Digitaalisen markkinoinnin analytiikkaLaajuus (5 op)
Tunnus: HL00CM29
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Teemu Laitinen
Osaamistavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Opintojaksolla opit digitaalisen markkinoinnin analytiikan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Hallitset yleisimmät digitaalisen markkinoinnin analytiikan työkalut ja tunnistat digitaalisen markkinoinnin analytiikan taloudellisen merkityksen yritykselle. Kykenet tekemään ohjatusti käytännön digitaalisen markkinoinnin analytiikkaa ja saat valmiudet toimia yrityksen digitaalisen markkinoinnin analytiikan työtehtävissä.
Opintojakson osaamiset
Liiketoimintaosaaminen:Opiskelijalla on keskeiset tiedot suuntautumisvaihtoehtoon liittyvistä teorioista. Opiskelijalla on vähintään edistyneen aloittelijan taidot suuntautumisvaihtoehdon käytännön työtehtävistä.
Opintojakson tavoite
Opintojakson käytyäsi tiedät digitaalisen markkinoinnin analytiikan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Hallitset yleisimmät digitaalisen markkinoinnin analytiikan työkalut ja tunnistat digitaalisen markkinoinnin analytiikan taloudellisen merkityksen yritykselle. Kykenet tekemään ohjatusti käytännön web-analytiikkaa ja saat valmiudet toimia yrityksen digitaalisen markkinoinnin analytiikan työtehtävissä.
Sisältö
Verkkosivujen analyysimenetelmät
Hakukonemainonnan analyysimenetelmät
Sosiaalisen median mainonnan analyysimenetelmät
Sähköpostimarkkinoinnin analyysimenetelmät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1
Tiedät digitaalisen markkinoinnin analytiikan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Osaat tehdä yksinkertaisen verkkosivujen kävijäanalyysin ja tunnistat digitaalisen markkinoinnin analytiikan taloudellisen merkityksen yritykselle. Kykenet tekemään ohjatusti käytännön digitaalisen markkinoinnin analytiikkaa.
Tyydyttävä 2
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin analytiikan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Osaat antaa yksinkertaisia kehitysehdotuksia verkkosivujen kävijäanalyysin perusteella. Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin analytiikan taloudelliset hyödyt. Kykenet itsenäisesti tekemään yksinkertaista käytännön digitaalisen markkinoinnin analytiikkaa.
Englanniksi
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin analytiikan keskeiset käsitteet ja menetelmät ja näiden yhteydet toisiinsa. Osaat tehdä syvällistä digitaalisen markkinoinnin analytiikkaa ja antaa syvällisiä kehitysehdotuksia verkkosivujen kävijäanalyysin perusteella. Analysoit digitaalisen markkinoinnin analytiikan tuomia taloudellisia hyötyjä. Kykenet itsenäisesti tekemään käytännön hakukonemarkkinointia.
Kiitettävä 4
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin analytiikan keskeiset käsitteet ja menetelmät ja näiden yhteydet toisiinsa. Osaat tehdä syvällistä digitaalisen markkinoinnin analytiikkaa ja antaa syvällisiä kehitysehdotuksia verkkosivujen kävijäanalyysin perusteella. Analysoit digitaalisen markkinoinnin analytiikan tuomia taloudellisia hyötyjä. Kykenet itsenäisesti tekemään ja tulosten perusteella kehittämään käytännön digitaalisen markkinoinnin analytiikkaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin analytiikan keskeiset käsitteet ja menetelmät ja näiden yhteydet toisiinsa. Osaat tehdä syvällistä digitaalisen markkinoinnin analytiikkaa ja antaa syvällisiä kehitysehdotuksia verkkosivujen kävijäanalyysin perusteella. Analysoit digitaalisen markkinoinnin analytiikan tuomia taloudellisia hyötyjä. Kykenet itsenäisesti tekemään ja tulosten perusteella kehittämään kohdeyrityksen käytännön digitaalisen markkinoinnin analytiikkaa. Esität perusteltuja, yrityksen tarpeisiin kohdennettuja kehitysehdotuksia.