Suomi
15.03.2021 - 21.05.2021
Opintojakso perustuu ensisijaisesti verkkopedagogiikkaan ja opetusmenetelminä ovat itsenäiset ja pienryhmissä tehtävät oppimistehtävät. Opintojaksolla toteutaan case stydy- oppimistehtävä, jossa pienryhmissä suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan elämäntapaohjausta aidoille asiakkaille todettuihin tarpeisiin perustuen. Lisäksi opintojaksolla hyödynnetään flipped learning-menetelmää aloitus- ja lopetusseminaareissa. Seminaareihin valmistaudutaan etukäteen annettujen ohjeiden perusteella.
Absetz, P. & Honkonen, N. 2011. Elämäntatapamuutoksen tukeminen tervyedenhuollossa: vaikuttavuus ja keinot. Duodecim 127: 21, s. 2265-2272.
Aro, A., Mutanen, M. & Uusitupa, M. (toim.). 2012. Ravitsemustiede. Duodecim.
Fogelholm, M., Vuori, I. & Vasankari, T. (toim.). 2011. Terveysliikunta. Duodecim.
UKK-instituutti. Liikkumisen suositukset. www.ukkinstituutti.fi/liikkumisensuositus
Valtion ravitsemusneuvottelukunta. 2014. Terveyttä ruoasta. Suomalaiset ravitsemussuositukset.
Täydentävä kirjallisuus, joka valitaan Case Studyn tehtävää varten.
Case -tehtävä voidaan toteuttaa työelämäyhteistyössä.
Seminaarit ja niihin valmistautuminen 1 op.
Case study 2 op.
Verkko-opiskelu itsenäisissä tehtävissä 2 op.
Alkuseminaari pidetään opintojakson ensimmäisellä viikolla. Opintojakso etenee viikottaisilla tehtävillä.
Avoin AMK 25 paikkaa
Campus Online 15 paikkaa
Opintojakson tehtävien arvioinnissa hyödynnetään osaamisen määrittelyssä vertaisarviointia, itsearviointia ja opettajan antamaa palautetta.
Verkko-opetus
5 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
17.05.2021 - 23.06.2021
Opintojakso perustuu ensisijaisesti verkkopedagogiikkaan ja opetusmenetelminä ovat itsenäiset ja pienryhmissä tehtävät oppimistehtävät. Opintojaksolla toteutaan case stydy- oppimistehtävä, jossa pienryhmissä suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan elämäntapaohjausta aidoille asiakkaille todettuihin tarpeisiin perustuen. Lisäksi opintojaksolla hyödynnetään flipped learning-menetelmää aloitus- ja lopetusseminaareissa. Seminaareihin valmistaudutaan etukäteen annettujen ohjeiden perusteella.
Absetz, P. & Honkonen, N. 2011. Elämäntatapamuutoksen tukeminen tervyedenhuollossa: vaikuttavuus ja keinot. Duodecim 127: 21, s. 2265-2272.
Aro, A., Mutanen, M. & Uusitupa, M. (toim.). 2012. Ravitsemustiede. Duodecim.
Fogelholm, M., Vuori, I. & Vasankari, T. (toim.). 2011. Terveysliikunta. Duodecim.
UKK-instituutti. Liikkumisen suositukset. www.ukkinstituutti.fi/liikkumisensuositus
Valtion ravitsemusneuvottelukunta. 2014. Terveyttä ruoasta. Suomalaiset ravitsemussuositukset.
Täydentävä kirjallisuus, joka valitaan Case Studyn tehtävää varten.
Case -tehtävä voidaan toteuttaa työelämäyhteistyössä.
Seminaarit ja niihin valmistautuminen 1 op.
Case study 2 op.
Verkko-opiskelu itsenäisissä tehtävissä 2 op.
02.12.2020 - 30.04.2021
Alkuseminaari pidetään opintojakson ensimmäisellä viikolla. Opintojakso etenee viikottaisilla tehtävillä.
0 - 30
Avoin AMK 10 paikkaa
Opintojakson tehtävien arvioinnissa hyödynnetään osaamisen määrittelyssä vertaisarviointia, itsearviointia ja opettajan antamaa palautetta.
Verkko-opetus
5 op
Hyvinvointiyksikkö