Siirry suoraan sisältöön

Video pedagogisena työkaluna (5 cr)

Code: AJ00BA22-3003

General information


Enrollment

01.06.2020 - 12.06.2020

Timing

10.09.2020 - 26.11.2020

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Online learning

Unit

Ammatillinen opettajakorkeakoulu

Campus

Lutakon kampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 20

Degree programmes

  • Ammatillinen erityisopettajankoulutus
  • Opinto-ohjaajankoulutus
  • Ammatillinen opettajankoulutus

Teachers

  • Mika Loponen

Groups

  • AJA19SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJLK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJHO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJHO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJHO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJL
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJEP
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJLK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJL
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJC
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJE
    Ammatillinen opettajankoulutus

Objective

The purpose of the course

Videos are present in a variety of ways in the everyday lives of students and teachers. Videos have become a natural way of communicating and presenting their own competences for an increasing number of people. Videos are also a versatile pedagogical tool for the students and teachers to utilise at different stages of the learning process.

During this course, you will become acquainted with a wide range of opportunities for utilising videos as part of the learning process. You will concretely go through the video production process so that in the future, you will be able to independently produce videos and plan learning assignments where students demonstrate their competences by means of video.

Course competences

In this course you will develop your developmental skills, interaction skills and reflection skills.

Developmental skills refers to:
- Teachers’ ability to further develop their own and their organisation’s practices in collaboration with others.
- The ability to develop VET learning, working life and entrepreneurship at the regional, national and international levels by working in partner networks.

Interaction skills refers to:
- Teachers’ capacity to work in different interactive relationships and partner networks in an ethically sound manner.

Reflection skills means
- Teachers’ ability to recognise and critically assess their values, attitudes, ethical principles and work methods as a facilitator of learning.

The learning objectives of the course

You grasp the versatile opportunities for utilising video at different stages of the learning process. You understand the video production process, from scriptwriting to publishing and distribution. In your choices, you are capable of taking copyright into account.

Content

This course consists of 3 parts.
In part 1, you become acquainted with the various ways of using video in teaching and mapping out video material that is suitable for your field. In addition, you will learn to implement a pedagogically well-reasoned interactive video.
In part 2, you will apply your previously learned skills in planning and implementing your own video, from scriptwriting and shooting up to publication.
In part 3, you will learn to prepare an assignment where the students will demonstrate their competences by means of video.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

- Hakkarainen & Kumpulainen (toim.) 2011. Liikkuva kuva – muuttuva opetus ja oppiminen. Lapin yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta, mediapedagogiikkakeskus. Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, Kokkola 2011.
- eTEVÄ, eTeknologiavälitteinen taidon oppimisen ohjaus. Viitattu 10.3.2020. https://oppimateriaalit.jamk.fi/raportointiohje/lahteet/
- Ajatus liikku – iloa oppimiseen! Ammatillisen osaamisen ja taidon tarkastelu videolta. Viitattu 10.3.2020. https://oppimateriaalit.jamk.fi/ajatusliikkuu/ammatillisen-osaamisen-ja-taidon-tarkastelu-videolta/
- Oppiminen.fi: Opetus- ja palautevideot opettajan työkaluna. Viitattu 10.3.2020. http://www.oppiminen.fi/2016/03/opetus-ja-palautevideot-oppimisen-opettamisen-ja-ohjauksen-tukena/
- Apogee.fi: Videotuotannon perusteet. Viitattu 10.3.2020. https://www.apogee.fi/oppaat/videotuotannon-perusteet/
- YLE: Opettaja: näillä ohjeilla teet hyvän videon – katso Yle Uutisluokan opetusvideot. Viitattu 10.3.2020. https://yle.fi/uutiset/osasto/uutisluokka/opettaja_nailla_ohjeilla_teet_hyvan_videon__katso_yle_uutisluokan_opetusvideot/9347161

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina sisältäen vapaaehtoisia webinaareja. Aloituswebinaariin osallistuminen on kuitenkin erittäin suositeltavaa. Opiskelu on aikataulutettua, mutta luonteeltaan se on hyvin itsenäistä. Oppimistehtävät ovat oppija- ja työelämälähtöisiä eli hyödynnät niissä aiempaa oman alasi osaamistasi. Ohjausta saat opintojakson nivelpisteisiin sijoitetuilla ohjausklinikoilla sekä viikottaisten ohjausviestien muodossa. Saat yhteisöllistä palautetta kaikista oppimistehtävistäsi. Lisäksi saat kouluttajalta palautteen itse toteuttamastasi videosta sekä itsearvioinnistasi.

Student workload

In total, the course consists of 135 hours (5 x 27h) of students’ work. The implementation consists of 3 sections. Credits and time use are distributed as follows:
- section 1: 1,5 cr = 40,5 h
- section 2: 2 cr = 54 h
- section 3: 1,5 cr = 40,5 h

Content scheduling

Voluntary online meetings:
- start webinar Thu 10.9.2020 14 - 15.30 ​
- guidance clinic 1: Wed 30.9.2020 14 - 15 ​
- guidance clinic 2: Wed 7.10.2020 14 - 15 ​
- guidance clinic 3: Wed 27.10.2020 14 - 15 ​
- gala Tue 24.11.2020 14 - 16

Further information

The assessment is qualitative and is based on learning objectives. The methods for evaluation of the learning process are feedback and self-assessment. Competence assessment is based on criteria and the teacher educator makes the assessment decision once all the learning tasks have been completed. The assessment material consists of the learning tasks of the course and self-assessment tasks.

Evaluation scale

Pass/Fail

Assessment criteria, approved/failed

The criteria for assessing the approved level are as follows

Developmental skills:
- You will learn to understand the video production process, from scriptwriting to publishing and distribution.
- You are capable of producing a pedagogical video independently, going through the aforementioned video production process.

Interaction skills:
- You grasp the versatile opportunities for utilising asynchronic video at different stages of the learning process.

Reflection skills:
- You are able to assess your own learning and competence in a relevant manner.

Qualifications

basic computer skills and e-learning skills