Suomi
04.01.2021 - 14.05.2021
Kurssi toteutetaan webinaareina, jossa kolmen eri webinaarin aikana (3 tuntia/webinaari) perehdyt oman alasi laadulliseen tutkimukseen, tuot esille tutkimuksen aineistonkeruuta, analysointia ja sen perusteella saatuja tuloksia, sekä pohdit ryhmässä tutkimukseen liittyviä eettisiä asioita.
Kurssin aikana harjoittelet minitutkimuksen avulla keräämään ja analysoimaan tutkimusaineiston, Webinaarina toteutettavassa seminaarissa esittelet tekemäsi laadullisen tutkimuksen.
The Sage handbook of qualitative research. 2017. Toim. N. Denzin & Y. S. Lincoln. USA: Sage.
TAI
Bryman, A. 2012. Social research methods. Oxford: Oxford University Press cop.
TAI
Holloway, I. & Galvin, K. 2017. Qualitative Research in Nursing and Healthcare. 4. painos. Chichester: Wiley-Blackwell.
TAI
Klenke, K. 2016. Qualitative Research in the Study of Leadership. Great Britain: Emerald.
Creswell, J. & Poth, C.N. 2018. Qualitative inquiry & research design: choosing among five approaches. Los Angeles: SAGE Publications, Inc.
The Application of Content Analysis in Nursing Science Research. 2018 tai 2020. Toim. H. Kyngäs, K. Mikkonen & M. Kääriäinen, M. Cham: Springer.
Resnik D. B. 2011. What is Ethics in Research & Why is It Important? National institute of health science. Available at: http://www.niehs.nih.gov/research/resources/bioethics/whatis.cfm
Silverman, D. 2014. Interpreting qualitative data. Methods for analysing talk, text and interaction. 5.painos. London:Sage.
Gerrish, K. & Lathlean, J. 2015. The Research process in Nursing. Wileys & Blackwell. Section 4 and chapter 34. Ebook
Tuomi, J, & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Uudistettu laitos. Helsinki: Tammi.
Pääkampus
Erilaiset yksilö ja ryhmätehtävät korvaavat tentin
Yhteensä 135 h:
- Kontaktitunnit 21 h
- Itsenäinen työskentely 114h
01.01.2021 - 08.01.2021
Laadullisen kurssilla sinulla neljä eri tehtävää:
Tehtävä 1: yksilötehtävä
- Valitse kaksi (2) oman alasi tieteellistä artikkelia ja tee niistä kirjallinen kooste.
- Palauta kooste verkko oppimisympäristöön.
Tehtävä 2: ryhmätehtävä
-Tutustu taustamateriaaliin tutkimuksen etiikasta
- Osallistu keskustelemalla ryhmäsi kanssa tutkimuksen eettisistä kysymyksistä,
-Tee ryhmäsi kanssa yhteinen kooste eettisestä kysymyksestä ja esittele se kaikille yhteisessä webinaarissa.
Tehtävä 3: ryhmätehtävä
- Kerätkää ryhmänä laadullinen aineisto, analysoikaa se käyttäen laadullisia analyysimenetelmiä ja muodostakaa analyysista syntyneet keskeiset tulokset.
-Tuottakaa tekemästänne tutkimuksesta Power Point-esitys joka esitetään muille
- Palauttakaa Power Point esitys verkko oppimisympäristöön.
- Osallistu vertaisarviointiin
Tehtävä 4: yksilötehtävä
- Lue yhden ryhmän Power Point esitys ja anna suullinen vertaisarviointi, jossa tarkastelet tutkimusprosessin eri vaiheita ja sen mahdollisia kehittämistarpeita
15 - 30
Avoin amk 5 paikkaa
Tehtävä 1: hyv./hylätty
Tehtävä 2: hyv./hylätty
Tehtävä 3: numeerinen 0 – 5
Tehtävä 4: hyv./hylätty
Verkostojohtaminen, sosiaali- ja terveysala (YAMK), Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK (YAMK)
Lähiopetus, Verkko-opetus
3 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
24.03.2021 - 31.07.2021
Kurssi toteutetaan webinaareina, jossa kolmen eri webinaarin aikana (3 tuntia/webinaari) perehdyt oman alasi laadulliseen tutkimukseen, tuot esille tutkimuksen aineistonkeruuta, analysointia ja sen perusteella saatuja tuloksia, sekä pohdit ryhmässä tutkimukseen liittyviä eettisiä asioita.
Kurssin aikana harjoittelet minitutkimuksen avulla keräämään ja analysoimaan tutkimusaineiston, Webinaarina toteutettavassa seminaarissa esittelet tekemäsi laadullisen tutkimuksen.
The Sage handbook of qualitative research. 2017. Toim. N. Denzin & Y. S. Lincoln. USA: Sage.
TAI
Bryman, A. 2012. Social research methods. Oxford: Oxford University Press cop.
TAI
Holloway, I. & Galvin, K. 2017. Qualitative Research in Nursing and Healthcare. 4. painos. Chichester: Wiley-Blackwell.
TAI
Klenke, K. 2016. Qualitative Research in the Study of Leadership. Great Britain: Emerald.
Creswell, J. & Poth, C.N. 2018. Qualitative inquiry & research design: choosing among five approaches. Los Angeles: SAGE Publications, Inc.
The Application of Content Analysis in Nursing Science Research. 2018 tai 2020. Toim. H. Kyngäs, K. Mikkonen & M. Kääriäinen, M. Cham: Springer.
Resnik D. B. 2011. What is Ethics in Research & Why is It Important? National institute of health science. Available at: http://www.niehs.nih.gov/research/resources/bioethics/whatis.cfm
Silverman, D. 2014. Interpreting qualitative data. Methods for analysing talk, text and interaction. 5.painos. London:Sage.
Gerrish, K. & Lathlean, J. 2015. The Research process in Nursing. Wileys & Blackwell. Section 4 and chapter 34. Ebook
Tuomi, J, & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Uudistettu laitos. Helsinki: Tammi.
Erilaiset yksilö ja ryhmätehtävät korvaavat tentin
Yhteensä 135 h:
- Kontaktitunnit 21 h
- Itsenäinen työskentely 114h
02.11.2020 - 30.11.2020
Laadullisen kurssilla sinulla neljä eri tehtävää:
Tehtävä 1: yksilötehtävä
- Valitse kaksi (2) oman alasi tieteellistä artikkelia ja tee niistä kirjallinen kooste.
- Palauta kooste verkko oppimisympäristöön.
Tehtävä 2: ryhmätehtävä
-Tutustu taustamateriaaliin tutkimuksen etiikasta
- Osallistu keskustelemalla ryhmäsi kanssa tutkimuksen eettisistä kysymyksistä,
-Tee ryhmäsi kanssa yhteinen kooste eettisestä kysymyksestä ja esittele se kaikille yhteisessä webinaarissa.
Tehtävä 3: ryhmätehtävä
- Kerätkää ryhmänä laadullinen aineisto, analysoikaa se käyttäen laadullisia analyysimenetelmiä ja muodostakaa analyysista syntyneet keskeiset tulokset.
-Tuottakaa tekemästänne tutkimuksesta Power Point-esitys joka esitetään muille
- Palauttakaa Power Point esitys verkko oppimisympäristöön.
- Osallistu vertaisarviointiin
Tehtävä 4: yksilötehtävä
- Lue yhden ryhmän Power Point esitys ja anna suullinen vertaisarviointi, jossa tarkastelet tutkimusprosessin eri vaiheita ja sen mahdollisia kehittämistarpeita
15 - 35
Avoin amk 5 paikkaa
Tehtävä 1: hyv./hylätty
Tehtävä 2: hyv./hylätty
Tehtävä 3: numeerinen 0 – 5
Tehtävä 4: hyv./hylätty
Verkostojohtaminen, sosiaali- ja terveysala (YAMK), Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK (YAMK)
Verkko-opetus
5 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
01.04.2022 - 12.06.2022
15 - 35
Avoin amk 5 paikkaa
Organisaation ja talouden johtaminen (YAMK), Projektijohtaminen, sosiaali- ja terveysala (YAMK), Digitaalinen toimitusketju (YAMK), Logistiikka (YAMK), Matkailu- ja palveluliiketoiminnan johtaminen (YAMK), Verkostojohtaminen, teknologia (YAMK), Verkostojohtaminen, sosiaali- ja terveysala (YAMK), Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK (YAMK)
Verkko-opetus
5 op
Hyvinvointiyksikkö
Suomi
30.08.2021 - 17.12.2021
15 - 35
Avoin amk 5 paikkaa sote
Organisaation ja talouden johtaminen (YAMK), Projektijohtaminen, sosiaali- ja terveysala (YAMK), Digitaalinen toimitusketju (YAMK), Logistiikka (YAMK), Matkailu- ja palveluliiketoiminnan johtaminen (YAMK), Verkostojohtaminen, teknologia (YAMK), Verkostojohtaminen, sosiaali- ja terveysala (YAMK), Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK (YAMK)
Verkko-opetus
5 op
Hyvinvointiyksikkö