Siirry suoraan sisältöön

Kliinisen hoitotyön päätöksenteko (4 op)

Toteutuksen tunnus: SHZD1500-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.11.2020 - 30.11.2020

Ajoitus

11.01.2021 - 28.05.2021

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointiyksikkö

Toimipiste

Lutakon kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 60

Koulutus

  • Sairaanhoitaja (AMK)

Opettaja

  • Hannu Piispanen
  • Pirkko Ratinen
  • Leena Rasa
  • Jaana Perttunen
  • Heidi Pasonen
  • Salla Grommi
  • Irmeli Matilainen

Ajoitusryhmät

  • AIKU/GERI (Paikkoja: 30. Avoin AMK: 0.)
  • KRITI (Paikkoja: 30. Avoin AMK: 0.)
  • LANU (Paikkoja: 30. Avoin AMK: 0.)
  • MT (Paikkoja: 30. Avoin AMK: 0.)
  • PERI (Paikkoja: 30. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • SAR18K1
    Sairaanhoitaja
  • SAR18SM
    Sairaanhoitaja
  • SAR19KMR1
    Sairaanhoitaja R1

Pienryhmät

  • AIKU/GERI
  • KRITI
  • LANU
  • MT
  • PERI

Tavoitteet

Opiskelija kykenee näyttöön perustuvaan itsenäiseen päätöksentekoon hoitotyön asiantuntijana moniasiantuntijuutta hyödyntäen. Opiskelija kykenee oman toimintansa ja toimintaympäristön kriittiseen arviointiin ja kehittämiseen ottaen huomioon eettiset periaatteet. Opiskelija ymmärtää hoitotyön ja terveyden edistämisen menetelmien vaikuttavuuden arvioinnin ja menetelmien kehittämisen sekä terveyshyödyn tuottamisen merkityksen.

Sisältö

Sisällöt toteutuvat opiskelijan valitsemalla asiantuntijuusalueella Kliiniset hoitotyön menetelmät ja eri tieteenalojen syventävä tieto.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opintojakso arvioidaan hyväksytty- hylätty.
Palautetta saat opintojakson aikana.

Erinomainen (5)
Opiskelija:

Omaa syvälliset tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon syvällistä pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Kiitettävä (4)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Hyvä (3)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Tyydyttävä (2)
Opiskelija:
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia käyttäen lähdemateriaalia. Noudattaa pääosin kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Välttävä (1)
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Käyttää oppimistehtävissä lähdemateriaalia. Noudattaa puutteellisesti kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Hylätty, hyväksytyn kriteerit eivät täyty.

Esitietovaatimukset

Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä.