Uudistuva digimarkkinoinnin johtaminen ja kilpailuedun luominenLaajuus (5 op)
Tunnus: EK00BZ68
Laajuus
5 op
Vastuuhenkilö
- Nina Viertorinne
- Heidi Neuvonen
Osaamistavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Tällä opintojaksolla perehdyt kilpailuedun luomiseen ja opit johtamaan digitaalista markkinointia osana yrityksen kokonaisstrategiaa. Opit kuinka erilaiset mallit ja teknologiset ratkaisut auttavat sinua ratkaisemaan digitaalisen markkinoinnin johtamisen haasteita.
Opintojakson osaamiset
Liiketoimintaosaaminen
Oppimaan oppiminen
Työelämässä toimiminen
Opintojakson tavoitteet
Tunnistat ja ymmärrät digitaalisen markkinoinnin roolin yrityksen asiakas-, yritys- ja sidosryhmäarvon tuotannossa, osana liiketoiminnan johtamista. Hyödynnät teknologian ja digitalisaation tuomia mahdollisuuksia. Omaat ajattelu- ja toimintamalleja, joilla voit ratkaista liiketoiminnan haasteita digitaalisen markkinoinnin keinoin. Osaat ottaa vastuuta myös ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään kilpailuedun käsitteeseen. Toinen keskeinen sisältö on digitaalisaation aiheuttama muutos markkinoinnissa, joka on johtanut mm. markkinointiteknologian nopea kehittymiseen, markkinointistrategian ja sen teoreettisten mallien uusiutumiseen, lainsäädännön muutoksiin. Tarkastelussa on erityisesti asiakaskäyttäytymisen muutos ja ostoprosessin muuttuminen.
Esitietovaatimukset
Koulutus sopii soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittaneille sekä niille, joilla korkeakoulu toteaa muutoin olevan opintoja varten riittävät tiedot ja valmiudet. Soveltuvia korkeakoulututkintoja ovat esimerkiksi tradenomi, insinööri ja restonomi.
Lisätiedot
Opintojakso on osa Digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä -erikoistumiskoulutusta.