Finnish
01.10.2021 - 31.07.2024
Opintojakso on verkko-opintojakso. Siihen sisältyy itsenäistä työskentelyä ja sen ohjausta. Opintojaksoon sisältyy oman oppimisen reflektointia ja itsearviointien kirjaaminen oppimispäiväkirjaan sekä portfolioon. (not translated)
Oppimateriaali informoidaan verkko-oppimisympäristössä oppimistehtävien yhteydessä. (not translated)
Lutakko Campus
Tähän opintojaksoon ei sisälly tenttiä. (not translated)
Tämä opintojakso on viiden opintopisteen laajuinen. Se merkitsee, että sinulle on varattu erilaisiin tehtäviin laskennallisesti 135 tunnin työskentelymahdollisuus. Opintojakson todellinen kuormittavuus riippuu lähtökohdistasi ja niihin perustuvista oppimistehtävien työllistävyydestä. (not translated)
01.06.2021 - 05.09.2021
Voit suorittaa tämän opintojakson henkilökohtaisen opiskelusuunnitelmasi mukaisesti 1.10.2021-31.5.2024. Opintojakso on auki erikseen ilmoitettuina aikoina: 1.10.-2021-31.5.2022; 15.8.2022-31.5.2023; 15.8.2023-31.5.2024. (not translated)
Osaamisen hankkiminen:
Tässä opintojaksossa tavoitteena olevan osaamisen hankit osallistumalla verkossa toteutuvaan opintojaksoon ja tekemällä siihen sisältyvät oppimistehtävät.
Osaamisen osoittaminen
Tässä opintojaksossa tavoitteena olevan osaamisen osoitat suorittamalla hyväksytysti verkko-opintojakson sekä muut opintojaksoon sisältyvät oppimistehtävät. (not translated)
0 - 370
Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opettajakorkeakoulun kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointiaineisto muodostuu opintojakson oppimistehtävistä. (not translated)
School of Professional Teacher Education
Online learning
5 cr
School of Professional Teacher Education
English
01.09.2021 - 31.05.2024
This is an online study unit. It involves independent work and accompanying guidance. This study unit includes reflecting on one’s own learning and recording self-evaluations in the learning diary and portfolio.
You will find learning materials and assignments in the Moodle online learning environment.
Lutakko Campus
The course is worth five ECTS credits. This means that 135 hours have been reserved for you for completing the different tasks. The actual workload of the study unit depends on your own starting point and how demanding the learning assignments are for you.
01.06.2021 - 05.09.2021
Acquiring competence
In this study unit, you will acquire the required competence by participating in the online studies and carrying out the learning assignments included. You may already have acquired, or currently be in the process of acquiring, the competence taught in this course, for example through previous training or work experience.
Demonstrating Competence
In this study unit, you can demonstrate the required competence by successfully completing the online studies and other learning assignments included.
0 - 25
The assessment is qualitative and is based on learning objectives. The methods for evaluation of the learning process are feedback and self-assessment. Competence assessment is based on criteria and the teacher educator makes the assessment decision once all the learning tasks have been completed. The assessment material consists of the learning tasks of the course and self-assessment tasks.
School of Professional Teacher Education
Online learning
5 cr
School of Professional Teacher Education
Finnish
23.01.2023 - 17.05.2023
Open Studies and Master's Degree education students: This is an online study unit. It is based on independent work, learning assignments and online guidance. This study unit has a start-up webinar and closing webinar. In start-up session the content is presented and instructions are given. In closing webinar we take a sight to the tasks in time.
Ahonen. T., Aro. M., Aro, T., Lerkkanen, M-K. & Siiskonen, T. 2020. Oppimisen vaikeudet. NMI, Otavan kirjapaino.
Korhonen, V. & Puukari, S. 2013. Monikulttuurinen ohjaus- ja neuvontatyö. PS-Kustannus.
Karvinen, M. & Venesmäki, E. 2019. Tilaa moninaisuudelle! Opas seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen yhdenvertaisuuden edistämiseen. https://ranneliike.net/uutiset/15428/tilaa-moninaisuudelle-opas-auttaa-seksuaali-ja.
Niemi, A-M. 2015. Erityisiä koulutuspolkuja? Tutkimus erityisopetuksen käytännöistä peruskoulun jälkeen. https://helda.helsinki.fi/handle/10138/158436
Aarnio, H. 2012. Dialogiset menetelmät -sivusto. Hämeen ammattikorkeakoulu. http://www3.hamk.fi/dialogi/diale/menetelmat/
Kuntoutussäätiön oppaat ja hankejulkaisut. https://oppimisvaikeus.fi/materiaalit/kuntoutussaation-hankejulkaisut/
You will find additional learning materials and assignments in the online learning environment.
Lutakko Campus
In total, the course consists of 135 hours (5 x 27h) of students’ work:
- Orientation 5 hours (includes 2 hours webinar)
- Self-directed learning in online environment, reading the learning materials, completing the learning assignments 130 h
01.11.2022 - 05.01.2023
Start-up webinar Tue 24.1.2023 from 16.00 to 18.00
Closure webinar Tue 4.4.2023 from 16.00 to 18.00 or Thu 11.5.2023 from 16.00 to 18.00
0 - 5
The assessment is qualitative and is based on learning objectives. The methods for evaluation of the learning process are feedback and self-assessment. Competence assessment is based on criteria and the teacher educator makes the assessment decision once all the learning tasks have been completed. The assessment material consists of the learning tasks of the course and self-assessment tasks.
School of Professional Teacher Education
Online learning
5 cr
School of Professional Teacher Education
Finnish
15.08.2022 - 30.05.2025
Open Studies and Master's Degree education students: This is an online study unit. It is based on independent work, learning assignments and online guidance. This study unit has a start-up webinar, where the content is presented and instructions are given.
Ahonen. T., Aro. M., Aro, T., Lerkkanen, M-K. & Siiskonen, T. 2020. Oppimisen vaikeudet. NMI, Otavan kirjapaino.
Korhonen, V. & Puukari, S. 2013. Monikulttuurinen ohjaus- ja neuvontatyö. PS-Kustannus.
Karvinen, M. & Venesmäki, E. 2019. Tilaa moninaisuudelle! Opas seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen yhdenvertaisuuden edistämiseen. https://ranneliike.net/uutiset/15428/tilaa-moninaisuudelle-opas-auttaa-seksuaali-ja.
Niemi, A-M. 2015. Erityisiä koulutuspolkuja? Tutkimus erityisopetuksen käytännöistä peruskoulun jälkeen. https://helda.helsinki.fi/handle/10138/158436
Aarnio, H. 2012. Dialogiset menetelmät -sivusto. Hämeen ammattikorkeakoulu. http://www3.hamk.fi/dialogi/diale/menetelmat/
Kuntoutussäätiön oppaat ja hankejulkaisut. https://oppimisvaikeus.fi/materiaalit/kuntoutussaation-hankejulkaisut/
You will find additional learning materials and assignments in the online learning environment.
Lutakko Campus
This study unit is worth five ECTS credits. This means that 135 hours have been reserved for you for completing the different tasks:
- Orientation 5 hours (includes 2 hours webinar)
- Self-directed learning in online environment, reading the learning materials, completing the learning assignments 130 h
01.06.2022 - 25.08.2022
Voit suorittaa tämän opintojakson henkilökohtaisen opiskelusuunnitelmasi mukaisesti 15.8.2022-31.5.2025. Opintojakso on auki erikseen ilmoitettuina aikoina: 15.8.2022-31.5.2023; 15.8.2023-31.5.2024; 15.8.2024-31.5.2025. Tehtäväsi säilyvät verkkoalustalla myös kesätauon ajan. (not translated)
Acquiring and demonstrating competence:
You can acquire the competence that is the objective of this course by participating in the online course and successfully completing the learning and assessment assignments that are part of it.
You may have already been able to acquire the competence that is the objective of this course by completing a corresponding course at Jamk's Open University of Applied Sciences, which you can use to apply for accreditation for the course.
You may also have acquired the competence that is the objective of this course in working life or other contexts before or during teacher studies. A certificate of completed education is not sufficient for the accreditation of competence; other types of assessment material and demonstration of competence are needed. The teacher educators of the course assess your competence in relation to the competence of teacher education and decide on the accreditation.
0 - 370
The assessment is qualitative and is based on learning objectives. The methods for evaluation of the learning process are feedback and self-assessment. Competence assessment is based on criteria and the teacher educator makes the assessment decision once all the learning tasks have been completed. The assessment material consists of the learning tasks of the course and self-assessment tasks.
School of Professional Teacher Education
Face-to-face
School of Professional Teacher Education
English
01.08.2022 - 30.05.2025
Open Studies and Master's Degree education students: This is an online study unit. It is based on independent work, learning assignments and online guidance. This study unit has a start-up webinar, where the content is presented and instructions are given.
Ahonen. T., Aro. M., Aro, T., Lerkkanen, M-K. & Siiskonen, T. 2020. Oppimisen vaikeudet. NMI, Otavan kirjapaino.
Korhonen, V. & Puukari, S. 2013. Monikulttuurinen ohjaus- ja neuvontatyö. PS-Kustannus.
Karvinen, M. & Venesmäki, E. 2019. Tilaa moninaisuudelle! Opas seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen yhdenvertaisuuden edistämiseen. https://ranneliike.net/uutiset/15428/tilaa-moninaisuudelle-opas-auttaa-seksuaali-ja.
Niemi, A-M. 2015. Erityisiä koulutuspolkuja? Tutkimus erityisopetuksen käytännöistä peruskoulun jälkeen. https://helda.helsinki.fi/handle/10138/158436
Aarnio, H. 2012. Dialogiset menetelmät -sivusto. Hämeen ammattikorkeakoulu. http://www3.hamk.fi/dialogi/diale/menetelmat/
Kuntoutussäätiön oppaat ja hankejulkaisut. https://oppimisvaikeus.fi/materiaalit/kuntoutussaation-hankejulkaisut/
You will find additional learning materials and assignments in the online learning environment.
This study unit is worth five ECTS credits. This means that 135 hours have been reserved for you for completing the different tasks:
- Orientation 5 hours (includes 2 hours webinar)
- Self-directed learning in online environment, reading the learning materials, completing the learning assignments 130 h
01.06.2022 - 25.08.2022
0 - 26
The assessment is qualitative and is based on learning objectives. The methods for evaluation of the learning process are feedback and self-assessment. Competence assessment is based on criteria and the teacher educator makes the assessment decision once all the learning tasks have been completed. The assessment material consists of the learning tasks of the course and self-assessment tasks.
School of Professional Teacher Education
Face-to-face
School of Professional Teacher Education