• Developing Expertise in the Mental Health and Substance Abuse Care (YSSK0101-3003),
         01.08.2022 – 11.12.2022,  5 cr  (YSY22ST, ...) — Face-to-face +-
    Learning outcomes of the course
    The aim of this course is to develop understanding of the expertise in mental health and substance abuse care and the factors that influence to it.

    After the course you will be able to critically evaluate and develop your own expert identity in the field of mental health and substance abuse care, as well as critically evaluate and develop your own work and the functions of the work communities in your own expertise area. You will be able to analyze extensively and profoundly the development of the mental health and substance abuse service system. In addition, you will be able to critically and extensively analyze development needs in your own field of practice and you are able to lead development processes in an ethical and cost-effective way.
    Course contents
    - Developing the identity as an expert, development of the critical thinking and ethical reflection, reinforcement of reflective manner of working, importance of a clinical supervision
    - Developing work and function: leading the change, evidence-based interventions, example Safewards
    - Quality, cost-effectiveness, changing service system
    - Leading the development processes in a high quality and ethical manner
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1 and 2
    Opintojakson arvosana muodostuu opintojakson kirjallisen tehtävän perusteella. Tehtävien arvoinnissa käytetään mielenterveys- päihdetyön opintokokonaisuuden yhteisiä arviointikriteereitä. Mikäli opiskelija ei osallistu intensiivipäiville, arvosana alenee yhdellä numerolla.

    Saadaksesi arvosanan 1 tai 2 kykenet hakemaan tietoa opintojakson aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä. Kykenet soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa, mutta et osoita aihealueen kriittistä arviointia. Osallistumisesi opintojaksolle on vaihtelevaa ja kirjallisissa tehtävissä tuotat vain osin tutkimusperustaista asiantuntijatekstiä. (not translated)
    Assessment criteria - grade 3 and 4
    Opintojen arvosana muodostuu opintojakson kirjallisten tehtävien perusteella. Tehtävien arvoinnissa käytetään mielenterveys- päihdetyön opintokokonaisuuden yhteisiä arviointikriteereitä. Mikäli opiskelija ei osallistu intensiivipäiville, arvosana alenee yhdellä numerolla.

    Saadaksesi arvosanan 3 tai 4 kykenet hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista, että kansainvälisistä tietolähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella. Osaat tehdä analyysiä ja synteesiä aihealueesta ja osoitat kykeneväsi käyttämään hankkimaasi tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä. Osallistumisesi opintojaksolla kokonaisuutena on aktiivista ja ammatillista. Kirjallisissa tehtävissä tuotat tutkimusperustaista asiantuntijatekstiä. (not translated)
    Assessment criteria - grade 5
    Opintojen arvosana muodostuu opintojakson kirjallisten tehtävien perusteella. Tehtävien arvoinnissa käytetään mielenterveys- päihdetyön opintokokonaisuuden yhteisiä arviointikriteereitä. Mikäli opiskelija ei osallistu intensiivipäiville, arvosana alenee yhdellä numerolla.

    Saadaksesi arvosanan 5 kykenet hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin. Osoitat syvällisen näkemyksen aihealueesta ja kykenet kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia, tutkimukseen perustuvia toimintatapoja. Osallistumisesi opintojaksolla kokonaisuutena on aktiivista ja ammatillista. Kirjallisissa tehtävissä tuotat selkeää, tutkimusperustaista asiantuntijatekstiä. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Location and time

    29.-30.9.2022
    SAMK, Pori

    Planned learning activities, teaching methods and guidance

    Pre-assignment, two consecutive intensive days in Pori (includes lectures, group works), written assignment

    Lecturer(s)

    Katja Kokkinen

    Learning materials and recommended literature

    Santos, J.C. & Cutcliffe, J.R. 2018. European Psychiatric/ Mental Health Nursing in 21st Century. A Person-Centered Evidence-based Approach. Springer. Luvut 2, 3, 10, 11 ja 35.

    Syvänen,S., Kasvio A., Loppela K., Lundell, S., Tappura, S. & Tikkamäki, K. 2012. Dialoginen johtaminen innovatiivisuuden tekijänä. Työterveyslaitos. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-261-185-7.
    Wahlbeck, K. ym. 2018. Toimivat mielenterveys- ja päihdepalvelut. Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja: 98/2017. www.julkari.fi/handle/10024/136063.

    Lecturer(s)

    Katja Kokkinen

    Timing

    01.08.2022 - 11.12.2022

    Learning assignments and student workload

    Pre-assignment 1 ect, intensive days 1 ect, written assignment 3 ect

    Enrollment

    01.08.2022 - 04.09.2022

    Content scheduling

    Pre-assignment will be given a month before intensive days. Written assignment will be given during the intensive days.

    Groups
    • YSY22ST
    • YSY22SK
    • YSY21SK
    • ZJAYSY22ST
    • YSY21ST
    • ZJAYSY22SK
    Assessment methods

    The course is a part of deepening Mental health - and addiction care Master´s degree -studies and it can not be studied separately.

    Degree Programme

    Master’s Degree Programme in Health Care and Social Services

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Credits
    • 5 cr
    Unit

    School of Health and Social Studies