YHTEINEN MASTER-OSAAMINEN
|
15 - 20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTOIMINTA
(Valitaan 10-15 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tutkiva kehittäminen
|
5 |
5
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Määrällinen tutkimus
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Laadullinen tutkimus
|
5 |
|
5
|
|
|
|
2
|
3
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
JOHTAMINEN
(Valitaan 5-10 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kehittyvä strategia
|
5 |
5
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uudistuva johtajuus
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Talouden ohjaus
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
15 | 15 | 0 | 10 | 5 | 12 | 3 | 0 | 0 | 10 | 2.5 | 2.5 | 12 | 1.5 | 1.5 | 0 | 0 | 0 |
ASIANTUNTIJAN YDINOSAAMINEN
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ASIANTUNTIJUUS KLIINISESSÄ HOITOTYÖSSÄ
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-20 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoidon tarpeen arviointi ja kliininen tutkiminen
|
5 |
5
|
|
|
3
|
2
|
|
|
|
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Kansansairauksien ennaltaehkäisy ja hoitotyö
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Kliinisen hoitotyön erityiskysymykset
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Näyttöön perustuva toiminta
|
5 |
5
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JOHTAMINEN SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUISSA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-20 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Johtamisen asiantuntijuus sosiaali- ja terveyspalveluissa
|
5 |
5
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosiaali- ja terveydenhuollon hallinto- ja päätöksenteko
|
5 |
5
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Henkilöstön ja työhyvinvoinnin johtaminen
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Tieto- ja laatujohtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
MONIALAISEN KUNTOUTUKSEN ASIANTUNTIJUUS
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-20 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Näyttöön perustuva toiminta
|
5 |
5
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kuntoutuksen monitieteinen tietoperusta
|
5 |
5
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monialaisen kuntoutuksen asiakastyön menetelmät
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
TERVEYDEN EDISTÄMISEN ASIANTUNTIJATOIMINTA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-20 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Näyttöön perustuva toiminta
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit
|
5 |
5
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Terveyden edistämisen menetelmät
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
OPINNÄYTETYÖ
(Kaikki pakollisia)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK
|
7 |
|
7
|
|
|
|
7
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK
|
10 |
|
10
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK
|
10 |
|
|
10
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK
|
3 |
|
3
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
80 | 20 | 10 | 33 | 47 | 7 | 13 | 10 | 0 | 33 | 23.5 | 23.5 | 7 | 6.5 | 6.5 | 10 | 0 | 0 |
TÄYDENTÄVÄ OSAAMINEN
|
20 - 25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-25 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Professional Ethics
|
5 |
|
|
5
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
Sexual Health Promotion and Human Rights
|
5 |
|
|
5
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
5
|
Digiosaajana sosiaali- ja terveysalalla
|
5 |
|
|
5
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
5
|
Digiosaajana kuntoutus- ja liikunta-alalla
|
5 |
|
|
5
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
Yritystoimintaa kehittävät opinnot
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
JAMK Leadership Programme in Silicon Valley, USA
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
KLIININEN ASIANTUNTIJUUS PALLIATIIVISESSA HOIDOSSA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-35 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Palliatiivisen hoidon kliinisenä asiantuntijana kehittyminen
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Laajavastuinen hoitotyö palliatiivisessa hoidossa
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Ihmislähtöinen palliatiivinen hoito
|
5 |
|
5
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
Monitieteinen tietoperusta ja moniammatillinen yhteistyö palliatiivisessa hoidossa
|
5 |
|
5
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
Moninaiset vuorovaikutustilanteet palliatiivisessa hoidossa
|
5 |
|
|
5
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa
|
5 |
|
5
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
SAIRAANHOITAJAN LÄÄKKEENMÄÄRÄÄMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-20 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lääkehoidon eettinen ja juridinen tietoperusta
|
5 |
|
2
|
3
|
|
|
|
2
|
3
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Kliininen hoitotyö sairaanhoitajan lääkkeenmääräämisessä
|
4 |
|
2
|
2
|
|
|
|
2
|
2
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Farmakologia
|
11 |
|
|
11
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
ASIANTUNTIJUUS MIELENTERVEYS- JA PÄIHDETYÖSSÄ
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-25 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössä
|
5 |
5
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminen
|
5 |
5
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen II
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Mielenterveys- ja päihdetyön erityiskysymykset
|
5 |
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Oppiminen ja osaamisen kehittyminen (YAMK-opiskelijalle) 2021-2022
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-17 op)
|
0 - 17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kasvatustieteelliset opinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-12 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oppiminen ja elämänkulku
|
6 |
6
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Koulutuksen tulevaisuus
|
6 |
6
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Pedagogisen osaamisen kehittäminen
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-5 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Verkko osaksi opetusta
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Monipuoliset verkko-oppimistehtävät
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Video pedagogisena työkaluna
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Osaavana ohjaajana oppimisessa ja työelämässä
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Yhdenvertaisuus opetuksessa ja ohjauksessa
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Yrittäjyyskasvatus opettajan osaamisena
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
CAMPUSONLINE YAMK
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-25 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EDUFUTURA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-25 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
METODIOPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan 0-10 op)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta)
|
2 |
|
2
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta)
|
3 |
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta)
|
5 |
|
5
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
32 | 84 | 41 | 10 | 22 | 65 | 19 | 31 | 10 | 10 | 11 | 11 | 65 | 9.5 | 9.5 | 31 | 5 | 5 |
Opintopisteitä per periodi / lukukausi / lukuvuosi |
|
127 | 119 | 51 | 53 | 74 | 84 | 35 | 41 | 10 | 53 | 37 | 37 | 84 | 17.5 | 17.5 | 41 | 5 | 5 |