Suomi
30.08.2021 - 29.10.2021
Webinaarit, lähiopetus, itsenäinen työskentely ja oppimistehtävät.
1) Hyvärinen, S. & Pösö, T. (toim.) 2018. Lapsen haastattelu lastensuojelussa. Ps-Kustannus.
2) Lastensuojelun käsikirja / THL (verkkomateriaali, soveltuvin osin).
3) Bardy, M. (toim.) 2013. Lastensuojelun ytimissä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Tampere: Suomen Yliopistopaino Oy. https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/104421/URN_ISBN_978-952-245-853-7.pdf?sequence=1.
4) Mönkkönen, Kaarina 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Helsinki: Gaudeamus.
5) Mönkkönen, Kaarina, Taru Kekoni ja Aini Pehkonen (toim.)(2019) Moniammatillinen Yhteistyö – Vaikuttava vuorovaikutus sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus, 47-88.
6) Möller, Sointu 2004. Sattumista suunnitelmallisuuteen. Lapsen elämäntilanteen kartoitus. JKL:Pesäpuu
7) Mattila A.S. (2006) Näkökulman vaihtamisen taito. Helsinki: WSOY
8) Sudenlehti, J. & Uusitalo, I. (2018) Tulevaisuuden lastensuojelu. Suomen psykologinen instituuti.
9) Vilén, M., Seppänen, P., Tapio, N., Toivanen, R. 2010. Kohtaamisia lapsiperheissä – menetelmiä perhetyöhön.
10) Vilén Marika, Seppänen Paula, Tapio Nina, Toivanen Riikka (toim.) (2010) Kohtaamisia lapsiperheissä. Menetelmiä perhetyöhön .Helsinki : Kirjapaja.
Lutakon kampus
Webinaarit ja lähiopetus 19 h, itsenäinen työskentely ja oppimistehtävä 116 h. Yhteensä 135 h.
0 - 25
Arviointi perustuu opintojakson oppimistehtävien arviointiin sekä itsearviointiin.
Sosionomi (AMK)
Lähiopetus
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
30.08.2021 - 29.10.2021
Webinaarit, lähiopetus, itsenäinen työskentely ja oppimistehtävät.
1) Hyvärinen, S. & Pösö, T. (toim.) 2018. Lapsen haastattelu lastensuojelussa. Ps-Kustannus.
2) Lastensuojelun käsikirja / THL (verkkomateriaali, soveltuvin osin).
3) Bardy, M. (toim.) 2013. Lastensuojelun ytimissä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Tampere: Suomen Yliopistopaino Oy. https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/104421/URN_ISBN_978-952-245-853-7.pdf?sequence=1.
4) Mönkkönen, Kaarina 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Helsinki: Gaudeamus.
5) Mönkkönen, Kaarina, Taru Kekoni ja Aini Pehkonen (toim.)(2019) Moniammatillinen Yhteistyö – Vaikuttava vuorovaikutus sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus, 47-88.
6) Möller, Sointu 2004. Sattumista suunnitelmallisuuteen. Lapsen elämäntilanteen kartoitus. JKL:Pesäpuu
7) Mattila A.S. (2006) Näkökulman vaihtamisen taito. Helsinki: WSOY
8) Sudenlehti, J. & Uusitalo, I. (2018) Tulevaisuuden lastensuojelu. Suomen psykologinen instituuti.
9) Vilén, M., Seppänen, P., Tapio, N., Toivanen, R. 2010. Kohtaamisia lapsiperheissä – menetelmiä perhetyöhön.
10) Vilén Marika, Seppänen Paula, Tapio Nina, Toivanen Riikka (toim.) (2010) Kohtaamisia lapsiperheissä. Menetelmiä perhetyöhön .Helsinki : Kirjapaja.
Lutakon kampus
Webinaarit ja lähiopetus 10 h, itsenäinen työskentely ja oppimistehtävä 125 h. Yhteensä 135 h.
Arviointi perustuu opintojakson oppimistehtävien arviointiin sekä itsearviointiin.
Sosionomi (AMK)
Lähiopetus
Hyvinvointiyksikkö