Siirry suoraan sisältöön

Markkinoijan tieLaajuus (10 op)

Tunnus: HA00CK45

Laajuus

10 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Jaana Larsson,
  • Tero Lehtinen,

Osaamistavoitteet

Opintojakson tarkoitus
Markkinoijan tie opintojaksolla opit ymmärtämään syvällisesti markkinoin-nin ja markkinointiviestinnän merkitystä kehittyvässä liiketoiminnassa. Opit tekemään markkinointistrategioita ja -kampanjoita käytännössä. Vahvistat markkinointiosaamistasi niin tuotannollisissa tehtävissä kuin markkinoinnin tai liiketoiminnan johtamisessa.

Opintojakson osaamiset
Oppimaan oppiminen: Opit analysoimaan markkinoinnin nykytilaa ja ke-hittämään toimintaa. Opit asettamaan tavoitteita, keinoja ja mittareita menes-tyksellisen markkinoinnin toteuttamiseksi. Opit ymmärtämään edistymistäsi ja opit rakentamaan oman oppimisen kasvun polkua.

Työelämässä toimiminen: Opit rakentamaan markkinoinnin ratkaisuja toi-meksiantojen perusteella. Opit tekemään asiakaslähtöisiä ratkaisuja tiimillesi tai asiakkaalle. Opit vahvistamaan työelämäkontaktejasi.

Eettisyys: Tunnistat eettisyyden osana markkinointia ja sen johtamista. Opit rakentamaan eettistä markkinointia ja opit kasvattamaan myös teoreettista ymmärrystä teemasta.

Kestävä kehitys: Opit ymmärtämään kestävän markkinoinnin perusteet ja opit rakentamaan kestävää markkinointia ja opit huomioimaan kestävyystee-mat brändityössä. Opit kehittämään omaa kestävyysosaamistasi.

Ennakoiva kehittäminen: Opit seuraamaan erilaisten ilmiöiden ja trendien syklejä ja ymmärrät niiden vaikutuksen markkinointiin. Opit rakentamaan tulevaisuuskestävää, tiedolla johtamisen kautta kehitettävää markkinointia.

Opintojakson tavoitteet
Markkinoinnin tie opintojaksolla opit kehittämään kokonaisymmärrystäsi markkinointistrategian, -prosessien ja kampanjoiden suunnittelusta, toteutta-misesta, johtamisesta ja arvioinnista. Saat valmiuksia suunnitella ja toteuttaa digimarkkinointia projekteissa ja tiimiyrityksessä. Opit sisällöntuotantoa eri-laisiin markkinointikanaviin sekä vaikuttajamarkkinointia. Ymmärrät kestä-vän markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnan kasvussa. Osaat ja-kaa omaa osaamistasi tiimissä. Opit reflektoimaan markkinointiosaamistasi kirjoittamalla ja dialogissa tiimin kanssa. Osaat ottaa vastuuta omasta oppi-misesta ja toiminnasta.

Sisältö

- Yrityksen brändi
- Markkinointistrategian rakentaminen
- Markkinoinnin kampanjat: suunnittelu, toteutus ja arviointi
- Digimarkkinointi käytännössä projekteissa ja tiimiyrityksessä
- Sisällöntuotanto eri viestintä- ja markkinointikanavissa
- Kestävä markkinointi ja vaikuttajamarkkinointi

Esitietovaatimukset

Liiketoimintaosaamisen perusteet