Siirry suoraan sisältöön

Kehittävä ja vaikuttava asiakas- ja palveluohjaus (5 op)

Toteutuksen tunnus: EKSKZ210-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

31.08.2020 - 12.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointiyksikkö

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 20

Koulutus

  • Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus

Opettaja

  • Tuija Ketola
  • Teppo Karapalo

Vastuuopettaja

Teppo Karapalo

Ryhmät

  • EKS20KAPE
    Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus

Tavoitteet

1. Osaa hyödyntää asiakas- ja palveluohjauksessa sekä päätöksenteossa tutkimustietoa
2. Tunnistaa asiakas- ja palveluohjauksen kehittämishaasteita ja osaa tehdä kehittä-misaloitteita omassa työyhteisössä ja yhteistyöryhmissä
3. Osaa käyttää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä sekä uudistaa sosiaali- ja terveys-alan palveluita ja työkäytäntöjä asiakaslähtöisesti
4. Osaa arvioida oman toiminnan ja palvelujen laatua, tuloksellisuutta, taloudellisuutta ja vaikuttavuutta ja arvioinnin perusteella kehittää palveluita ja työkäytäntöjä
5. Osaa arvioida ja kehittää asiakas- ja palveluohjauksen ammatillista osaamistaan ja asiantuntijuuttaan

Sisältö

• Monialaisen palveluohjauksen tutkimustiedon hyödyntäminen
• Tutkimus- ja kehittämismenetelmien ja asiakasymmärryksen hyödyntäminen
• Palvelujen laatu, tuloksellisuus, taloudellisuus ja vaikuttavuus
• Asiakas- ja palveluohjaajan ammatti-identiteetti

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

*Hyväksytty:
Kehittää omia ja työyhteisön toimintatapoja vertailemalla, yhdistelemällä ja valitsemalla tut-kittua tietoa. Perustelee tekemiään johtopäätöksiä laadun ja tuloksellisuuden näkökulmasta
ja ennakoi palveluohjauksen vaikuttavuutta. Kuvaa omaa palveluohjaajan ammatti-identi-teetin kehittymistä, soveltaa ammattieettisiä periaatteita sekä analysoi oman osaamisen ke-hittämisen haasteita ja mahdollisuuksia.
*Täydennettävä/hylätty:
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.