Suomi
11.01.2021 - 21.05.2021
Opintojakso on kokonaan virtuaalinen ja se toteutetaan Optima-oppimisympäristössä.
Bister, T. 2019 Tietojenkäsittelyn opinnäytetyö, viittoja ja karttoja tutkimisen ja kehittämisen teille. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 272.
Opettajan osoittamat verkkolähteet.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino. TAI
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi. TAI
Metsämuuronen, J. (toim.) 2006. Laadullisen tutkimuksen käsikirja. Helsinki: International Methelp.
JA
Metsämuuronen, J. 2011. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä: Opiskelijalaitos. 2. laitos (4. laitoksen pohjalta). Helsinki: International Methelp. TAI
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi. TAI
Kananen, J. 2011. Kvantti: Kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk:n julkaisuja 118.
-
Ei tenttiä.
Yhteensä 135 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
02.11.2020 - 30.11.2020
Opiskelija voi aloittaa tehtävät haluamanaan ajankohtana ilmoittamalla asiasta opintojakson opettajalle. Kun opiskelija on saanut tehtävät tehtyä, hän ilmoittaa asiasta opettajalle, joka tarkastaa tehtävät.
Opiskelija voi suorittaa myös jonkun muun version samannimisestä opintojaksosta.
Opintojakso on sisällöltään sama kuin edellisten vuosien ZZPP0610 Tutkimus ja kehittäminen 5 op sillä lisäyksellä, että tässä versiossa opintojaksoon kuuluu opinnäytetyön aihe-ehdotuksen tekeminen.
Musiikkipedagogi (AMK), Logistiikka (AMK), Toimintaterapeutti (AMK), Kuntoutuksen ohjaaja (AMK), Rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (AMK), Palveluliiketoiminta (AMK), Energia- ja ympäristötekniikka (AMK), Sähkö- ja automaatiotekniikka (AMK), Tiimiakatemia (AMK), Kätilö (AMK), Sosionomi (AMK), Konetekniikka (AMK), Tietojenkäsittely (AMK), Tieto- ja viestintätekniikka (AMK), Liiketalous (AMK), Sairaanhoitaja (AMK), Maaseutuelinkeinot (AMK), Fysioterapeutti (AMK)
Verkko-opetus
5 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
31.08.2020 - 21.05.2021
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely
Luennot tai webinaarit
Verkkotenttti
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Suomalainen musiikkikampus
Verkkotentti tehdään opintojaksolla ilmoitettuna valvottuna ajankohtana.
Hylätyn verkkotentin voi suorittaa uusintakerroilla (2 kpl)
- webinaarit tai luennot 24 tuntia
- oppimistehtävät 45 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia
- tenttiin valmistautuminen 26 tuntia
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 20h
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
03.08.2020 - 01.11.2020
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti.
0 - 50
Musiikkipedagogi (AMK)
Lähiopetus
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
15.03.2021 - 21.05.2021
Yksilölliset oppimistehtävät (kirjalliset tehtävät, testit)
Pienryhmätyöskentely (webinaarien aikana)
Webinaarit (kuusi webinaaria, jotka toistuvat viikon välein)
Verkkotenttti
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Verkkotentit:
12.5. klo 12.30 - 14
19.5. klo 12.30 - 14 (Uusintatentti 1)
26.5. klo 12.30 - 14 (Uusintatentti 2)
- webinaarit 24 tuntia (kuusi webinaarikertaa, joiden kesto 4 oppituntia)
- oppimistehtävät 43 tuntia (kirjalliset tehtävät, opinnäytetöiden analyysitehtävät, testit)
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia (ennakkovalmistautuminen webinaareihin)
- tenttiin valmistautuminen 26 tuntia (itsenäinen opiskelu)
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 20h (itsenäinen työskentely, alustava pohdinta kirjallisessa tehtävässä)
- tentti 2 t
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
02.11.2020 - 30.11.2020
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti. Sovi opintojakson opinnollistamisesta opintojakson opettajan kanssa. Katso opinnollistamisen ohjeet tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
0 - 30
Toimintaterapeutti (AMK), Kuntoutuksen ohjaaja (AMK), Kätilö (AMK), Sosionomi (AMK), Sairaanhoitaja (AMK), Fysioterapeutti (AMK)
Verkko-opetus
5 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
15.03.2021 - 21.05.2021
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely
Luennot tai webinaarit
Verkkotenttti
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Verkkotentti tehdään opintojaksolla ilmoitettuna valvottuna ajankohtana.
Hylätyn verkkotentin voi suorittaa uusintakerroilla (2 kpl)
- webinaarit tai luennot 24 tuntia
- oppimistehtävät 45 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia
- tenttiin valmistautuminen 26 tuntia
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 20h
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
02.11.2020 - 30.11.2020
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti.
0 - 30
Toimintaterapeutti (AMK), Kuntoutuksen ohjaaja (AMK), Kätilö (AMK), Sosionomi (AMK), Sairaanhoitaja (AMK), Fysioterapeutti (AMK)
Verkko-opetus
5 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
24.05.2021 - 23.06.2021
Webinaarit/luennot:
Harjoitteet
Itsenäisesti tehtävät oppimistehtävät
Verkkotentti
28.5. klo 10-12
31.5. klo 14-16
2.6. klo 14-16.30
7.6. klo 14-16.30
8.6. klo 14-16
Tentti:14.6. klo 14-16
Uusinta: 16.6. klo 14-16
Laadullinen tutkimus:
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Määrällinen tutkimus:
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Kirjallisuuskatsaus, toimintatutkimus
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE.
Kehittämistoiminta:
Toikko, T & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta : näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere University Press:Taju.
Kappaleet: 2, 4, 5, 6 (s. 13–23, 29–34, 56–112, 117–154)
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Tutkimusetiikka:
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa.
Verkkotentti: 26.10.2020 klo 14-15.30
I Uusinta 2.11.2020 klo 14-15.30
Hylätyn verkkotentin uusintamahdollisuuksia on kaksi.
.
- webinaarit ja luennot 24 tuntia
- oppimistehtävät 45 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia
- tenttiin valmistautuminen 26 tuntia
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 20h
YHTEENSÄ 135 h
01.12.2020 - 30.04.2021
0 - 30
Toimintaterapeutti (AMK), Kuntoutuksen ohjaaja (AMK), Kätilö (AMK), Sosionomi (AMK), Sairaanhoitaja (AMK), Fysioterapeutti (AMK)
Verkko-opetus
5 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
24.05.2021 - 23.06.2021
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely
Luennot tai webinaarit
Verkkotenttti
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Verkkotentti tehdään opintojaksolla ilmoitettuna valvottuna ajankohtana.
Hylätyn verkkotentin voi suorittaa uusintakerroilla (2 kpl)
- webinaarit tai luennot 24 tuntia
- oppimistehtävät 45 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia
- tenttiin valmistautuminen 26 tuntia
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 20h
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
01.12.2020 - 30.04.2021
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti.
0 - 30
Toimintaterapeutti (AMK), Kuntoutuksen ohjaaja (AMK), Kätilö (AMK), Sosionomi (AMK), Sairaanhoitaja (AMK), Fysioterapeutti (AMK)
Verkko-opetus
5 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
11.01.2021 - 10.05.2021
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely ja yhdessä oppiminen
Käänteinen oppiminen
Luennot tai webinaarit
Verkkotentti
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Saaranen-Kauppinen A. & Puusniekka, A. 2006. KvaliMOTV - Menetelmäopetuksen tietovaranto [Verkkojulkaisu]. Tampere: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto. www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus
Saaranen-Kauppinen A. & Puusniekka, A. 2006. KvantiMOTV - Menetelmäopetuksen tietovaranto [verkkojulkaisu]. Tampere: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto [ylläpitäjä ja tuottaja]. www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Karjalainen, L. 2010. Tilastotieteen perusteet. Ristiina: Pii-kirjat.
Grönfors, M. 2008. Laadullisen tutkimuksen kenttätyömenetelmät. Toimittanut Hanna Vilkka.
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Koskela, J. Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H.-M. 2015 Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoelämän julkaisuja. TEM raportteja 67/2015. Viitattu 22.1.2018. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-327-061-9. (soveltuvin osin)
Legendaarinen kvantin tukimateriaali:
Huff, D. & Geis Irwvin, k.. (1993). How to lie with statistics. New York: W.W. Norton.
Pääkampus
Verkkotentti tehdään opintojaksolla ilmoitettuna valvottuna ajankohtana.
Hylätyn verkkotentin voi suorittaa uusintakerroilla (2 kpl)
- verkkoluennot tai luennot 24 tuntia
- oppimistehtävät 45 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia
- tenttiin valmistautuminen 26 tuntia
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 20h
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
04.01.2021 - 10.01.2021
Tutkimusprosessi (tutkimusasetelma: tutkimusongelma, tutkimuskysymys, tutkimusote, aineistonkeruu- ja analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu, avoin tiede)
Opinnäytetyön geneerinen rakenne, arviointikriteerit ja valmiiden töiden arviointiharjoitukset
Tutkimusetiikka ja hyvä tieteellinen tai taiteellinen käytäntö
Kvalitatiivinen tutkimus:
- yleisimmät kvalitatiiviset aineistonkeruumenetelmät, analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu
Kvantitatiivinen tutkimus:
- aineistonkeruu (valmis vai itsekerätty aineisto, kyselylomake), mitta-asteikot, otanta, aineiston analysointimenetelmät (tunnusluvut, suora jakauma, ristiintaulukointi, tilastolliset testit, tulosten luotettavuus)
Kehittämis- ja toimintatutkimus:
- menetelmien lähtökohdat ja käyttökohteet
Opinnäytetyön aihe-ehdotuksen laadinta
0 - 40
Palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
5 op
5 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
11.01.2021 - 11.05.2021
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely ja yhdessä oppiminen
Käänteinen oppiminen
Luennot tai webinaarit
Verkkotentti
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Saaranen-Kauppinen A. & Puusniekka, A. 2006. KvaliMOTV - Menetelmäopetuksen tietovaranto [Verkkojulkaisu]. Tampere: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto. www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus
Saaranen-Kauppinen A. & Puusniekka, A. 2006. KvantiMOTV - Menetelmäopetuksen tietovaranto [verkkojulkaisu]. Tampere: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto [ylläpitäjä ja tuottaja]. www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Karjalainen, L. 2010. Tilastotieteen perusteet. Ristiina: Pii-kirjat.
Grönfors, M. 2008. Laadullisen tutkimuksen kenttätyömenetelmät. Toimittanut Hanna Vilkka.
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Koskela, J. Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H.-M. 2015 Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoelämän julkaisuja. TEM raportteja 67/2015. Viitattu 22.1.2018. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-327-061-9. (soveltuvin osin)
Legendaarinen kvantin tukimateriaali:
Huff, D. & Geis Irwvin, k.. (1993). How to lie with statistics. New York: W.W. Norton.
Verkkotentti tehdään opintojaksolla ilmoitettuna valvottuna ajankohtana.
Hylätyn verkkotentin voi suorittaa uusintakerroilla (2 kpl)
- verkkoluennot tai luennot 24 tuntia
- oppimistehtävät 45 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia
- tenttiin valmistautuminen 26 tuntia
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 20h
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
02.11.2020 - 30.11.2020
Tutkimusprosessi (tutkimusasetelma: tutkimusongelma, tutkimuskysymys, tutkimusote, aineistonkeruu- ja analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu, avoin tiede)
Opinnäytetyön geneerinen rakenne, arviointikriteerit ja valmiiden töiden arviointiharjoitukset
Tutkimusetiikka ja hyvä tieteellinen tai taiteellinen käytäntö
Kvalitatiivinen tutkimus:
- yleisimmät kvalitatiiviset aineistonkeruumenetelmät, analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu
Kvantitatiivinen tutkimus:
- aineistonkeruu (valmis vai itsekerätty aineisto, kyselylomake), mitta-asteikot, otanta, aineiston analysointimenetelmät (tunnusluvut, suora jakauma, ristiintaulukointi, tilastolliset testit, tulosten luotettavuus)
Kehittämis- ja toimintatutkimus:
- menetelmien lähtökohdat ja käyttökohteet
Opinnäytetyön aihe-ehdotuksen laadinta
0 - 45
Palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
5 op
5 op
Liiketoimintayksikkö
English
01.02.2021 - 14.05.2021
Individual learning tasks
Small group work and learning together
Flipped learning
Lectures or Webinars
Online exam
Dodd, S-J. & Epstein, I. 2012. Practice-based research in social work: a guide for reluctant researchers. London; New York: Routledge.
Bryman, A. 2012. Social research methods. Oxford: Oxford University Press cop.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: Sage.
Ethical principles and ethical review in human sciences. 2020. Finnish National Board on Research Integrity. www.tenk.fi/en
Responsible conduct of research and procedures for handling allegations of misconduct in Finland. 2012. Finnish National Board on Research Integrity. www.tenk.fi/en
Legendary quantitative support material:
Huff, D. & Geis Irwvin, k.. (1993). How to lie with statistics. New York: W.W. Norton.
Online exam will be done at informed time.
An unsuccessful online exam can be done again in two sessions.
- lectures/online lectures 24 h
- learning tasks 45 h
- studying the course material 20 h
- preparation for the exam 26 h
- thesis subject 20h
Total 135 hours.
02.11.2020 - 30.11.2020
Research process
Thesis structure
Research ethics
Qualitative research
Quantitative research
Development research
Thesis theme
0 - 30
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
Online learning
5 cr
5 cr
Liiketoimintayksikkö
English
15.02.2021 - 21.05.2021
The detail and up-to-date information are available in the course workspace (Learning Environment).
Lectures, course project/group assignments, thesis proposal/individual assignment, exam test.
Textbook:
Research methods for Business Students; Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, additional virtual material available
Please Note ! Research methods for business students, 4th ed. 2006 / Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill is now freely available to you via JAMK Intranet - Janet and Dawsonera .
E-Book Link -
(follow the link below and than click on "Linkit - Elektroniseen aineistoon Dawsonera" )
http - //janet.amkit.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?BBID=163731
JAMK's thesis-related directions in the Study Guide
School-specific directions on Elmo Student
Online study materials on Information retrieval
Stevens, J., & Crawford, S. 2014. Project reporting instructions. Adapted from Raportointiohje [Reporting instructions] by Liukko, S., & Perttula, S. 2013. JAMK University of Applied Sciences’ open learning materials. Accessed on 12 March 2014. Retrieved from http - //oppimateriaalit.jamk.fi/projectreportinginstructions
Other relevant materials.
Thesis as part of double degree diploma and/or overseas internship.
The detail and up-to-date information are available in the course workspace (Learning Environment).
The course is available for Double Degree students and Study Abroad students from JAMK's partner institutions around the world.
The detail and up-to-date information are available in the course workspace (Learning Environment).
Total 125-155 hours
10.02.2021 - 28.02.2021
The detail and up-to-date information are available in the course workspace (Learning Environment).
Weekly lectures, workshops, and assignments.
Fall semester the course ends the latest in the third week of December.
Spring semester the course ends the latest at the end of May.
More details to be announced during the course.
The detail and up-to-date information are available in the course workspace (Learning Environment).
No alternative completion methods other than available through the course workspace (Learning Environment).
0 - 40
Avoin AMK (Open UAS) 5
Face-to-face
Liiketoimintayksikkö
Suomi
16.05.2021 - 31.07.2021
01.12.2020 - 28.04.2021
0 - 40
Palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
5 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
11.01.2021 - 21.05.2021
Itsenäiset tehtävät ja tentti.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino.
TAI
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi.
TAI
Metsämuuronen, J. (toim.) 2006. Laadullisen tutkimuksen käsikirja. Helsinki: International Methelp.
JA
Metsämuuronen, J. 2011. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä: Opiskelijalaitos. 2. laitos (4. laitoksen pohjalta). Helsinki: International Methelp.
TAI
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
TAI
Kananen, J. 2011. Kvantti: Kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk:n julkaisuja 118.
Pääkampus
Aloituswebinaari 1h
Itsenäinen opiskelu ja itsenäiset tehtävät 134h
Yhteensä 135h
04.01.2021 - 10.01.2021
0 - 40
Liiketalous (AMK)
Verkko-opetus
5 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
11.01.2021 - 21.05.2021
Lähiopetus.
Itsenäiset tehtävät ja verkkotentti
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino.
TAI
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi.
TAI
Metsämuuronen, J. (toim.) 2006. Laadullisen tutkimuksen käsikirja. Helsinki: International Methelp.
JA
Metsämuuronen, J. 2011. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä: Opiskelijalaitos. 2. laitos (4. laitoksen pohjalta). Helsinki: International Methelp.
TAI
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
TAI
Kananen, J. 2011. Kvantti: Kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk:n julkaisuja 118.
Pääkampus
Lähiopetus 21h
Itsenäinen opiskelu ja tehtävät 104h
Tenttiin lukeminen ja tentti 10h
Yhteensä 135h
04.01.2021 - 10.01.2021
0 - 40
Liiketalous (AMK)
Lähiopetus
Liiketoimintayksikkö
Suomi
24.05.2021 - 31.07.2021
Tehtävät, tentti.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino.
TAI
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi.
TAI
Metsämuuronen, J. (toim.) 2006. Laadullisen tutkimuksen käsikirja. Helsinki: International Methelp.
JA
Metsämuuronen, J. 2011. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä: Opiskelijalaitos. 2. laitos (4. laitoksen pohjalta). Helsinki: International Methelp.
TAI
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
TAI
Kananen, J. 2011. Kvantti: Kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk:n julkaisuja 118.
Pääkampus
Itsenäinen opiskelu ja itsenäiset tehtävät 135h
01.12.2020 - 30.04.2021
0 - 40
Liiketalous (AMK)
Verkko-opetus
5 op
Liiketoimintayksikkö