Oppimisprosessin ohjaaminen digitaalisissa ympäristöissäLaajuus (15 cr)
Code: EK00BR98
Credits
15 op
Objective
Opintojakson tarkoitus
Tällä opintojaksolla opit suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan pedagogisesti monimuotoisen oppimisprosessin digitaalisessa ja digitaalisia työkaluja hyödyntävässä oppimisympäristössä.
Opintojakson osaamiset ja osaamistavoitteet
Tällä opintojaksolla kehität ja jakson jälkeen osaat
osaamista määritellä, kuvata ja ottaa käytäntöön monipuolisia ja innovatiivisia digitaalisuutta hyödyntäviä pedagogisia ratkaisuja, esim. simulaatiopedagogiikka, pelillisyys, mobiilipedagogiikka sekä niihin liittyvät erilaiset oppimisprosessin ohjaamisen menetelmät.
osaamista rakentaa ja muokata avoimia ja autenttisia digitaalisia oppimisympäristöjä.
osaamista analysoida opiskelijan työssäoppimisen prosessia, vertailla digitaalisia työkaluja työssäoppimisen tukena ja valita toimivat työkalut opiskelijan tai opiskelijaryhmän käyttöön.
osaamista käyttää digitaalisia työkaluja oppimisen henkilökohtaistamiseen, opiskelijoiden ohjaamiseen ja osaamisen näkyväksi tekemiseen sekä perustella ja kuvata niiden pedagogista käyttöä.
Content
Henkilökohtaistaminen, oppimisprosessin suunnittelu ja ohjaus digitaalisissa ympäristöissä
Verkko-ohjauksen suunnittelu ja toteutus monipuolisia digitaalisia välineitä hyödyntäen
Osaamisen osoittaminen ja arviointi digitaalisilla välineillä
Työssä ja autenttisissa oppimisympäristöissä tapahtuvan oppimisen ohjaaminen digitaalisilla työkaluilla
Timing
31.08.2023 - 30.11.2024
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Professional Teacher Education
Teaching languages
- Finnish
Teachers
- Henna Pernu
- Hanna Frilander
Groups
-
EKA23SDODigiope-erikoistumiskoulutus – Ammatillinen opettaja oppimisympäristöjen pedagogisena kehittäjänä (30 op)
Objectives
Opintojakson tarkoitus
Tällä opintojaksolla opit suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan pedagogisesti monimuotoisen oppimisprosessin digitaalisessa ja digitaalisia työkaluja hyödyntävässä oppimisympäristössä.
Opintojakson osaamiset ja osaamistavoitteet
Tällä opintojaksolla kehität ja jakson jälkeen osaat
osaamista määritellä, kuvata ja ottaa käytäntöön monipuolisia ja innovatiivisia digitaalisuutta hyödyntäviä pedagogisia ratkaisuja, esim. simulaatiopedagogiikka, pelillisyys, mobiilipedagogiikka sekä niihin liittyvät erilaiset oppimisprosessin ohjaamisen menetelmät.
osaamista rakentaa ja muokata avoimia ja autenttisia digitaalisia oppimisympäristöjä.
osaamista analysoida opiskelijan työssäoppimisen prosessia, vertailla digitaalisia työkaluja työssäoppimisen tukena ja valita toimivat työkalut opiskelijan tai opiskelijaryhmän käyttöön.
osaamista käyttää digitaalisia työkaluja oppimisen henkilökohtaistamiseen, opiskelijoiden ohjaamiseen ja osaamisen näkyväksi tekemiseen sekä perustella ja kuvata niiden pedagogista käyttöä.
Content
Henkilökohtaistaminen, oppimisprosessin suunnittelu ja ohjaus digitaalisissa ympäristöissä
Verkko-ohjauksen suunnittelu ja toteutus monipuolisia digitaalisia välineitä hyödyntäen
Osaamisen osoittaminen ja arviointi digitaalisilla välineillä
Työssä ja autenttisissa oppimisympäristöissä tapahtuvan oppimisen ohjaaminen digitaalisilla työkaluilla
Evaluation scale
Pass/Fail
Timing
18.03.2022 - 16.12.2022
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Professional Teacher Education
Teaching languages
- Finnish
Teachers
- Henna Pernu
- Hanna Frilander
Groups
-
EKA22KDODigiope-erikoistumiskoulutus – Ammatillinen opettaja oppimisympäristöjen pedagogisena kehittäjänä (30 op)
Objectives
Opintojakson tarkoitus
Tällä opintojaksolla opit suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan pedagogisesti monimuotoisen oppimisprosessin digitaalisessa ja digitaalisia työkaluja hyödyntävässä oppimisympäristössä.
Opintojakson osaamiset ja osaamistavoitteet
Tällä opintojaksolla kehität ja jakson jälkeen osaat
osaamista määritellä, kuvata ja ottaa käytäntöön monipuolisia ja innovatiivisia digitaalisuutta hyödyntäviä pedagogisia ratkaisuja, esim. simulaatiopedagogiikka, pelillisyys, mobiilipedagogiikka sekä niihin liittyvät erilaiset oppimisprosessin ohjaamisen menetelmät.
osaamista rakentaa ja muokata avoimia ja autenttisia digitaalisia oppimisympäristöjä.
osaamista analysoida opiskelijan työssäoppimisen prosessia, vertailla digitaalisia työkaluja työssäoppimisen tukena ja valita toimivat työkalut opiskelijan tai opiskelijaryhmän käyttöön.
osaamista käyttää digitaalisia työkaluja oppimisen henkilökohtaistamiseen, opiskelijoiden ohjaamiseen ja osaamisen näkyväksi tekemiseen sekä perustella ja kuvata niiden pedagogista käyttöä.
Content
Henkilökohtaistaminen, oppimisprosessin suunnittelu ja ohjaus digitaalisissa ympäristöissä
Verkko-ohjauksen suunnittelu ja toteutus monipuolisia digitaalisia välineitä hyödyntäen
Osaamisen osoittaminen ja arviointi digitaalisilla välineillä
Työssä ja autenttisissa oppimisympäristöissä tapahtuvan oppimisen ohjaaminen digitaalisilla työkaluilla
Evaluation scale
Pass/Fail