Suomi
28.08.2023 - 25.10.2023
Kyseessä sähkö- ja automaatiotekniikan opiskelijoille suunnattu toteutus.
Luennot, tiedonhaku ja soveltavat oppimistehtävät. Ongelmalähtöisen oppimisen kautta opiskelijoilla on oppimistehtäviä ratkottavana. Tehtäviä tehdään osin ryhmissä, mutta etätoteutuksessa palautukset ovat yksilökohtaisia.
Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 111. (Kirja sisältää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen)tai Kananen, J. 2015. Verkkotutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylän amk:n julkaisuja 187. ( Kirja sisältää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen) taiKananen,J. 2014. Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä: miten kirjoitan kvalitatiivisen opinnäytetyön vaihe vaiheelta. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 148. ja Kananen, J. 2011. Kvantti: Kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk:n julkaisuja 118.Kananen, J. 2014. Toimintatutkimus kehittämistutkimuksen muotona.Jyväskylän amk:n julkaisuja 185.Raportointi:Liukko, S. & Perttula, S. 2014. Opinnäytetyön raportointiohje.Jyväskylän ammattikorkeakoulun Avoimet oppimateriaalit -sivusto: http://oppimateriaalit.jamk.fi/raportointiohje/ https://oppimateriaalit.jamk.fi/opinnaytetyo/ Alakohtainen menetelmäkirjallisuus. Ilmoitetaan erikseen.
Pääkampus
Etäopetus enintään 28 h, etätehtävät ja itseopiskelu 107 h (yht. 135 h)
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 50
Musiikkipedagogi (AMK), Logistiikka (AMK), Toimintaterapeutti (AMK), Kuntoutuksen ohjaaja (AMK), Rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (AMK), Palveluliiketoiminta (AMK), Energia- ja ympäristötekniikka (AMK), Sähkö- ja automaatiotekniikka (AMK), Tiimiakatemia (AMK), Kätilö (AMK), Sosionomi (AMK), Konetekniikka (AMK), Tietojenkäsittely (AMK), Tieto- ja viestintätekniikka (AMK), Liiketalous (AMK), Sairaanhoitaja (AMK), Maaseutuelinkeinot (AMK), Fysioterapeutti (AMK)
Lähiopetus, Verkko-opetus
0.00 op
4.00 op
Liiketoimintayksikkö
English
28.08.2023 - 19.12.2023
The primary mode of delivery is a combination of in-class activities on campus and online lectures. The lectures will be recorded to support opportunities for 24/7 learning. The in-class activities deepen the learning in the forms of tutorials, individual and group work, reflection and guidance. However, if the COVID-19 situation requires the learning will be supported by online tutorials.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Lectures, course project/group assignments, thesis proposal/individual assignment, exam test.
JAMK and IB Competences:
JAMK and IB specific Competences:
EUR-ACE accredited degree programmes
Investigations and information retrieval
Engineering practice
Communication and team-working
Course ILOs - Intended Learning Outcomes:
IBCRI Skills in Critical and Analytical Understanding
Critically review, analyze, and understand the information available from academic and professional business sources in the context of thesis planning, design, and implementation process.
IBCOM Communication Skills
Communicate responsibly, effectively, and professionally in English in oral and written formats in the context of planning, design, and implementation process.
IBETH Ethical Conduct
Embrace ethical conduct in practice and decision-making in the context of thesis planning, design, and implementation process. This may be according to the Principles for Responsible Management Education (UNPRME) or the Sustainable Development Goals (SDGs) of the United Nations.
Textbook:
Research methods for Business Students; Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, additional virtual material available
Please Note ! Research methods for business students, 4th ed. 2006 / Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill is now freely available to you via JAMK on-campus and Intranet Library
JAMK's thesis-related directions in the Study Guide
School-specific directions on the dedicated learning platform and
Elmo Student
Online study materials on Information retrieval
Stevens, J., & Crawford, S. 2014. Project reporting instructions. Adapted from Raportointiohje [Reporting instructions] by Liukko, S., & Perttula, S. 2013. JAMK University of Applied Sciences’ open learning materials. Accessed on 12 March 2014. Retrieved from http - //oppimateriaalit.jamk.fi/project reporting instructions
Other relevant materials.
Thesis as part of double degree diploma and/or overseas internship.
Main Campus
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
The course is available for Double Degree students and Study Abroad students from JAMK's partner institutions around the world.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Total 125-155 hours
01.08.2023 - 24.08.2023
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Weekly lectures, workshops, and assignments.
Fall semester the course ends at the latest in the third week of December.
Spring semester the course ends at the latest at the end of May.
More details to be announced during the course.
The primary mode of delivery is a combination of in-class activities on campus and online lectures. The lectures will be recorded to support opportunities for 24/7 learning. The in-class activities deepen the learning in the forms of tutorials, individual and group work, reflection and guidance. However, if the COVID-19 situation requires the learning will be supported by online tutorials.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
0 - 50
Open UAS: 4 (included in the total capacity)
The student understands what a research process includes, how to formulate a research topic and research questions, do a literature review, understand research philosophies and approaches, formulate research design, is aware of research ethics and challenges in getting access to data/organizations as well as available sampling techniques. The student is aware of the different data sources, research methods, and strategies to choose from, as well as data collection techniques and procedures and analysis, and can draw basic conclusions. The student is familiar with JAMK thesis/diploma guidelines.
Course ILOs - Intended Learning Outcomes:
IBCRI Skills in Critical and Analytical Understanding
Critically review, analyze, and understand the information available from academic and professional business sources in the context of thesis planning, design, and implementation process.
IBCOM Communication Skills
Communicate responsibly, effectively, and professionally in English in oral and written formats in the context of planning, design, and implementation process.
IBETH Ethical Conduct
Embrace ethical conduct in practice and decision-making in the context of thesis planning, design, and implementation process. This may be according to the Principles for Responsible Management Education (UNPRME) or the Sustainable Development Goals (SDGs) of the United Nations.
JAMK and IB specific Competences:
1. Learning to learn-
You develop critical and analytical mindset that helps you to study and review existing knowledge in the light of relevant learning resources and learning methods; incentivizes you to acquire new knowledge; and develops your intellectual capabilities to seek conclusions and draw inferences in various contexts.
To achieve this competence, you will:
– learn to formulate relevant questions and seek information,
-review relevant theoretical, and empirical literature to comprehend diverse perspectives and evaluate, and interpret arguments and counter-arguments,
-understand new developments in your field of study and make informed decisions based thereon.
- acquire the researcher’s mindset to problematize, explore and understand real-life phenomena especially in the academic track system.
2. Proactive development-
You develop solutions in the light of current as well as anticipated situations and challenges in business by applying knowledge, critical reasoning and analytical skills. You ensure that these solutions are feasible, relevant, creative, user-friendly, and sustainable as well as underline active cooperation amongst different actors.
To achieve this competence, you will:
- apply existing knowledge and utilize relevant research methods including digital technology in development projects,
-interpret new evidence in the light of existing body of knowledge, make comparisons and draw inferences,
- express your intellectual contribution through scientific or professional writings,
-understand utility, creativity, viability, scalability, and sustainability of new solutions.
3. Internationality and multiculturalism-
You work in multicultural and international environments and networks in order to develop knowledge and communication skills as well as develop empathy and appreciation for other cultures. You communicate responsibly and effectively in English through written, verbal, non-verbal and digital formats individually as well as a team member in diverse settings.
To achieve this competence, you will:
-be familiar with the impact of your cultural background on your actions and be able to effectively and productively function in your work community that explicitly recognizes the relevance of multiculturalism,
-demonstrate meaningful intercultural teamwork, including the roles of leadership and conflict resolution, in order to develop creative solutions carrying multicultural underpinnings,
-be able to experience group learning and share best practices in international settings,
- learn to communicate ideas and solutions effectively in the context of various subjects, multiple purposes, and a wide range of audience both individually as well as in a group,
- initiate and engage constructive dialogues among relevant stakeholders to accomplish desired goals for multiple purposes and communicate ideas and solutions to a wide range of audience including both individuals and groups,
-learn to be ‘active listener’ to understand diverse perspectives, and points of view in accurate, unbiased, and critical manner,
-learn various aspects of digital media.
4. Ethics-
You benchmark and demonstrate ethical and responsible conduct according to the well-established principles, norms and best practices laid down by relevant national and international bodies and organisations.
To achieve this competence, you will:
-understand and apply the well-established principles of responsible conduct in research, and problem solving,
-adhere to the principles of equity, equality, and non-discrimination,
-take responsibility for your own actions and their consequences and reflect on them in accordance with the relevant ethical principles, norms, and practices,
- develop realization of diversity and accessibility in your actions.
Bachelor's Degree Programme in International Business
Face-to-face, Online learning
0.00 cr
1.00 cr
School of Business
Suomi
28.08.2023 - 19.12.2023
Tämä toteutus on tarkoitettu logistiikan päiväryhmien opiskelijoille.
Toteutukseen sisältyy kontaktiopetusta, itseopiskelua ja oppimistehtäviä.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications: design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu
Pääkampus
Toteutukseen ei sisälly lopputenttiä.
Yksi opintopiste tarkoittaa laskennallisesti keskimäärin 27 tunnin työtä eli viiden opintopisteen opintojakson kuormitus on noin 135 h.
01.08.2023 - 24.08.2023
Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.
0 - 50
Lähiopetus, Verkko-opetus
0.00 op
4.00 op
Teknologiayksikkö
English
28.08.2023 - 19.12.2023
This course is for Purchasing and Logistics Engineering / International Logistics students only.
This is a contact lesson course that includes face to face lessons, self-studying, group works and assignments.
Detailed implementation method and group division will be specified at the beginning of the course.
Moodle's e-learning environment is used in this course.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu
Kananen, J., Gates, M. & JAMK University of Applied Sciences. (2011). Rafting through the thesis process: Step by step guide to thesis research. Jyväskylän ammattikorkeakoulu
Main Campus
This course doesn´t have an exam.
Contact lessons 9 h
Independent studying 40 h
Learning assignments 60
Thesis subject 26 h
Total 135 hours.
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 18
Bachelor's Degree Programme in Purchasing and Logistics Engineering
Face-to-face
0.00 cr
0.00 cr
School of Technology
Suomi
28.08.2023 - 19.12.2023
Opintojakso sisältää kontaktiopetusta, itseopiskelua ja pienryhmätyöskentelyä.
Yksityiskohtainen toteutustapa ja ryhmäjako tarkentuu opintojakson aloitusvaiheessa.
Opintojaksolla käytetään Moodlen sähköistä oppimisympäristöä.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications: design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu
Pääkampus
Tällä toteutuksella ei ole tenttiä.
Luennot 9 h
Aihe-ehdotus työpajat 10 h, niile jolla ei ole hyväksyttyä aihe-ehdotusta
Itsenäinen opiskelu 40 h
Oppimistehtävät 50 h
Opinnäytetyön aihe-ehdotus 26 h
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
01.08.2023 - 24.08.2023
Opintojakso koostuu 3 op yhteisestä osuudesta ja 2 op itsenäisestä osuudesta (opinnäytetyö aihe-ehdotus) ". " op itsenäinen osuus suositellaan suoritettavaksi yhteisen osuuden jälkeen.
Tavoite on saada aihe-ehdotus valmiiksi ja opinnäytetyö käyntiin viimeistään lokakuussa.
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti.
0 - 35
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (AMK)
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Teknologiayksikkö
English
28.08.2023 - 20.12.2023
Individual learning tasks
Group work
Lectures
Webinars
Dodd, S-J. & Epstein, I. 2012. Practice-based research in social work: a guide for reluctant researchers. London; New York: Routledge.
Bryman, A. 2012. Social research methods. Oxford: Oxford University Press cop.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: Sage.
Ethical principles and ethical review in human sciences. 2020. Finnish National Board on Research Integrity. www.tenk.fi/en
Responsible conduct of research and procedures for handling allegations of misconduct in Finland. 2012. Finnish National Board on Research Integrity. www.tenk.fi/en
Verkkotentti tehdään opintojaksolla ilmoitettuna valvottuna ajankohtana.
Hylätyn verkkotentin voi suorittaa uusintakerroilla (2 kpl)
- lectures/online lectures 24 h
- learning tasks 45 h
- studying the course material 20 h
- preparation for the exam 26 h
- thesis subject 20h
Total 135 hours.
01.08.2023 - 24.08.2023
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti.
0 - 30
Face-to-face
0.00 cr
0.00 cr
School of Business
English
11.03.2024 - 20.05.2024
Individual learning tasks
Group work
Lectures
Webinars
Dodd, S-J. & Epstein, I. 2012. Practice-based research in social work: a guide for reluctant researchers. London; New York: Routledge.
Bryman, A. 2012. Social research methods. Oxford: Oxford University Press cop.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: Sage.
Ethical principles and ethical review in human sciences. 2020. Finnish National Board on Research Integrity. www.tenk.fi/en
Responsible conduct of research and procedures for handling allegations of misconduct in Finland. 2012. Finnish National Board on Research Integrity. www.tenk.fi/en
Verkkotentti tehdään opintojaksolla ilmoitettuna valvottuna ajankohtana.
Hylätyn verkkotentin voi suorittaa uusintakerroilla (2 kpl)
- lectures/online lectures 24 h
- learning tasks 45 h
- studying the course material 20 h
- preparation for the exam 26 h
- thesis subject 20h
Total 135 hours.
20.11.2023 - 04.01.2024
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti.
0 - 30
Face-to-face
0.00 cr
0.00 cr
School of Business
Suomi
28.08.2023 - 19.12.2023
Pääkampus
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 10
Konetekniikka (AMK)
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Teknologiayksikkö
Suomi
18.01.2024 - 30.04.2024
HUOM: Ensimmäinen ja ainoa aloituswebinaari on pakollinen. Mikäli siihen ei opiskelija ole osallistunut, poistetaan hänet opintojaksolta. Perustellusta syystä pois jäämisestä ilmoitettava vastuuopettajalle etukäteen ennen edellä mainittua aloituswebinaaria. Läsnäoloa vastaavaa tietoa korvaava tehtävä tehtävä hyväksytysti, joka oikeuttaa opintojaksolle osallistumiseen.
Etäohjausajat kuukausittain tarvelähtöisesti.
Tiedonhaku ja soveltavat oppimistehtävät. Ongelmalähtöisen oppimisen kautta opiskelijoilla on oppimistehtäviä ratkottavana. Tehtäviä tehdään osin ryhmissä ja osin yksilötyönä.
Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk:n julkaisuja 111. (Kirja sisältää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen) tai
Kananen, J. 2015. Verkkotutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylän amk:n julkaisuja 187. (Kirja sisältää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen) tai
Kananen, J. 2014. Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä: miten kirjoitan kvalitatiivisen opinnäytetyön vaihe vaiheelta. Jyväskylän amk:n julkaisuja 148 ja
Kananen, J. 2011. Kvantti: Kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk:n julkaisuja 118.
Kananen, J. 2014. Toimintatutkimus kehittämistutkimuksen muotona. Jyväskylän amk:n julkaisuja 185.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: Sage. (soveltuvin osin)
Raportointi:
Liukko, S. & Perttula, S. 2014. Opinnäytetyön raportointiohje. Jyväskylän amk:n Avoimet oppimateriaalit -sivusto: http://oppimateriaalit.jamk.fi/raportointiohje/ https://oppimateriaalit.jamk.fi/opinnaytetyo/
Alakohtainen menetelmäkirjallisuus. Ilmoitetaan erikseen.
Pääkampus
- kontaktitaamiset verkko-opetusympäristössä 5 oppimistyötuntia
- oppimistehtävät 85 oppimistyötuntia
- opiskelumateriaaliin ja kirjallisuuteen perehtyminen 45 oppimistyötuntia
Yhteensä 135 opiskelijan oppimistyötyötuntia.
20.11.2023 - 14.01.2024
Webinaarit:
- aloitus: ke 17.1.2024 klo 15.00-17.00
- kysymyksiä ja ohjausta: ke 7.2.2024 klo 15.00-16.00
- kysymyksiä ja ohjausta: ke 6.3.2024 klo 15.00-16.00
- kysymyksiä ja ohjausta: ke 3.4.2024.klo 15.00-16.00
Osallistuminen aloituskontaktikertaan on samalla merkki sinun osallistumisestasi opintojaksolle.
Aloituskerralla mm. annetaan ensimmäiset tehtävät. Opintojakso päättyy 30.4.2024
Opintojakson voit suorittaa opinnollistamalla. Sovi opintojakson opinnollistamisesta opintojakson vastuuopettajan kanssa. Lisätietoja opinnollistamisesta löydät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
0 - 100
Arviointimenetelmät:
Reflektiivinen itsearviointi, vertaiskommentointi, jatkuva palaute ja opintojakson kokonaisarviointi oppimistehtäviin pohjautuen.
Energia- ja ympäristötekniikka (AMK), Konetekniikka (AMK)
Lähiopetus, Verkko-opetus
5.00 op
4.00 op
Teknologiayksikkö
08.01.2024 - 10.03.2024
Webinaarit, jotka toteutetaan kahden viikon välein. Webinaarien välisinä aikoina sinulla on joko yksilö- tai pienryhmätehtäviä. Webinaareihin tulet valmistautuneena, eli saat aina ennen webinaaria aineiston, johon sinun tulisi jo alustavasti perehtyä. Webinaareihin sisältyy aina teoriaosuus sekä lisäksi osallistavia tehtäviä (testejä, keskustelua, tehtäviä). Webinaarien teoriaosuudet nauhoitetaan.
-
Lutakon kampus
Tentti 11.4. klo 12.30 - 15 välisenä aikana
Uusintatentti 1 18.4. klo 15-17.15 välisenä aikana
Uusintatentti 2 25.4. klo 15-17.15 välisenä aikana
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, eli keskimäärin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Ajankäyttö jakaantuu (keskimäärin) seuraavasti:
Webinaarit, niihin valmistautuminen ja oppimistehtävät 3 op (81 tuntia)
Alustavan aihe-ehdotuksen laatiminen 1 op (27 tuntia)
Tentti ja siihen valmistautuminen 1 op (27 tuntia)
20.11.2023 - 04.01.2024
Voit opinnollistaa opintojakson tutkintosäännön mukaisesti.
0 - 30
Opintojakson arvosana määräytyy tenttiarvosanan perusteella. Sinulla on tutkintosäännön mukaisesti mahdollisuus uusia hyväksytty tentti yhden kerran. Ilmoita opettajalle, jos haluat käyttää tätä mahdollisuutta hyväksesi.
Opintojakson suoritukseen vaaditaan, että kaikki oppimistehtävät on palautettu ja ne on hyväksytty.
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
28.08.2023 - 29.10.2023
Lutakon kampus
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 35
Sairaanhoitaja (AMK)
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
28.08.2023 - 16.11.2023
Lutakon kampus
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 30
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
28.08.2023 - 19.12.2023
Lutakon kampus
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 30
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
28.08.2023 - 19.12.2023
Lutakon kampus
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 35
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
08.01.2024 - 03.03.2024
Lutakon kampus
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 30
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
04.03.2024 - 19.05.2024
Lutakon kampus
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 30
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Hyvinvointiyksikkö
08.01.2024 - 09.03.2024
Lutakon kampus
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 30
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Hyvinvointiyksikkö
English
01.02.2024 - 30.04.2024
Lectures in the classroom
Individual learning
Assignments
Material collected by the teacher can be found at Moodle. Any material e.g. research method books can be used as additional material.
-
Main Campus
-
-
One credit corresponds to an average of 27 hours of work, which means that the load of five credits is approximately 135 hours.
Contact lessons: 35h
Individual work and excercises: 100h
The 1st part: Quantitative research
The 2nd part: Qualitative research
-
20 - 30
Assessment criteria of the course is applied to the both individual assignments.
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
Face-to-face
5.00 cr
0.00 cr
School of Business
Suomi
28.08.2023 - 19.12.2023
Lähiopetus.
Itsenäiset tehtävät ja verkkotentti
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino.
TAI
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi.
TAI
Metsämuuronen, J. (toim.) 2006. Laadullisen tutkimuksen käsikirja. Helsinki: International Methelp.
JA
Metsämuuronen, J. 2011. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä: Opiskelijalaitos. 2. laitos (4. laitoksen pohjalta). Helsinki: International Methelp.
TAI
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
TAI
Kananen, J. 2011. Kvantti: Kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk:n julkaisuja 118.
Opintojaksolla tehtävän tutkimusharjoituksen voi halutessaan tehdä yritykselle.
Pääkampus
Tentti on suoritettava opintojakson aikana.
Lähiopetus 20h
Itsenäinen opiskelu ja tehtävät 105h
Tenttiin lukeminen ja tentti 10h
Yhteensä 135h
01.08.2023 - 24.08.2023
Opintojaksolla on kahdeksan teemaa.
Opintojaksolla noudatetaan Jamkin käytänteitä aiemman osaamisen tunnustamisesta.
20 - 40
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Liiketalous (AMK)
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
28.08.2023 - 19.12.2023
Opintojakso on päivätarjonnassa.
Toteutustapa tukee myös monimuoto-opiskelijoiden opiskelua.
Verkko-opintojakso, joka koostuu kahdeksasta teemasta.
Kuhunkin teemaan liittyy itsenäiset tehtävät.
Suoritustavat: Itsenäiset tehtävät ja tentti.
Ohjaustavat:
Työpajat verkossa joka toinen viikko
Verkko-oppimisympäristön ohjaustyökalut (Moodle).
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino.
TAI
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi.
TAI
Metsämuuronen, J. (toim.) 2006. Laadullisen tutkimuksen käsikirja. Helsinki: International Methelp.
JA
Metsämuuronen, J. 2011. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä: Opiskelijalaitos. 2. laitos (4. laitoksen pohjalta). Helsinki: International Methelp.
TAI
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
TAI
Kananen, J. 2011. Kvantti: Kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk:n julkaisuja 118.
Pääkampus
Tentti on suoritettava opintojakson aikana, mutta muutoin suoritusaika on vapaa.
Hylätyn tentin voi uusia kaksi kertaa opintojakson aikana.
Online-tapaamiset 16h
Itsenäinen opiskelu ja itsenäiset tehtävät 98h
Tenttiin valmistautuminen ja tentti 20h
Yhteensä 135h
01.08.2023 - 24.08.2023
Opintojaksolla on kahdeksan teemaa. Kullekin teemalle on noin 2-4 viikkoa suoritusaikaa.
Kukin teema sisältää oppimateriaalia (lukemista, videoita), harjoitustehtäviä ja työpajan (online).
Opintojaksolla on käytössä hyväksiluvun käytänteistä korvaaminen aiemmilla opinnoilla tai aiemmin hankitun osaamisen hyväksiluku. Tarkemmat ohjeet saat tutkintosäännöstä ja JAMK-intrasta.
20 - 60
Tämä opintojakso korvaa aiemman opintojakson ZZPP0610 Tutkimus- ja kehittämistoiminta.
Liiketalous (AMK)
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
08.01.2024 - 20.05.2024
Pääkampus
20.11.2023 - 04.01.2024
20 - 40
Liiketalous (AMK)
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
08.01.2024 - 20.05.2024
Toteutustapa tukee myös monimuoto-opiskelijoiden opiskelua.
Verkko-opintojakso, joka koostuu kahdeksasta teemasta.
Kuhunkin teemaan liittyy itsenäiset tehtävät.
Suoritustavat: Itsenäiset tehtävät ja tentti.
Ohjaustavat:
Pakollisia verkkotapaamisia (online).
Verkko-oppimisympäristön ohjaustyökalut (Moodle).
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino.
TAI
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi.
TAI
Metsämuuronen, J. (toim.) 2006. Laadullisen tutkimuksen käsikirja. Helsinki: International Methelp.
JA
Metsämuuronen, J. 2011. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä: Opiskelijalaitos. 2. laitos (4. laitoksen pohjalta). Helsinki: International Methelp.
TAI
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
TAI
Kananen, J. 2011. Kvantti: Kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk:n julkaisuja 118.
Pääkampus
Tentti on suoritettava opintojakson aikana, mutta muutoin suoritusaika on vapaa.
Hylätyn tentin voi uusia kaksi kertaa opintojakson aikana.
Webinaarit 14h
Itsenäinen opiskelu ja itsenäiset tehtävät 101h
Tenttiin valmistautuminen ja tentti 20h
Yhteensä 135h
20.11.2023 - 04.01.2024
Opintojaksolla on kahdeksan teemaa. Kullekin teemalle on noin 2-4 viikkoa suoritusaikaa. Kukin teema sisältää oppimateriaalia (lukemista, videoita) ja harjoitustehtäviä.
Opintojaksolla on käytössä hyväksiluvun käytänteistä korvaaminen aiemmilla opinnoilla tai aiemmin hankitun osaamisen hyväksiluku. Tarkemmat ohjeet saat tutkintosäännöstä ja Jamk-intrasta.
20 - 40
Tämä opintojakso korvaa aiemman opintojakson ZZPP0610 Tutkimus- ja kehittämistoiminta.
Liiketalous (AMK)
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
16.01.2024 - 30.04.2024
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely
Luennot tai webinaarit
Verkkotenttti
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Pääkampus
Verkkotentti tehdään opintojaksolla ilmoitettuna ajankohtana.
Hylätyn verkkotentin voi suorittaa uusintakerroilla (2 kpl)
webinaarit tai luennot 24 tuntia
- oppimistehtävät 45 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia
- tenttiin valmistautuminen 26 tuntia
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 20h
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia
20.11.2023 - 04.01.2024
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti
0 - 40
Palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
01.01.2024 - 19.05.2024
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely
Luennot tai webinaarit
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Pääkampus
- webinaarit tai luennot 24 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia
- oppimistehtävät ja tentit 70 tuntia
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 15 tuntia
- opinnäytetyöseminaareihin osallistuminen (vähintään 2 kertaa eli 6 h)
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
20.11.2023 - 04.01.2024
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti.
0 - 40
Palveluliiketoiminta (AMK)
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
28.08.2023 - 20.05.2024
Opintojakso koostuu kahdeksasta teemasta.
Kuhunkin teemaan liittyy itsenäisiä tai pienryhmätehtäviä.
Suoritustavat: itsenäiset tehtävät, pienryhmätehtävät ja tentti.
Ohjaustavat:
Pakollinen aloitustapaaminen
Pienryhmätyöskentelyä ohjaavan valmentajan ohjauksessa ja oman valmentajan tukemana
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino.
TAI
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi.
TAI
Metsämuuronen, J. (toim.) 2006. Laadullisen tutkimuksen käsikirja. Helsinki: International Methelp.
JA
Metsämuuronen, J. 2011. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä: Opiskelijalaitos. 2. laitos (4. laitoksen pohjalta). Helsinki: International Methelp.
TAI
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
TAI
Kananen, J. 2011. Kvantti: Kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk:n julkaisuja 118.
Tentti on suoritettava opintojakson aikana, mutta muutoin suoritusaika on vapaa.
Hylätyn tentin voi uusia kaksi kertaa opintojakson aikana.
Aloitussessio 1 h
Itsenäinen opiskelu ja itsenäiset tehtävät 124 h
Tenttiin valmistautuminen ja tentti 10 h
Yhteensä 135 h
Opintojaksolla on kahdeksan teemaa. Kullekin teemalle on keskimäärin noin viikko suoritusaikaa. Kukin teema sisältää oppimateriaalia (lukemista, videoita) ja harjoitustehtäviä.
Opintojaksolla on käytössä hyväksiluvun käytänteistä korvaaminen aiemmilla opinnoilla tai aiemmin hankitun osaamisen hyväksiluku. Tarkemmat ohjeet saat tutkintosäännöstä ja JAMK-intrasta.
Tämä opintojakso korvaa aiemman opintojakson ZZPP0610 Tutkimus- ja kehittämistoiminta.
Tiimiakatemia (AMK)
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Liiketoimintayksikkö
English
12.02.2024 - 20.05.2024
The primary mode of delivery is a combination of in-class activities on campus and online lectures. The lectures will be recorded to support opportunities for 24/7 learning. The in-class activities deepen the learning in the forms of tutorials, individual and group work, reflection and guidance. However, if the COVID-19 situation requires the learning will be supported by online tutorials.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Lectures, course project/group assignments, thesis proposal/individual assignment, exam test.
Course ILOs - Intended Learning Outcomes:
IBCRI Skills in Critical and Analytical Understanding
Critically review, analyze, and understand the information available from academic and professional business sources in the context of thesis planning, design, and implementation process.
IBCOM Communication Skills
Communicate responsibly, effectively, and professionally in English in oral and written formats in the context of planning, design, and implementation process.
IBETH Ethical Conduct
Embrace ethical conduct in practice and decision-making in the context of thesis planning, design, and implementation process. This may be according to the Principles for Responsible Management Education (UNPRME) or the Sustainable Development Goals (SDGs) of the United Nations.
Textbook:
Research methods for Business Students; Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, additional virtual material available
Please Note ! Research methods for business students, 4th ed. 2006 / Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill is now freely available to you via JAMK on-campus and Intranet Library
JAMK's thesis-related directions in the Study Guide
School-specific directions on the dedicated learning platform and
Elmo Student
Online study materials on Information retrieval
Stevens, J., & Crawford, S. 2014. Project reporting instructions. Adapted from Raportointiohje [Reporting instructions] by Liukko, S., & Perttula, S. 2013. JAMK University of Applied Sciences’ open learning materials. Accessed on 12 March 2014. Retrieved from http - //oppimateriaalit.jamk.fi/project reporting instructions
Other relevant materials.
Thesis as part of double degree diploma and/or overseas internship.
Main Campus
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
The course is available for Double Degree students and Study Abroad students from JAMK's partner institutions around the world.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Total 125-155 hours
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Weekly lectures, workshops, and assignments.
Fall semester the course ends at the latest in the third week of December.
Spring semester the course ends at the latest at the end of May.
More details to be announced during the course.
The primary mode of delivery is a combination of in-class activities on campus and online lectures. The lectures will be recorded to support opportunities for 24/7 learning. The in-class activities deepen the learning in the forms of tutorials, individual and group work, reflection and guidance. However, if the COVID-19 situation requires the learning will be supported by online tutorials.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
0 - 40
Open UAS: 4 (included in the total capacity)
The student understands what a research process includes, how to formulate a research topic and research questions, do a literature review, understand research philosophies and approaches, formulate research design, is aware of research ethics and challenges in getting access to data/organizations as well as available sampling techniques. The student is aware of the different data sources, research methods, and strategies to choose from, as well as data collection techniques and procedures and analysis, and can draw basic conclusions. The student is familiar with JAMK thesis/diploma guidelines.
Upon completion of the course, you will be able to -
IBCRI Skills in Critical and Analytical Understanding
Critically review, analyze, and understand the information available from academic and professional business sources in the context of thesis planning, design, and implementation process.
IBCOM Communication Skills
Communicate responsibly, effectively, and professionally in English in oral and written formats in the context of planning, design, and implementation process.
IBETH Ethical Conduct
Embrace ethical conduct in practice and decision-making in the context of thesis planning, design, and implementation process. This may be according to the Principles for Responsible Management Education (UNPRME) or the Sustainable Development Goals (SDGs) of the United Nations.
Face-to-face, Online learning
0.00 cr
1.00 cr
School of Business
Suomi
28.08.2023 - 31.12.2023
ETÄTOTEUTUS
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely
Webinaarit
Tentti
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Suomalainen musiikkikampus
Verkkotentti tehdään opintojaksolla ilmoitettuna valvottuna ajankohtana.
Hylätyn verkkotentin voi suorittaa uusintakerroilla (2 kpl)
webinaarit tai luennot 24 tuntia
- oppimistehtävät 45 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia
- tenttiin valmistautuminen 26 tuntia
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 20h
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
01.08.2023 - 24.08.2023
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti.
0 - 40
Musiikkipedagogi (AMK)
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
01.01.2024 - 19.05.2024
Yksilölliset oppimistehtävät
Ryhmätyöt
Pienryhmätyöskentely
Luennot tai webinaarit
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Biotalousinstituutti
- webinaarit tai luennot 40 tuntia
- oppimistehtävät 65 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 30 tuntia
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
20.11.2023 - 04.01.2024
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti.
Lähiopetus, Verkko-opetus
5.00 op
2.50 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
01.01.2024 - 19.05.2024
Yksilölliset oppimistehtävät
Ryhmätyöt
Pienryhmätyöskentely
Luennot tai webinaarit
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Biotalousinstituutti
- webinaarit tai luennot 40 tuntia
- oppimistehtävät 65 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 30 tuntia
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
20.11.2023 - 04.01.2024
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti.
Lähiopetus, Verkko-opetus
5.00 op
4.00 op
Liiketoimintayksikkö
English
08.01.2024 - 20.05.2024
The primary mode of delivery is an in-class activities on campus.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Lectures, course project/group assignments, thesis proposal/individual assignment, exam test.
The materials will be announced on the first lecture. As a starting point, however:
JAMK's thesis-related directions in the Study Guide
School-specific directions on the dedicated learning platform and
Elmo Student
Online study materials on Information retrieval
Stevens, J., & Crawford, S. 2014. Project reporting instructions. Adapted from Raportointiohje [Reporting instructions] by Liukko, S., & Perttula, S. 2013. JAMK University of Applied Sciences’ open learning materials. Accessed on 12 March 2014. Retrieved from http - //oppimateriaalit.jamk.fi/project reporting instructions
Main Campus
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Total 125-155 hours
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Weekly lectures, workshops, and assignments.
More details to be announced during the course.
No alternative ways to complete.
20 - 35
Open UAS: 4 (included in the total capacity)
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
Face-to-face
0.00 cr
0.00 cr
School of Business
Suomi
08.01.2024 - 20.05.2024
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely
Luennot tai webinaarit
Verkkotenttti
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Pääkampus
Verkkotentti tehdään opintojaksolla itsenäisesti.
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
Opintojakson voi opinnollistaa tutkintosäännön mukaisesti.
0 - 35
Tietojenkäsittely (AMK)
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Liiketoimintayksikkö
11.03.2024 - 20.05.2024
Lutakon kampus
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 30
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Hyvinvointiyksikkö
English
28.08.2023 - 27.10.2023
Main Campus
01.08.2023 - 24.08.2023
20 - 30
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
Face-to-face
5.00 cr
0.00 cr
School of Business
Suomi
08.01.2024 - 19.05.2024
Lutakon kampus
20.11.2023 - 05.01.2024
0 - 30
Sairaanhoitaja (AMK)
Lähiopetus
0.00 op
0.00 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
23.08.2023 - 19.12.2023
Toteutus on tarkoitettu logistiikan monimuoto-opiskelijiolle. Opintojakso tulee suorittaa edeltävänä lukukautena kuin, milloin aikoo tehdä opinnäytetyön. Toteutus sisältää verkkoluentoja ja tehtäviä.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Pääkampus
Toteutuksella ei ole tenttiä.
Yksi opintopiste tarkoittaa laskennallisesti keskimäärin 27 tunnin työtä eli viiden opintopisteen opintojakson kuormitus on noin 135 h.
01.08.2023 - 24.08.2023
0 - 30
Logistiikka (AMK)
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
08.01.2024 - 19.05.2024
Toteutus on tarkoitettu logistiikan monimuoto-opiskelijiolle. Opintojakso tulee suorittaa edeltävänä lukukautena kuin, milloin aikoo tehdä opinnäytetyön. Toteutus sisältää verkkoluentoja ja tehtäviä.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Pääkampus
Toteutuksella ei ole tenttiä.
Yksi opintopiste tarkoittaa laskennallisesti keskimäärin 27 tunnin työtä eli viiden opintopisteen opintojakson kuormitus on noin 135 h.
20.11.2023 - 04.01.2024
0 - 30
Logistiikka (AMK)
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
28.08.2023 - 19.12.2023
Toteutus kokonaan verkossa: Zoom-verkkoluennot ja -webinaarit, itseopiskelu, pienryhmätyöskentely, harjoitustyöt ja oppimistehtävät. Zoom-linkki https://jamk.zoom.us/j/8786743123
Webinaareissa läsnäolo on lähtökohta, poissaolo poikkeus.
Moodlen verkkotyötilassa oleva materiaali.
Kirjallisuutta:
Aaltio, I., Juuti, P. & Puusa, A. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Helsinki: Gaudeamus.
Bister, T. 2019. Tietojenkäsittelyn opinnäytetyö: Viittoja ja karttoja tutkimisen ja kehittämisen teille. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 272. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2015. Tutki ja kirjoita. 20. painos. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2015. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 202. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2015. Verkkotutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylän amk:n julkaisuja 187. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. (Kirja sisältää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen).
Kananen, J. 2019. Opinnäytetyön ja pro gradun pikaopas. Avain opinnäytetyön ja pro gradun kirjoittamiseen. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 262. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Liukko, S. & Perttula, S. Opinnäytetyön raportointi. Oppimateriaali. Uusin versio. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. https://oppimateriaalit.jamk.fi/raportointiohje/.
Puusa, A., Juuti, P., Aaltio, I., Siltaoja, M., Puusa, A. & Sorsa, V. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Helsinki: Gaudeamus.
Tang, H. 2021. Engineering research: Design, methods, and publication. John Wiley & Sons, Ltd.
Valli, R. & Aaltola, J. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 2, Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin. 5., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Valli, R. & Aarnos, E. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle. 5., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus.
Lutakon kampus
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä. Opintojaksoon kuuluvat oppimistehtävät ja harjoitustyöt aikatauluineen esitellään opintojakson aloituskerralla ke 30.8.2023 klo 11.30-13 Zoomissa.
Opintojakson laajuus 5 op = 135 opiskelijan työtuntia (1 op tarkoittaa keskimäärin 27 tunnin työtä)
- verkkoluennot ja webinaarit n. 20 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen (itseopiskelu) n. 40 tuntia
- oppimistehtävät ja harjoitustyöt n. 75 tuntia
01.08.2023 - 24.08.2023
Toteutus kokonaan verkossa: https://jamk.zoom.us/j/8786743123
Luennot keskiviikkoisin klo 11.30-13, aloitus ke 30.8.2023.
Webinaareissa läsnäolo on lähtökohta, poissaolo poikkeus.
Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.
20 - 35
Opintojakso arvioidaan skaalalla 0-5. Arviointiperusteet esitellään opintojakson aloituskerralla 30.8.2023.
Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
28.08.2023 - 19.12.2023
Toteutus kokonaan verkossa: Zoom-verkkoluennot ja -webinaarit, itseopiskelu, pienryhmätyöskentely, harjoitustyöt ja oppimistehtävät. Zoom-linkki https://jamk.zoom.us/j/8786743123
Webinaareissa läsnäolo on lähtökohta, poissaolo poikkeus.
Moodlen verkkotyötilassa oleva materiaali.
Kirjallisuutta:
Aaltio, I., Juuti, P. & Puusa, A. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Helsinki: Gaudeamus.
Bister, T. 2019. Tietojenkäsittelyn opinnäytetyö: Viittoja ja karttoja tutkimisen ja kehittämisen teille. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 272. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2015. Tutki ja kirjoita. 20. painos. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2015. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 202. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2015. Verkkotutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylän amk:n julkaisuja 187. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. (Kirja sisältää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen).
Kananen, J. 2019. Opinnäytetyön ja pro gradun pikaopas. Avain opinnäytetyön ja pro gradun kirjoittamiseen. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 262. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Liukko, S. & Perttula, S. Opinnäytetyön raportointi. Oppimateriaali. Uusin versio. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. https://oppimateriaalit.jamk.fi/raportointiohje/.
Puusa, A., Juuti, P., Aaltio, I., Siltaoja, M., Puusa, A. & Sorsa, V. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Helsinki: Gaudeamus.
Tang, H. 2021. Engineering research: Design, methods, and publication. John Wiley & Sons, Ltd.
Valli, R. & Aaltola, J. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 2, Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin. 5., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Valli, R. & Aarnos, E. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle. 5., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus.
Lutakon kampus
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä. Opintojaksoon kuuluvat oppimistehtävät ja harjoitustyöt aikatauluineen esitellään opintojakson aloituskerralla pe 1.9.2023 klo 15.30 - 18.30.
Opintojakson laajuus 5 op = 135 opiskelijan työtuntia (1 op tarkoittaa keskimäärin 27 tunnin työtä)
- verkkoluennot ja webinaarit n. 20 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen (itseopiskelu) n. 40 tuntia
- oppimistehtävät ja harjoitustyöt n. 75 tuntia
01.08.2023 - 24.08.2023
Toteutus kokonaan verkossa https://jamk.zoom.us/j/8786743123.
Aloituswebinaari pe 1.9. 2023 klo 15.30-18.30.
Syksyn muut kokoontumiskerrat (varmistetaan aloituskerralla):
pe 15.9. klo 12-18.30
pe 6.10. klo 15.30-18.30
pe 27.10. klo 15.30-18.30
pe 10.11. klo 15.30-18.30
Webinaareissa läsnäolo on lähtökohta, poissaolo poikkeus.
Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.
20 - 35
Opintojakso arvioidaan skaalalla 0-5. Arviointiperusteet esitellään opintojakson aloituskerralla.
Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
15.01.2024 - 26.04.2024
Toteutus kokonaan verkossa: Zoom-verkkoluennot ja -webinaarit, itseopiskelu, pienryhmätyöskentely, harjoitustyöt ja oppimistehtävät. Zoom-linkki https://jamk.zoom.us/j/8786743123
Moodlen verkkotyötilassa oleva materiaali.
Kirjallisuutta:
Aaltio, I., Juuti, P. & Puusa, A. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Helsinki: Gaudeamus.
Bister, T. 2019. Tietojenkäsittelyn opinnäytetyö: Viittoja ja karttoja tutkimisen ja kehittämisen teille. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 272. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2015. Tutki ja kirjoita. 20. painos. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2015. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 202. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2015. Verkkotutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylän amk:n julkaisuja 187. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. (Kirja sisältää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen).
Kananen, J. 2019. Opinnäytetyön ja pro gradun pikaopas. Avain opinnäytetyön ja pro gradun kirjoittamiseen. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 262. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Liukko, S. & Perttula, S. Opinnäytetyön raportointi. Oppimateriaali. Uusin versio. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. https://oppimateriaalit.jamk.fi/raportointiohje/.
Puusa, A., Juuti, P., Aaltio, I., Siltaoja, M., Puusa, A. & Sorsa, V. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Helsinki: Gaudeamus.
Tang, H. 2021. Engineering research: Design, methods, and publication. John Wiley & Sons, Ltd.
Valli, R. & Aaltola, J. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 2, Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin. 5., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Valli, R. & Aarnos, E. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle. 5., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus.
Lutakon kampus
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä. Opintojaksoon kuuluvat oppimistehtävät ja harjoitustyöt aikatauluineen esitellään opintojakson aloituskerralla.
Opintojakson laajuus 5 op = 135 opiskelijan työtuntia (1 op tarkoittaa keskimäärin 27 tunnin työtä)
- verkkoluennot ja webinaarit n. 20 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen (itseopiskelu) n. 40 tuntia
- oppimistehtävät ja harjoitustyöt n. 75 tuntia
20.11.2023 - 04.01.2024
Toteutus kokonaan verkossa: https://jamk.zoom.us/j/8786743123
Aikataulu ilmoitetaan myöhemmin.
Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.
20 - 35
Opintojakso arvioidaan skaalalla 0-5. Arviointiperusteet esitellään opintojakson aloituskerralla.
Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
15.01.2024 - 26.04.2024
Toteutus kokonaan verkossa: Zoom-verkkoluennot ja -webinaarit, itseopiskelu, pienryhmätyöskentely, harjoitustyöt ja oppimistehtävät. Zoom-linkki https://jamk.zoom.us/j/8786743123
Moodlen verkkotyötilassa oleva materiaali.
Kirjallisuutta:
Aaltio, I., Juuti, P. & Puusa, A. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Helsinki: Gaudeamus.
Bister, T. 2019. Tietojenkäsittelyn opinnäytetyö: Viittoja ja karttoja tutkimisen ja kehittämisen teille. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 272. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2015. Tutki ja kirjoita. 20. painos. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2015. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 202. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2015. Verkkotutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylän amk:n julkaisuja 187. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. (Kirja sisältää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen).
Kananen, J. 2019. Opinnäytetyön ja pro gradun pikaopas. Avain opinnäytetyön ja pro gradun kirjoittamiseen. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 262. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Liukko, S. & Perttula, S. Opinnäytetyön raportointi. Oppimateriaali. Uusin versio. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. https://oppimateriaalit.jamk.fi/raportointiohje/.
Puusa, A., Juuti, P., Aaltio, I., Siltaoja, M., Puusa, A. & Sorsa, V. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Helsinki: Gaudeamus.
Tang, H. 2021. Engineering research: Design, methods, and publication. John Wiley & Sons, Ltd.
Valli, R. & Aaltola, J. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 2, Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin. 5., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Valli, R. & Aarnos, E. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle. 5., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus.
Lutakon kampus
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä. Opintojaksoon kuuluvat oppimistehtävät ja harjoitustyöt aikatauluineen esitellään opintojakson aloituskerralla.
Opintojakson laajuus 5 op = 135 opiskelijan työtuntia (1 op tarkoittaa keskimäärin 27 tunnin työtä)
- verkkoluennot ja webinaarit n. 20 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen (itseopiskelu) n. 40 tuntia
- oppimistehtävät ja harjoitustyöt n. 75 tuntia
20.11.2023 - 04.01.2024
Toteutus kokonaan verkossa: https://jamk.zoom.us/j/8786743123
Aikataulu ilmoitetaan myöhemmin.
Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.
20 - 35
Opintojakso arvioidaan skaalalla 0-5. Arviointiperusteet esitellään opintojakson aloituskerralla.
Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
15.01.2024 - 26.04.2024
Toteutus kokonaan verkossa: Zoom-verkkoluennot ja -webinaarit, itseopiskelu, pienryhmätyöskentely, harjoitustyöt ja oppimistehtävät. Zoom-linkki https://jamk.zoom.us/j/8786743123
Moodlen verkkotyötilassa oleva materiaali.
Kirjallisuutta:
Aaltio, I., Juuti, P. & Puusa, A. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Helsinki: Gaudeamus.
Bister, T. 2019. Tietojenkäsittelyn opinnäytetyö: Viittoja ja karttoja tutkimisen ja kehittämisen teille. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 272. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2015. Tutki ja kirjoita. 20. painos. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2015. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 202. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2015. Verkkotutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylän amk:n julkaisuja 187. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. (Kirja sisältää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen).
Kananen, J. 2019. Opinnäytetyön ja pro gradun pikaopas. Avain opinnäytetyön ja pro gradun kirjoittamiseen. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 262. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Liukko, S. & Perttula, S. Opinnäytetyön raportointi. Oppimateriaali. Uusin versio. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. https://oppimateriaalit.jamk.fi/raportointiohje/.
Puusa, A., Juuti, P., Aaltio, I., Siltaoja, M., Puusa, A. & Sorsa, V. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Helsinki: Gaudeamus.
Tang, H. 2021. Engineering research: Design, methods, and publication. John Wiley & Sons, Ltd.
Valli, R. & Aaltola, J. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 2, Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin. 5., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Valli, R. & Aarnos, E. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle. 5., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus.
Lutakon kampus
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä. Opintojaksoon kuuluvat oppimistehtävät ja harjoitustyöt aikatauluineen esitellään opintojakson aloituskerralla.
Opintojakson laajuus 5 op = 135 opiskelijan työtuntia (1 op tarkoittaa keskimäärin 27 tunnin työtä)
- verkkoluennot ja webinaarit n. 20 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen (itseopiskelu) n. 40 tuntia
- oppimistehtävät ja harjoitustyöt n. 75 tuntia
20.11.2023 - 04.01.2024
Toteutus kokonaan verkossa: https://jamk.zoom.us/j/8786743123
Aikataulu ilmoitetaan myöhemmin.
Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.
20 - 35
Opintojakso arvioidaan skaalalla 0-5. Arviointiperusteet esitellään opintojakson aloituskerralla.
Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Verkko-opetus
0.00 op
5.00 op
Liiketoimintayksikkö
English
28.08.2023 - 19.12.2023
Online implementation - webinars and lectures in Zoom, independent study, assignments completed in small groups, learning assignments.
Link to Zoom: https://zoom.us/j/9925791129
Material in Moodle workspace.
Reference literature:
Tang, H. 2021. Engineering research: Design, methods, and publication. John Wiley & Sons, Ltd.
Kananen, J. 2011. Rafting through the thesis process : step by step guide to thesis research. Jyväskylä : JAMK University of Applied Sciences, 2011
Lutakko Campus
There is no exam in the course. The assignments and project assignments with their timetables are presented in the first webinar.
The course is 5 ECTS = 135 hrs of student work (1 ECTS=27hrs student work)
- webinars and online lectures approx. 20 hrs
- independent study (material and assignments) approx. 40 hrs
- assignments and course assignment approx. 75hrs
01.08.2023 - 24.08.2023
Toteutus kokonaan verkossa: https://jamk.zoom.us/j/8786743123
Aikataulu ilmoitetaan myöhemmin.
The methods of accreditation are described in the Degree Regulations and study guide. The course lecturer will provide information on the specific practices of the course.
0 - 35
The course is assessed with 0-5 scale. The assessment criteria are presented in the first webinar.
Face-to-face
0.00 cr
0.00 cr
School of Business
Suomi
08.01.2024 - 30.04.2024
Tämä toteutus on tarkoitettu logistiikan amk tutkinto-ohjelman päivätoteutuksen opiskelijoille.
Toteutukseen sisältyy kontaktiopetusta, itseopiskelua ja oppimistehtäviä.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications: design and methods. Los Angeles: SAGE
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu
Pääkampus
Toteutukseen ei sisälly lopputenttiä.
Yksi opintopiste tarkoittaa laskennallisesti keskimäärin 27 tunnin työtä eli viiden opintopisteen opintojakson kuormitus on noin 135 h.
20.11.2023 - 04.01.2024
Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.
Logistiikka (AMK)
Lähiopetus, Verkko-opetus
0.00 op
4.00 op
Teknologiayksikkö