Learning assignments during the course
Co-creation and peer feedback
Self-assessment and peer review

Alternative completion methods

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen).
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen.
Opinnollistaminen.
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Student workload

The work load of the course is 135 hours, which during the running of the course corresponds to approximately 8 hours of studying and completing assignments per week.

Webinars 18 hours

Learning assignments and familiarization with online material 117 hours

A total of 135 hours.

Content scheduling

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
UX design and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
What is AI

Further information for students

Avoin amk 3
Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen arviointi ja palaute ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi harjoitustehtävissä.
Ryhmän vertaisarviointi ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, good (3-4)

3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, excellent (5)

5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Prerequisites

Basics of Hospitality management
Services Marketing

Enrollment

01.08.2023 - 24.08.2023

Timing

28.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Business

Campus

Main Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Service Business
Teachers
  • Elisa Närhi
Groups
  • MPT21S1
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • ZJA23SM
    Avoin amk, marata

Objectives

Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.

Content

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
User orientation and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Basics of Artificial Intelligence

Time and location

Contact teaching at Rajakatu main campus

Learning materials and recommended literature

Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Wiley.

Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J. & Mäkelä, T. 2022. Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent.

Google's Digital marketing certificate:
https://learndigital.withgoogle.com/digitalgarage-fi/course/digital-marketing

The Elements of AI online course materials:
Part 1: What is AI and Part 4. Machine learning
https://www.elementsofai.com/

Other study materials are informed during the course

Teaching methods

The course alternates independent literature studies, lectures, online materials and assignments
Independent study of the theories and concepts of the topic
Lectures
Company visit
Self-study and group work
Self-assessment and peer review

Practical training and working life connections

Visit at Jamk's Digi & Game Center

Exam dates and retake possibilities

There's no exam during the course.

Alternative completion methods

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen).
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen.
Opinnollistaminen.
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Student workload

Lectures 30h
Self-study 65h
Group work 40h
Total 135h

Content scheduling

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
UX design and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
What is AI

Further information for students

Avoin amk 3
Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen arviointi ja palaute ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi harjoitustehtävissä.
Ryhmän vertaisarviointi ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, good (3-4)

3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, excellent (5)

5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Prerequisites

Basics of Hospitality management
Services Marketing

Enrollment

01.11.2022 - 05.01.2023

Timing

09.01.2023 - 19.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Online learning

Unit

School of Business

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Service Business
Teachers
  • Elisa Närhi
Groups
  • ZJA23KM
    Avoin AMK, marata
  • MPT20SM
    Bachelor's Degree Programme in Service Business

Objectives

Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.

Content

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
User orientation and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Basics of Artificial Intelligence

Time and location

Online course, webinars via Zoom

Learning materials and recommended literature

Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Wiley.

Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J. & Mäkelä, T. 2022. Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent.

The Elements of AI online course materials:
Part 1: What is AI and Part 4. Machine learning
https://www.elementsofai.com/

Other study materials are informed during the course

Teaching methods

The course alternates independent literature studies, webinars, video materials and assignments
Independent study of the theories and concepts of the topic
Webinars
Self-study ang group work
Self-assessment and peer review

Practical training and working life connections

Virtual visit at JAMK Digi & Game Center

Alternative completion methods

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen).
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen.
Opinnollistaminen.
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Student workload

Virtual study 35h
Self-study 60h
Group work 40h
Total 135h

Content scheduling

Digital transformation and possibilities of creative work
Digital strategy
Ecosystems and systems thinking
UX design and interaction in digital development
Omnichannel marketing
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Elements of AI - What is AI and machine learning

Further information for students

Avoin amk 3
Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen arviointi ja palaute ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi harjoitustehtävissä.
Ryhmän vertaisarviointi ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, good (3-4)

3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, excellent (5)

5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Prerequisites

Basics of Hospitality management
Services Marketing

Enrollment

01.08.2022 - 25.08.2022

Timing

29.08.2022 - 22.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Business

Campus

Main Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Service Business
Teachers
  • Elisa Närhi
Groups
  • MPT20S1
    Palveluliiketoiminta
  • ZJA22SM
    Avoin AMK, marata

Objectives

Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.

Content

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
User orientation and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Basics of Artificial Intelligence

Time and location

Course is conducted in Rajakatu main campus

Learning materials and recommended literature

Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Wiley.

The Elements of AI online course materials:
Part 1: What is AI and Part 4. Machine learning
https://www.elementsofai.com/

Other study materials are informed during the course

Teaching methods

The course alternates independent literature studies, lectures and assignments
Independent study of the theories and concepts of the topic
Lectures
Company visit
Self-study ang group work
Self-assessment and peer review

Practical training and working life connections

Visit at JAMK's Digi & Game Center

Alternative completion methods

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen).
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen.
Opinnollistaminen.
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Student workload

Lectures 30h
Self-study 65h
Group work 40h
Total 135h

Content scheduling

Digital transformation and possibilities of creative work
Digital strategy
Ecosystems and systems thinking
UX design and interaction in digital development
Omnichannel marketing
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Elements of AI - What is AI and machine learning

Further information for students

Avoin amk 5
Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen arviointi ja palaute ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi harjoitustehtävissä.
Ryhmän vertaisarviointi ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, good (3-4)

3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, excellent (5)

5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Prerequisites

Basics of Hospitality management
Services Marketing

Enrollment

01.11.2021 - 09.01.2022

Timing

14.03.2022 - 20.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Online learning

Unit

School of Business

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Service Business
Teachers
  • Elisa Närhi
Groups
  • MPT19S1M
    Palveluliiketoiminta
  • ZJA22KM
    Avoin AMK, marata

Objectives

Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.

Content

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
User orientation and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Basics of Artificial Intelligence

Learning materials and recommended literature

Weill, P. & Woerner, S. L. 2013. Optimizing your digital business model.(Digital Strategy). MIT Sloan Management Review, 54(3), p. 71.

Oberhofer, M. A., Hechler, E. C., Hechler, E. A., Wolfson, D. A., Milman, I. C., Milman, I. A. & Schumacher, S. A. (2015). Beyond big data: Using social MDM to drive deep customer insight. [Place of publication not identified]: IBM Press.

Opintojakson muu materiaali ilmoitetaan opintojakson aikana.

Teaching methods

Opintojaksolla vuorottelevat itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen, luennot ja harjoitustehtävät.
Itsenäinen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin.
Etäluennot: webinaarit ja videot sekä asiantuntijaluennot.
Yksilö- ja ryhmätyöt, joita tehdään koko opintojakson ajan.

Alternative completion methods

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen).
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen.
Opinnollistaminen.
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Student workload

Virtuaaliopiskelu 35h
Itsenäinen opiskelu 60h
Ryhmätyöskentely 40h
Yhteensä 135h

Further information for students

Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen arviointi ja palaute ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi harjoitustehtävissä.
Ryhmän vertaisarviointi ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, good (3-4)

3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, excellent (5)

5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Prerequisites

Basics of Hospitality management
Services Marketing

Enrollment

01.11.2021 - 09.01.2022

Timing

14.03.2022 - 22.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Business

Campus

Main Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Service Business
Teachers
  • Elisa Närhi
Groups
  • MPT19SA
    Palveluliiketoiminta

Objectives

Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.

Content

Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
User orientation and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Basics of Artificial Intelligence

Learning materials and recommended literature

Weill, P. & Woerner, S. L. 2013. Optimizing your digital business model.(Digital Strategy). MIT Sloan Management Review, 54(3), p. 71.

Oberhofer, M. A., Hechler, E. C., Hechler, E. A., Wolfson, D. A., Milman, I. C., Milman, I. A. & Schumacher, S. A. (2015). Beyond big data: Using social MDM to drive deep customer insight. [Place of publication not identified]: IBM Press.

Opintojakson muu materiaali ilmoitetaan opintojakson aikana.

Teaching methods

Opintojaksolla vuorottelevat itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen, luennot ja harjoitustehtävät.
Itsenäinen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin.
Kontakti- ja etäluennot.
Asiantuntijaluennot.
Yksilö- ja ryhmätyöt, joita tehdään koko opintojakson ajan.

Alternative completion methods

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen).
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen.
Opinnollistaminen.
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Student workload

Luennot 35h
Itsenäinen opiskelu 70h
Ryhmätyöskentely 30h
Yhteensä 135h

Further information for students

Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen arviointi ja palaute ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi harjoitustehtävissä.
Ryhmän vertaisarviointi ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, good (3-4)

3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Evaluation criteria, excellent (5)

5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Prerequisites

Basics of Hospitality management
Services Marketing