Siirry suoraan sisältöön

Tuotekehitysprojekti (5 op)

Toteutuksen tunnus: TKSP0300-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.11.2020 - 30.11.2020

Ajoitus

11.01.2021 - 30.04.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologiayksikkö

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 20

Opettaja

  • Janne Lappi

Vastuuopettaja

Janne Lappi

Ryhmät

  • TKN19SA
    Konetekniikka A

Tavoitteet

Opit soveltamaan käytäntöön ammattiopinnoissa opetettuja asioita ja harjaannut teollisuuden työskentelytapoihin ja valmentaudut tuotekehitysinsinöörin tyypillisiin työtehtäviin.

Riippuen projektiaiheesta, painotus voi olla erilainen seuraavissa osaamisalueissa:

Tutkimukset ja tiedonhaku: Osaat analysoida ja ratkaista teknisiä ongelmia.

Tekniikan soveltaminen käytäntöön: Osaat kehittää monimutkaisia tuotteita, prosesseja ja järjestelmiä.

Viestintä ja tiimityö: Osaat toimia tiimissä tehokkaasti tiimin jäsenenä. Osaat olla vuorovaikutuksessa insinööriyhteisössä ja esitellä ideasi ongelmanratkaisutilanteissa.

Sisältö

Opintojakson sisältönä on soveltaa käytäntöön opintokokonaisuudessa opeteltavia asioita. Samalla opiskelija syventää osaamistaan valitsemastaan aiheesta.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektityöskentelyn ohjeet.

Opetusmenetelmät

Tiimimuotoista opiskelijatyöskentelyä läpi koko opintojakson.

Vaihtoehtoiset suoritustavat

Projektityö 100 % ja pakollinen seminaariesitys.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoitustyön ohjaus 20 h
Opiskelijoiden tiimityöskentelyä 115 h
Yhteensä 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Välttävä (1): Sinulla on puutteita projektin kokonaisvaltaisessa toteutuksessa, se ei etene aikataulun mukaan etkä toteutuksessa ole osanut hyödyntää muilta opintojaksoilta hankittuja tietoja. Ongelmaratkaisussa et ole pohtinut eri vaihtoehtoja ja tiedonhakusi on ollut suppeaa. Saavutat projektissa vain osittain toimeksiantajaa tyydyttävät tulokset. Et ole kirjoittanut raporttia JAMKin opinnäytetyöohjeistusta noudattaen. Roolisi seminaariesityksessä jää vaatimattomaksi.

Tyydyttävä (2): Sinulla on lieviä puutteita projektin kokonaisvaltaisessa toteutuksessa, se ei aivan etene aikataulun mukaan eikä toteutuksessasi ole juurikaan osattu hyödyntää muilta opintojaksoilta hankittuja tietoja. Ongelmaratkaisussa et ole juurikaan pohtinut eri vaihtoehtoja ja tiedonhaku on ollut suppeahkoa. Saavutat projektissa vain osittain toimeksiantajaa tyydyttävät tulokset. Et ole täysin kirjoittanut raporttia JAMKin opinnäytetyöohjeistusta noudattaen. Roolisi seminaariesityksessä jää vaatimattomaksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä (3): Hallitset kohtuullisen vaativan projektin, se etenee aikataulun mukaan ja toteutuksessasi olet hyödyntänyt joitakin muilta opintojaksoilta hankittuja tietoja. Ongelmaratkaisussa olet pohtinut eri vaihtoehtoja ja tiedonhakusi on ollut monipuolista. Toimeksiantaja on tyytyväinen projektin tuloksiin. Olet kirjoittanut raportin JAMK opinnäytetyöohjeistusta noudattaen. Roolisi seminaariesityksessä on merkittävä.

Kiitettävä (4): Hallitset vaativan projektin, se etenee aikataulun mukaan ja soveltamisesi käytäntöön on hyvin onnistunutta. Toteutuksessasi olet hyödyntänyt laajahkosti muilta opintojaksoilta hankittuja tietoja. Tiedonhakusi on ollut laaja-alaista. Olet kirjoittanut raportin JAMK opinnäytetyöohjeistusta noudattaen. Roolisi seminaariesityksessä on merkittävä. Toimeksiantaja on hyvin tyytyväinen tuloksiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Hallitset erityisen vaativan projektin, se etenee aikataulun mukaan ja soveltamisesi käytäntöön on erittäin onnistunutta. Toteutuksessasi olet hyödyntänyt laajasti muilta opintojaksoilta hankittuja tietoja ja myös tiedonhakusi on ollut laaja-alaista. Projektissa on innovatiivisuuden piirteitä. Olet kirjoittanut raportin JAMK opinnäytetyöohjeistusta noudattaen. Roolisi seminaariesityksessä on erittäin merkittävä. Toimeksiantaja on erittäin tyytyväinen tuloksiin.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on käsitys tuotekehitystoiminnan perusteista.