Skip to main content

Oppimisprosessin ohjaaminen digitaalisissa ympäristöissäLaajuus (15 cr)

Code: EK00BR98

Credits

15 op

Objective

Opintojakson tarkoitus

Tällä opintojaksolla opit suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan pedagogisesti monimuotoisen oppimisprosessin digitaalisessa ja digitaalisia työkaluja hyödyntävässä oppimisympäristössä.

Opintojakson osaamiset ja osaamistavoitteet
Tällä opintojaksolla kehität ja jakson jälkeen osaat

osaamista määritellä, kuvata ja ottaa käytäntöön monipuolisia ja innovatiivisia digitaalisuutta hyödyntäviä pedagogisia ratkaisuja, esim. simulaatiopedagogiikka, pelillisyys, mobiilipedagogiikka sekä niihin liittyvät erilaiset oppimisprosessin ohjaamisen menetelmät.

osaamista rakentaa ja muokata avoimia ja autenttisia digitaalisia oppimisympäristöjä.

osaamista analysoida opiskelijan työssäoppimisen prosessia, vertailla digitaalisia työkaluja työssäoppimisen tukena ja valita toimivat työkalut opiskelijan tai opiskelijaryhmän käyttöön.

osaamista käyttää digitaalisia työkaluja oppimisen henkilökohtaistamiseen, opiskelijoiden ohjaamiseen ja osaamisen näkyväksi tekemiseen sekä perustella ja kuvata niiden pedagogista käyttöä.

Content

Henkilökohtaistaminen, oppimisprosessin suunnittelu ja ohjaus digitaalisissa ympäristöissä
Verkko-ohjauksen suunnittelu ja toteutus monipuolisia digitaalisia välineitä hyödyntäen
Osaamisen osoittaminen ja arviointi digitaalisilla välineillä
Työssä ja autenttisissa oppimisympäristöissä tapahtuvan oppimisen ohjaaminen digitaalisilla työkaluilla

Timing

31.08.2023 - 30.11.2024

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Professional Teacher Education

Teaching languages
  • Finnish
Teachers
  • Henna Pernu
  • Hanna Frilander
Groups
  • EKA23SDO
    Digiope-erikoistumiskoulutus – Ammatillinen opettaja oppimisympäristöjen pedagogisena kehittäjänä (30 op)

Objectives

Opintojakson tarkoitus

Tällä opintojaksolla opit suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan pedagogisesti monimuotoisen oppimisprosessin digitaalisessa ja digitaalisia työkaluja hyödyntävässä oppimisympäristössä.

Opintojakson osaamiset ja osaamistavoitteet
Tällä opintojaksolla kehität ja jakson jälkeen osaat

osaamista määritellä, kuvata ja ottaa käytäntöön monipuolisia ja innovatiivisia digitaalisuutta hyödyntäviä pedagogisia ratkaisuja, esim. simulaatiopedagogiikka, pelillisyys, mobiilipedagogiikka sekä niihin liittyvät erilaiset oppimisprosessin ohjaamisen menetelmät.

osaamista rakentaa ja muokata avoimia ja autenttisia digitaalisia oppimisympäristöjä.

osaamista analysoida opiskelijan työssäoppimisen prosessia, vertailla digitaalisia työkaluja työssäoppimisen tukena ja valita toimivat työkalut opiskelijan tai opiskelijaryhmän käyttöön.

osaamista käyttää digitaalisia työkaluja oppimisen henkilökohtaistamiseen, opiskelijoiden ohjaamiseen ja osaamisen näkyväksi tekemiseen sekä perustella ja kuvata niiden pedagogista käyttöä.

Content

Henkilökohtaistaminen, oppimisprosessin suunnittelu ja ohjaus digitaalisissa ympäristöissä
Verkko-ohjauksen suunnittelu ja toteutus monipuolisia digitaalisia välineitä hyödyntäen
Osaamisen osoittaminen ja arviointi digitaalisilla välineillä
Työssä ja autenttisissa oppimisympäristöissä tapahtuvan oppimisen ohjaaminen digitaalisilla työkaluilla

Evaluation scale

Pass/Fail

Timing

18.03.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Professional Teacher Education

Teaching languages
  • Finnish
Teachers
  • Henna Pernu
  • Hanna Frilander
Groups
  • EKA22KDO
    Digiope-erikoistumiskoulutus – Ammatillinen opettaja oppimisympäristöjen pedagogisena kehittäjänä (30 op)

Objectives

Opintojakson tarkoitus

Tällä opintojaksolla opit suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan pedagogisesti monimuotoisen oppimisprosessin digitaalisessa ja digitaalisia työkaluja hyödyntävässä oppimisympäristössä.

Opintojakson osaamiset ja osaamistavoitteet
Tällä opintojaksolla kehität ja jakson jälkeen osaat

osaamista määritellä, kuvata ja ottaa käytäntöön monipuolisia ja innovatiivisia digitaalisuutta hyödyntäviä pedagogisia ratkaisuja, esim. simulaatiopedagogiikka, pelillisyys, mobiilipedagogiikka sekä niihin liittyvät erilaiset oppimisprosessin ohjaamisen menetelmät.

osaamista rakentaa ja muokata avoimia ja autenttisia digitaalisia oppimisympäristöjä.

osaamista analysoida opiskelijan työssäoppimisen prosessia, vertailla digitaalisia työkaluja työssäoppimisen tukena ja valita toimivat työkalut opiskelijan tai opiskelijaryhmän käyttöön.

osaamista käyttää digitaalisia työkaluja oppimisen henkilökohtaistamiseen, opiskelijoiden ohjaamiseen ja osaamisen näkyväksi tekemiseen sekä perustella ja kuvata niiden pedagogista käyttöä.

Content

Henkilökohtaistaminen, oppimisprosessin suunnittelu ja ohjaus digitaalisissa ympäristöissä
Verkko-ohjauksen suunnittelu ja toteutus monipuolisia digitaalisia välineitä hyödyntäen
Osaamisen osoittaminen ja arviointi digitaalisilla välineillä
Työssä ja autenttisissa oppimisympäristöissä tapahtuvan oppimisen ohjaaminen digitaalisilla työkaluilla

Evaluation scale

Pass/Fail