Potilaan kliininen tutkiminen ja hoidon tarpeen arviointiLaajuus (5 op)
Tunnus: SHZDW500
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä ja pystyy erottamaan elintoimintojen patologisia muutoksia normaaleista.
Opiskelija kykenee kliiniseen arviointiin ja päätöksentekoon oman vastuualueensa rajoissa konsultoiden tarvittaessa lääkäriä ja muita asiantuntijoita.
Opiskelija osaa kohdata asiakkaan aktiivisena toimijana ja käyttää tilanteeseen sopivia asiakaslähtöisiä ohjausmenetelmiä.
Sisältö
Anamneesi, sydän- ja verenkiertoelimistön, keuhkojen, ylähengitysteiden, korvien, silmien sekä vatsan alueen tutkiminen. Neurologisen, psykiatrisen sekä tuki- ja liikuntaelimistön tutkimisen perusteet. Infektiosairauksien tunnistaminen ja hoitoon ohjaus, pienten traumojen hoito, sekä pitkäaikaissairauksien seuranta ja hoidon ohjaus.
Hoidon kiireellisyyden arvio sekä hoitoon ja palveluihin ohjaus. Hoidon tarpeen arviointi eri viestintäkanavia käyttäen.
Lääkehoidon ohjaus sekä konsultointi.
Kätilöopiskelijoilla rokottaminen sisältyy tähän opintojaksoon.
Esitietovaatimukset
Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hyväksytty:
Osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa, tunnistaa hoitotyön vastuun ja roolin ja hyödyn moniammatillisessa ja -asiantuntijaisessa työryhmässä ja sosiaali- ja terveyspalveluissa. Nostaa esille ja pohtii vastaanottotoimintaan liittyviä eettisiä kysymyksiä ja esittää kehittämisajatuksia. Pohtii kriittisesti ja analyyttisesti valintojaan oppimistehtävässä hyödyntäen monipuolisesti relevanttia ja näyttöön perustuvaa monialaista tietoa.
Osaa tehdä hoidon tarpeen arvioinnin potilaan kertomien esitietojen ja riittävien selvitysten perusteella. Osaa potilaan perusteellisen fyysisen tutkimisen ja siihen liittyvän välineistön turvallisen käytön ennalta sovittujen kriteerien mukaisesti.
Tekee tarvittavat johtopäätökset ja suunnittelee jatkohoidon oman vastuualueensa rajoissa.
Hylätty; Hyväksytyn suorituksen kriteerit eivät täyty.
Lisätiedot
Sairaanhoitajan koulutusohjelma:
Opintojaksolle voi osallistua kun alku- ja keskivaiheen opinnot (Sosiaali- ja terveysalan yhtiset perusopinnot, Asiakkuus muuttuvassa toimintaympäristössä, Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet, Hoitotyön perusteet, Hoitotyön monitieteinen tietoperusta, Terveyttä ja toimintakykyä edistävä hoitotyö, Asiakaslähtöinen hoitotyö) ovat suoritettu lähes kokonaan. Yksi edellisiin liittyvä harjoittelu voi olla suorittamatta.
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 25.08.2022
Ajoitus
31.10.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Verkko-opetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Taina Sten
- Jaana Perttunen
- Janne Alenius
- Mervi Monthan
- Anne Kovanen
- Sinikka Holma
Ryhmät
-
SAR20K1Sairaanhoitaja
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä ja pystyy erottamaan elintoimintojen patologisia muutoksia normaaleista.
Opiskelija kykenee kliiniseen arviointiin ja päätöksentekoon oman vastuualueensa rajoissa konsultoiden tarvittaessa lääkäriä ja muita asiantuntijoita.
Opiskelija osaa kohdata asiakkaan aktiivisena toimijana ja käyttää tilanteeseen sopivia asiakaslähtöisiä ohjausmenetelmiä.
Sisältö
Anamneesi, sydän- ja verenkiertoelimistön, keuhkojen, ylähengitysteiden, korvien, silmien sekä vatsan alueen tutkiminen. Neurologisen, psykiatrisen sekä tuki- ja liikuntaelimistön tutkimisen perusteet. Infektiosairauksien tunnistaminen ja hoitoon ohjaus, pienten traumojen hoito, sekä pitkäaikaissairauksien seuranta ja hoidon ohjaus.
Hoidon kiireellisyyden arvio sekä hoitoon ja palveluihin ohjaus. Hoidon tarpeen arviointi eri viestintäkanavia käyttäen.
Lääkehoidon ohjaus sekä konsultointi.
Kätilöopiskelijoilla rokottaminen sisältyy tähän opintojaksoon.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Potilaan tutkiminen. 2015. (Toim.) Saha, H., Salonen, T. & Sane, T. Helsinki: Duodecim.
sivut: 17-60, 85-172, 190-202, 231-269
Alanen, P., Jormakka, J., Kosonen, A. & Saikko, S. 2016. Oireesta työdiagnoosiin. Sanoma Pro Oy. Helsinki.
sivut: 10-18, 63-142, 194-204, 249-254
Muut oppimisympäristössä oleva materiaali
Rokotusosaamisen verkkokurssi
Opetusmenetelmät
Lähiopetus: teorialuennot ja luokassa tapahtuva harjoittelu
Itsenäinen opiskelu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan oppimisympäristössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 54h (2op)
Itsenäinen opiskelu 81h (3op)
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Hyväksytty:
Osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa, tunnistaa hoitotyön vastuun ja roolin ja hyödyn moniammatillisessa ja -asiantuntijaisessa työryhmässä ja sosiaali- ja terveyspalveluissa. Nostaa esille ja pohtii vastaanottotoimintaan liittyviä eettisiä kysymyksiä ja esittää kehittämisajatuksia. Pohtii kriittisesti ja analyyttisesti valintojaan oppimistehtävässä hyödyntäen monipuolisesti relevanttia ja näyttöön perustuvaa monialaista tietoa.
Osaa tehdä hoidon tarpeen arvioinnin potilaan kertomien esitietojen ja riittävien selvitysten perusteella. Osaa potilaan perusteellisen fyysisen tutkimisen ja siihen liittyvän välineistön turvallisen käytön ennalta sovittujen kriteerien mukaisesti.
Tekee tarvittavat johtopäätökset ja suunnittelee jatkohoidon oman vastuualueensa rajoissa.
Hylätty; Hyväksytyn suorituksen kriteerit eivät täyty.
Esitietovaatimukset
Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa.
Lisätiedot
Sairaanhoitajan koulutusohjelma:
Opintojaksolle voi osallistua kun alku- ja keskivaiheen opinnot (Sosiaali- ja terveysalan yhtiset perusopinnot, Asiakkuus muuttuvassa toimintaympäristössä, Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet, Hoitotyön perusteet, Hoitotyön monitieteinen tietoperusta, Terveyttä ja toimintakykyä edistävä hoitotyö, Asiakaslähtöinen hoitotyö) ovat suoritettu lähes kokonaan. Yksi edellisiin liittyvä harjoittelu voi olla suorittamatta.
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 25.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 21.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Verkko-opetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Opettaja
- Taina Sten
- Jaana Perttunen
- Janne Alenius
- Anne Kovanen
- Sinikka Holma
Ryhmät
-
ZJA22SSSSOPAvoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, perioperatiivinen hoitotyö
-
ZJA22SSSSOMAvoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyö
-
SAR20KMSairaanhoitaja
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä ja pystyy erottamaan elintoimintojen patologisia muutoksia normaaleista.
Opiskelija kykenee kliiniseen arviointiin ja päätöksentekoon oman vastuualueensa rajoissa konsultoiden tarvittaessa lääkäriä ja muita asiantuntijoita.
Opiskelija osaa kohdata asiakkaan aktiivisena toimijana ja käyttää tilanteeseen sopivia asiakaslähtöisiä ohjausmenetelmiä.
Sisältö
Anamneesi, sydän- ja verenkiertoelimistön, keuhkojen, ylähengitysteiden, korvien, silmien sekä vatsan alueen tutkiminen. Neurologisen, psykiatrisen sekä tuki- ja liikuntaelimistön tutkimisen perusteet. Infektiosairauksien tunnistaminen ja hoitoon ohjaus, pienten traumojen hoito, sekä pitkäaikaissairauksien seuranta ja hoidon ohjaus.
Hoidon kiireellisyyden arvio sekä hoitoon ja palveluihin ohjaus. Hoidon tarpeen arviointi eri viestintäkanavia käyttäen.
Lääkehoidon ohjaus sekä konsultointi.
Kätilöopiskelijoilla rokottaminen sisältyy tähän opintojaksoon.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Potilaan tutkiminen. 2015. (Toim.) Saha, H., Salonen, T. & Sane, T. Helsinki: Duodecim.
sivut: 17-60, 85-172, 190-202, 231-269
Alanen, P., Jormakka, J., Kosonen, A. & Saikko, S. 2016. Oireesta työdiagnoosiin. Sanoma Pro Oy. Helsinki.
sivut: 10-18, 63-142, 194-204, 249-254
Muut oppimisympäristössä oleva materiaali
Rokotusosaamisen verkkokurssi
Opetusmenetelmät
Lähiopetus: teorialuennot ja luokassa tapahtuva harjoittelu
Itsenäinen opiskelu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan oppimisympäristössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 54h (2op)
Itsenäinen opiskelu 81h (3op)
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Hyväksytty:
Osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa, tunnistaa hoitotyön vastuun ja roolin ja hyödyn moniammatillisessa ja -asiantuntijaisessa työryhmässä ja sosiaali- ja terveyspalveluissa. Nostaa esille ja pohtii vastaanottotoimintaan liittyviä eettisiä kysymyksiä ja esittää kehittämisajatuksia. Pohtii kriittisesti ja analyyttisesti valintojaan oppimistehtävässä hyödyntäen monipuolisesti relevanttia ja näyttöön perustuvaa monialaista tietoa.
Osaa tehdä hoidon tarpeen arvioinnin potilaan kertomien esitietojen ja riittävien selvitysten perusteella. Osaa potilaan perusteellisen fyysisen tutkimisen ja siihen liittyvän välineistön turvallisen käytön ennalta sovittujen kriteerien mukaisesti.
Tekee tarvittavat johtopäätökset ja suunnittelee jatkohoidon oman vastuualueensa rajoissa.
Hylätty; Hyväksytyn suorituksen kriteerit eivät täyty.
Esitietovaatimukset
Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa.
Lisätiedot
Sairaanhoitajan koulutusohjelma:
Opintojaksolle voi osallistua kun alku- ja keskivaiheen opinnot (Sosiaali- ja terveysalan yhtiset perusopinnot, Asiakkuus muuttuvassa toimintaympäristössä, Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet, Hoitotyön perusteet, Hoitotyön monitieteinen tietoperusta, Terveyttä ja toimintakykyä edistävä hoitotyö, Asiakaslähtöinen hoitotyö) ovat suoritettu lähes kokonaan. Yksi edellisiin liittyvä harjoittelu voi olla suorittamatta.
Ilmoittautumisaika
01.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
14.03.2022 - 08.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Taina Sten
- Janne Alenius
- Jaana Perttunen
- Sinikka Holma
Ryhmät
-
SAR19S1Sairaanhoitaja
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä ja pystyy erottamaan elintoimintojen patologisia muutoksia normaaleista.
Opiskelija kykenee kliiniseen arviointiin ja päätöksentekoon oman vastuualueensa rajoissa konsultoiden tarvittaessa lääkäriä ja muita asiantuntijoita.
Opiskelija osaa kohdata asiakkaan aktiivisena toimijana ja käyttää tilanteeseen sopivia asiakaslähtöisiä ohjausmenetelmiä.
Sisältö
Anamneesi, sydän- ja verenkiertoelimistön, keuhkojen, ylähengitysteiden, korvien, silmien sekä vatsan alueen tutkiminen. Neurologisen, psykiatrisen sekä tuki- ja liikuntaelimistön tutkimisen perusteet. Infektiosairauksien tunnistaminen ja hoitoon ohjaus, pienten traumojen hoito, sekä pitkäaikaissairauksien seuranta ja hoidon ohjaus.
Hoidon kiireellisyyden arvio sekä hoitoon ja palveluihin ohjaus. Hoidon tarpeen arviointi eri viestintäkanavia käyttäen.
Lääkehoidon ohjaus sekä konsultointi.
Kätilöopiskelijoilla rokottaminen sisältyy tähän opintojaksoon.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Potilaan tutkiminen. 2015. (Toim.) Saha, H., Salonen, T. & Sane, T. Helsinki: Duodecim.
sivut: 17-60, 85-172, 190-202, 231-269
Alanen, P., Jormakka, J., Kosonen, A. & Saikko, S. 2016. Oireesta työdiagnoosiin. Sanoma Pro Oy. Helsinki.
sivut: 10-18, 63-142, 194-204, 249-254
Muut oppimisympäristössä oleva materiaali
Rokotusosaamisen verkkokurssi
Opetusmenetelmät
Lähiopetus: teorialuennot ja luokassa tapahtuva harjoittelu
Itsenäinen opiskelu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan oppimisympäristössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 54h (2op)
Itsenäinen opiskelu 81h (3op)
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Hyväksytty:
Osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa, tunnistaa hoitotyön vastuun ja roolin ja hyödyn moniammatillisessa ja -asiantuntijaisessa työryhmässä ja sosiaali- ja terveyspalveluissa. Nostaa esille ja pohtii vastaanottotoimintaan liittyviä eettisiä kysymyksiä ja esittää kehittämisajatuksia. Pohtii kriittisesti ja analyyttisesti valintojaan oppimistehtävässä hyödyntäen monipuolisesti relevanttia ja näyttöön perustuvaa monialaista tietoa.
Osaa tehdä hoidon tarpeen arvioinnin potilaan kertomien esitietojen ja riittävien selvitysten perusteella. Osaa potilaan perusteellisen fyysisen tutkimisen ja siihen liittyvän välineistön turvallisen käytön ennalta sovittujen kriteerien mukaisesti.
Tekee tarvittavat johtopäätökset ja suunnittelee jatkohoidon oman vastuualueensa rajoissa.
Hylätty; Hyväksytyn suorituksen kriteerit eivät täyty.
Esitietovaatimukset
Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa.
Lisätiedot
Sairaanhoitajan koulutusohjelma:
Opintojaksolle voi osallistua kun alku- ja keskivaiheen opinnot (Sosiaali- ja terveysalan yhtiset perusopinnot, Asiakkuus muuttuvassa toimintaympäristössä, Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet, Hoitotyön perusteet, Hoitotyön monitieteinen tietoperusta, Terveyttä ja toimintakykyä edistävä hoitotyö, Asiakaslähtöinen hoitotyö) ovat suoritettu lähes kokonaan. Yksi edellisiin liittyvä harjoittelu voi olla suorittamatta.
Ilmoittautumisaika
01.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
03.01.2022 - 22.01.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Janne Alenius
- Jaana Perttunen
- Sinikka Holma
Ryhmät
-
ZJA22KSSOPAvoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, perioperatiivinen hoitotyö
-
SAR20KMSairaanhoitaja
-
SAR19SMSairaanhoitaja
-
ZJA22KSSOMAvoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, mielenterveyshoitotyö
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä ja pystyy erottamaan elintoimintojen patologisia muutoksia normaaleista.
Opiskelija kykenee kliiniseen arviointiin ja päätöksentekoon oman vastuualueensa rajoissa konsultoiden tarvittaessa lääkäriä ja muita asiantuntijoita.
Opiskelija osaa kohdata asiakkaan aktiivisena toimijana ja käyttää tilanteeseen sopivia asiakaslähtöisiä ohjausmenetelmiä.
Sisältö
Anamneesi, sydän- ja verenkiertoelimistön, keuhkojen, ylähengitysteiden, korvien, silmien sekä vatsan alueen tutkiminen. Neurologisen, psykiatrisen sekä tuki- ja liikuntaelimistön tutkimisen perusteet. Infektiosairauksien tunnistaminen ja hoitoon ohjaus, pienten traumojen hoito, sekä pitkäaikaissairauksien seuranta ja hoidon ohjaus.
Hoidon kiireellisyyden arvio sekä hoitoon ja palveluihin ohjaus. Hoidon tarpeen arviointi eri viestintäkanavia käyttäen.
Lääkehoidon ohjaus sekä konsultointi.
Kätilöopiskelijoilla rokottaminen sisältyy tähän opintojaksoon.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Potilaan tutkiminen. 2015. (Toim.) Saha, H., Salonen, T. & Sane, T. Helsinki: Duodecim.
sivut: 17-60, 85-172, 190-202, 231-269
Alanen, P., Jormakka, J., Kosonen, A. & Saikko, S. 2016. Oireesta työdiagnoosiin. Sanoma Pro Oy. Helsinki.
sivut: 10-18, 63-142, 194-204, 249-254
Muut oppimisympäristössä oleva materiaali
Rokotusosaamisen verkkokurssi
Opetusmenetelmät
Lähiopetus: teorialuennot ja luokassa tapahtuva harjoittelu
Itsenäinen opiskelu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan oppimisympäristössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 54h (2op)
Itsenäinen opiskelu 81h (3op)
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Hyväksytty:
Osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa, tunnistaa hoitotyön vastuun ja roolin ja hyödyn moniammatillisessa ja -asiantuntijaisessa työryhmässä ja sosiaali- ja terveyspalveluissa. Nostaa esille ja pohtii vastaanottotoimintaan liittyviä eettisiä kysymyksiä ja esittää kehittämisajatuksia. Pohtii kriittisesti ja analyyttisesti valintojaan oppimistehtävässä hyödyntäen monipuolisesti relevanttia ja näyttöön perustuvaa monialaista tietoa.
Osaa tehdä hoidon tarpeen arvioinnin potilaan kertomien esitietojen ja riittävien selvitysten perusteella. Osaa potilaan perusteellisen fyysisen tutkimisen ja siihen liittyvän välineistön turvallisen käytön ennalta sovittujen kriteerien mukaisesti.
Tekee tarvittavat johtopäätökset ja suunnittelee jatkohoidon oman vastuualueensa rajoissa.
Hylätty; Hyväksytyn suorituksen kriteerit eivät täyty.
Esitietovaatimukset
Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa.
Lisätiedot
Sairaanhoitajan koulutusohjelma:
Opintojaksolle voi osallistua kun alku- ja keskivaiheen opinnot (Sosiaali- ja terveysalan yhtiset perusopinnot, Asiakkuus muuttuvassa toimintaympäristössä, Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet, Hoitotyön perusteet, Hoitotyön monitieteinen tietoperusta, Terveyttä ja toimintakykyä edistävä hoitotyö, Asiakaslähtöinen hoitotyö) ovat suoritettu lähes kokonaan. Yksi edellisiin liittyvä harjoittelu voi olla suorittamatta.