Sosionomi: Monimuotototeutus
Opetussuunitelman tunnus: SOS2024SS
- Tutkintonimike
- Sosionomi (AMK)
- Laajuus
- 210 op
- Kesto
- 3.5 vuotta (210 op)
- Aloituslukukausi
- Syksy 2024
- Opetuskieli
- suomi
Opetussuunnitelmaan kuuluu seuraavat opintopolut:
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 | 2027-2028 | Syksy 2024 | Kevät 2025 | Syksy 2025 | Kevät 2026 | Syksy 2026 | Kevät 2027 | Syksy 2027 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2027 | 3. / 2027 | 1. / 2027 | 
|---|---|---|
| Yhteensä | 210 | 
Opintojen tyyppi (AMK)
AMK: Yhteiset osaamiset 2023-2030
AMK: Sosionomi 2024-2029
| Kriittinen ja osallisuutta edistävä yhteiskuntaosaaminen  Valmistuva opiskelija | 
| Sosiaaliset ongelmat ja eriarvoisuus | 
| Sosiaalipedagogiikka | 
| Monikulttuurinen työ | 
| Harjoittelu III: Asiakastyön menetelmät | 
| Perhetyö | 
| Mielenterveys- päihde- ja riippuvuustyö | 
| Sosiaalinen kuntoutus | 
| Sosiaalialan asiakastyön osaaminen  Valmistuva opiskelija | 
| Sosiaalialan perusteet | 
| Sosiaalipedagogiikka | 
| Sosiaaliturva | 
| Psykososiaalinen kriisityö | 
| Monikulttuurinen työ | 
| Kohtaaminen ja vuorovaikutus ohjaustyössä | 
| Ihmisen kehitys ja elämänkulku | 
| Työ- ja toimintakyvyn perusteet | 
| Toiminnallisuus ryhmän ohjaamisessa | 
| Mielenterveys ja neurokirjo | 
| Harjoittelu II: Ammatillinen asiakastyö | 
| Harjoittelu III: Asiakastyön menetelmät | 
| Lapsilähtöinen lastensuojelu | 
| Lastensuojelun menetelmät | 
| Perhetyö | 
| Lääkehoito ja ensiapu | 
| Multidisciplinary Networking | 
| Varhaiskasvatus lapsen hyvinvoinnin tukena | 
| Pedagogiikka varhaiskasvatuksessa | 
| Varhaisiän taidekasvatus | 
| Liikunta varhaiskasvatuksessa | 
| Vahvistuva vanhemmuus | 
| Kasvatusyhteistyö | 
| Kehityksen ja oppimisen tuki | 
| Mielenterveys- päihde- ja riippuvuustyö | 
| Sosiaalinen kuntoutus | 
| Työhön kuntoutuminen | 
| Sosiaalialan eettinen osaaminen  Valmistuva opiskelija | 
| Sosiaalialan perusteet | 
| Sosiaaliset ongelmat ja eriarvoisuus | 
| Palveluohjaus | 
| Harjoittelu I: Ammattina sosionomi | 
| Lapsilähtöinen lastensuojelu | 
| Harjoittelu IV: Lähijohtaminen | 
| Varhaiskasvatus lapsen hyvinvoinnin tukena | 
| Pedagogiikka varhaiskasvatuksessa | 
| Vahvistuva vanhemmuus | 
| Kehityksen ja oppimisen tuki | 
| Sosiaalinen kuntoutus | 
| Sosiaalialan palvelujärjestelmäosaaminen  Valmistuva opiskelija | 
| Sosiaalialan perusteet | 
| Sosiaaliturva | 
| Palveluohjaus | 
| Harjoittelu I: Ammattina sosionomi | 
| Harjoittelu II: Ammatillinen asiakastyö | 
| Lapsilähtöinen lastensuojelu | 
| Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä ja lainsäädäntö | 
| Harjoittelu IV: Lähijohtaminen | 
| Varhaiskasvatus lapsen hyvinvoinnin tukena | 
| Kasvatusyhteistyö | 
| Mielenterveys- päihde- ja riippuvuustyö | 
| Työhön kuntoutuminen | 
| Tutkimuksellinen kehittämis- ja innovaatio-osaaminen  Valmistuva opiskelija | 
| Harjoittelu III: Asiakastyön menetelmät | 
| Lastensuojelun menetelmät | 
| Työyhteisö-, johtamis- ja yrittäjyysosaaminen  Valmistuva opiskelija | 
| Multidisciplinary Networking | 
| Lähijohtaminen ja tiimityö | 
| Harjoittelu IV: Lähijohtaminen | 
| Luokittelemattomat | 
| Minä korkeakouluopiskelijana | 
| Tiedonhankinta ja raportointi | 
| Urasuunnittelu- ja työelämätaidot | 
| ICT-valmiudet | 
| Työelämän englanti | 
| Työelämän ruotsi | 
| Työelämän viestintä | 
| Kestävän kehityksen perusteet | 
| InnoFlash | 
| Yrittäjyys | 
| Työelämäprojekti | 
| Näyttöön perustuvat käytänteet | 
| Kehittämis- ja tutkimustoiminta | 
| Opinnäytetyön suunnittelu, AMK | 
| Opinnäytetyön kirjoittaminen, AMK | 
| Opinnäytetyön toteutus, AMK | 
| Opinnäytetyön raportointi ja arviointi, AMK | 
| Kypsyysnäyte, AMK | 
| Kuntoutuspsykologia | 
| Ohjaustyön menetelmät | 
| Liikuntaneuvonta osana elintapaohjausta | 
| Wellness technology | 
| Soveltava liikunta ikääntyneiden toimintakyvyn tukemisessa | 
| Digitaalinen kuntoutus ja ohjaustyö | 
| Ikääntyneiden monialainen kuntoutus | 
| Kuntoutus vammaistyössä | 
| Vaihtoehtoiset kommunikaatiomenetelmät | 
| Työllistymisen ja työkyvyn uudistuvat palvelut | 
| Laaja-alainen työote työllistymiseen ja työkykyyn | 
| Työkyky ja tulevaisuuden työelämä | 
| Ammatillisen kuntoutuksen palvelut | 
| Työhönpaluun ja työssä jatkamisen suunnittelu | 
| Green Care PRO perusteet | 
| Green Care PRO asiakkuudet ja toimintaympäristöt | 
| Urheilijan hyvinvointi | 
| Urheilijan yhteistyösuhteet | 
| Urheilijan urasuunnittelu | 
| Athlete stakeholder relations | 
| Ihmisen kehitys elämän eri vaiheissa | 
| Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa | 
| Musiikkipedagogiikka varhaislapsuudessa | 
| Yhteisöllisen kohtaamisen taidot | 
| Toiminnallinen ryhmäpedagogiikka aikuis- ja myöhäisiässä | 
| Erityinen oppija ryhmässä | 
| Musiikkiterapian soveltavan käytön monet mahdollisuudet | 
| Kehollisuus hyvinvoinnin osana | 
| Taidelähtöiset lähestymistavat osallisuuden mahdollistajana | 
| Kulttuurihyvinvointiproduktio | 
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
