Harjoittelu IILaajuus (15 op)
Tunnus: STTSW502
Laajuus
15 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Tanja Hilli-Harju
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa työskennellä asiakaslähtöisten periaatteiden mukaisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden toimintaterapiaprosessin perustaksi. Opiskelija osallistuu asiakkaiden, perheen tai työryhmän jäsenten ohjaustilanteisiin toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän toimii yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija toimii arvostaen ja kunnioittaen yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia, tapoja ja ymmärtää niiden vaikutusta toimintoihin ja osallistumiseen.
Opiskelija käyttää ammattieettisiä ohjeita toimintaterapiaprosessissa. Hän analysoi toimintaa ja tekee siitä synteesiä tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija tutustuu ja käyttää yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää sekä tarkastelee arvioinnin tuloksia asiakkaan näkökulmasta.
Sisältö
-ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristössä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaikassa
- harjoittelun sisältöalueeseen liittyvät kirjalliset ja virtuaalitehtävät sekä ohjaustapaamiset
Esitietovaatimukset
Harjoittelu I
Johdanto toiminnan mahdollistamiseen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja.
Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja. Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.
Ilmoittautumisaika
01.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
23.05.2022 - 31.08.2022
Opintopistemäärä
15 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
94 % Lähiopetus, 6 % Verkko-opetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Toimintaterapeutti (AMK)
Opettaja
- Tanja Hilli-Harju
Ryhmät
-
STT19SMToimintaterapeutti
-
STT19S1Toimintaterapeutti
Tavoitteet
Opiskelija osaa työskennellä asiakaslähtöisten periaatteiden mukaisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden toimintaterapiaprosessin perustaksi. Opiskelija osallistuu asiakkaiden, perheen tai työryhmän jäsenten ohjaustilanteisiin toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän toimii yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija toimii arvostaen ja kunnioittaen yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia, tapoja ja ymmärtää niiden vaikutusta toimintoihin ja osallistumiseen.
Opiskelija käyttää ammattieettisiä ohjeita toimintaterapiaprosessissa. Hän analysoi toimintaa ja tekee siitä synteesiä tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija tutustuu ja käyttää yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää sekä tarkastelee arvioinnin tuloksia asiakkaan näkökulmasta.
Sisältö
-ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristössä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaikassa
- harjoittelun sisältöalueeseen liittyvät kirjalliset ja virtuaalitehtävät sekä ohjaustapaamiset
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Harjoittelun sisältöalueeseen liittyvä materiaali.
Opetusmenetelmät
Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät
Ohjaustapaamiset
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristöissä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaiksassa.
Kansainvälisyys
Harjoittelu ulkomailla on mahdollinen. Myös harjoittelu kotimaassa yhdessä vaihto-opiskelijan työparina on mahdollinen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa 300h
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät 105h
Opiskelijan kuormitus yhteensä 405h = 15 op.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja.
Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja. Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.
Esitietovaatimukset
Harjoittelu I
Johdanto toiminnan mahdollistamiseen
Ilmoittautumisaika
01.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
03.01.2022 - 20.05.2022
Opintopistemäärä
15 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
94 % Lähiopetus, 6 % Verkko-opetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Toimintaterapeutti (AMK)
Opettaja
- Tanja Hilli-Harju
Ryhmät
-
STT19SMToimintaterapeutti
-
STT19S1Toimintaterapeutti
Tavoitteet
Opiskelija osaa työskennellä asiakaslähtöisten periaatteiden mukaisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden toimintaterapiaprosessin perustaksi. Opiskelija osallistuu asiakkaiden, perheen tai työryhmän jäsenten ohjaustilanteisiin toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän toimii yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija toimii arvostaen ja kunnioittaen yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia, tapoja ja ymmärtää niiden vaikutusta toimintoihin ja osallistumiseen.
Opiskelija käyttää ammattieettisiä ohjeita toimintaterapiaprosessissa. Hän analysoi toimintaa ja tekee siitä synteesiä tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija tutustuu ja käyttää yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää sekä tarkastelee arvioinnin tuloksia asiakkaan näkökulmasta.
Sisältö
-ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristössä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaikassa
- harjoittelun sisältöalueeseen liittyvät kirjalliset ja virtuaalitehtävät sekä ohjaustapaamiset
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Harjoittelun sisältöalueeseen liittyvä materiaali.
Opetusmenetelmät
Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät
Ohjaustapaamiset
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristöissä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaiksassa.
Kansainvälisyys
Harjoittelu ulkomailla on mahdollinen. Myös harjoittelu kotimaassa yhdessä vaihto-opiskelijan työparina on mahdollinen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa 300h
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät 105h
Opiskelijan kuormitus yhteensä 405h = 15 op.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja.
Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja. Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.
Esitietovaatimukset
Harjoittelu I
Johdanto toiminnan mahdollistamiseen