Palvelumuotoilu kehittämistoiminnassa, 5 op - YS00BA41
Opintopistemäärä
5 op
Vastuuhenkilö
Emilia Lahdenperä, Hyvinvointiyksikkö
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei tulevia toteutuksia. Katso ajoitussuunnitelmasta seuraavan alkavan toteutuksen ajoitus.
Osaamistavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Opintojakson tarkoituksena on antaa valmiuksia hyödyntää palvelumuotoilun asiakaskeskeistä lähestymistapaa yksityisten, julkisten ja kolmannen sektorin organisaatioiden kehittämistoiminnassa. Opintojaksolla keskitytään palvelumuotoilun suunnitteluprosessin vaiheisiin ja niihin soveltuviin menetelmiin.
Opintojakson osaamiset
Projektijohtamisen osaaminen
Oppimisen ja tiedonhallinnan osaaminen
Yrittäjyys-, innovaatio- ja työyhteisöosaaminen
Opintojakson osaamistavoitteet
Opintojakson käytyäsi osaat kuvata palvelumuotoiluprosessin ja sen menetelmiä sekä osaat hyödyntää niitä kehittämistoiminnassa.
Välttävä 1
Opiskelija osaa kuvata palvelumuotoiluprosessin ja jonkin keskeisistä menetelmistä. Opiskelija osaa hyödyntää palvelumuotoiluprosessin yhtä vaihetta ja menetelmää kehittämistoiminnassa.
Tyydyttävä 2
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoiluprosessin kokonaisuuden ja osaa hyödyntää kahta menetelmää kehittämistoiminnassa.
Arviointikriteeri - arvosana 3 ja 4
Hyvä 3
Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoiluprosessia ja sen keskeisiä menetelmiä kehittämistoimintaan. Hän perustelee tutkimustietoon perustuen tekemänsä valinnat.
Kiitettävä 4
Edellisten tasojen lisäksi opiskelija osaa analysoida palvelumuotoiluprosessin vaiheita kehittämistoiminnassa tutkimustietoon perustuen. Lisäksi hän osaa analysoida palvelumuotoilun keskeisillä menetelmillä saamaansa aineistoa ja tehdä siitä johtopäätöksiä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Erinomainen 5
Edellisten tasojen lisäksi opiskelija arvioi kriittisesti kehittämistoimintaan soveltamaansa palvelumuotoilun prosessia ja menetelmiä. Hän tekee johtopäätöksiä ja kehittämisehdotuksia palvelumuotoiluprosessin mukaisesti.