Suomi
Opiskelija alkaa suunnittelemaan kehittämistehtävää opintojen alussa ja edistää sitä prosessinomaisesti koulutuksen aikana saaden siihen ohjausta niin ohjaajalta kuin vertaisryhmältä. Kehittämistehtävän suunnittelussa hyödynnetään uraohjauksen keskeisiä teorioita, tutkimustuloksia sekä mahdollisia hankeraportteja ko. teemasta. Tehtävä voidaan toteuttaa yksilöllisesti tai yhteistyönä. Kehittämistehtävästä tuotetaan kirjallinen raportti tai artikkeli ja se esitellään opiskeluryhmälle ja/tai koulutuksen keskeisille asiantuntija ja -työelämäsidosryhmien edustajille.
Riikka Michelsson, Mervi Pasanen
13.03.2023 - 15.11.2023
Tämä opintojakso on 7 opintopisteen laajuinen ja se merkitsee opiskelijalle laskennallisesti noin 189 tunnin työpanosta.
Koulutus on osaamisperusteinen. Arviointi kohdistuu opetussuunnitelmassa esitettyjen osaamistavoitteiden ja oman osaamisen vastaavuuden arviointiin, joiden kautta kuvataan konkreettisesti koulutuksella tavoiteltava uraohjauksen osaaminen ja asiantuntijuus. Opiskelijan osaamisen osoittaminen perustuu oppimistehtäviin sekä omissa autenttisissa työtehtävissä tapahtuvaan kehittämiseen osaamisvaatimusten mukaisesti.
Koulutuksen suorittamiseksi laaditaan jokaiselle osallistujalle henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma, jossa otetaan huomioon aiemmin hankittu osaaminen.
Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opettajakorkeakoulun kouluttaja.
Lähiopetus
Ammatillinen opettajakorkeakoulu