Management of Product Development (YTTJ8101-3001), 01.08.2020 – 31.12.2020,
5 cr(YTB20S1, ...)
— Online learning+-
Learning outcomes of the course
The students understand the significance of a product development strategy and progress of the process. They know product and project development work subareas. They can launch profitable and customer-oriented development projects and perceive large entities and cause-effect relationships. They understand the potential of technological innovations and development trends.
Prerequisites and co-requisites
The learners understand the significance of product development as part of business activity.
Course contents
The characteristics of product development.
The product development process and its stages.
Managing such a project.
Quality of product development.
Product standardization.
Product protection.
Assessment criteria
Assessment criteria - grade 1 and 2
1 (välttävä)
Opiskelija tuntee tuotekehitystoiminnan ominaispiirteet, prosessit ja osa-alueet. Opiskelija tuntee tuotekehitystoiminnan ja tuotekehitysprojektien johtamisen merkityksen strategisessa johtamisessa.
2 (tyydyttävä)
Opiskelija hallitsee tuotekehitystoiminnan peruskäsitteistön. Opiskelija osaa arvioida organisaation tuotekehitystoiminnan prosesseja sekä tuotekehitystoiminnan ja tuotekehitysprojektien johtamisen tasoa.
3 (hyvä)
Opiskelija hallitsee tuotekehitystoiminnan käsitteistön. Hän tuntee erilaisia tuotekehitysstrategioita. Opiskelija osaa arvioida organisaation tuotekehitystoiminnan prosesseja ja tuotekehitystoiminnan johtamisen tasoa sekä esittää niiden kehittämistarpeita ja kehittämisen toteutusmalleja. Hän tunnistaa niiden vaikutuksen liiketoimintaan.
4 (kiitettävä)
Opiskelija hallitsee tuotekehitystoiminnan käsitteistön laajasti. Hän pystyy kriittisesti arvioimaan organisaatioiden tuotekehitystoiminnan prosesseja sekä tuotekehitystoiminnan ja tuotekehitysprojektien johtamisen tasoa sekä esittää niiden kehittämistarpeita ja kehittämisen toteutusmalleja. Opiskelija osaa käynnistää kannattavia ja asiakaslähtöisiä kehittämisprojekteja sekä kykenee hahmottamaan laajoja kokonaisuuksia ja asioiden välisiä syy-seuraussuhteita.
Opiskelija osaa soveltaa käsiteltyä tietoperustaa ongelmien ratkaisuissa.
5 (erinomainen)
Opiskelija hallitsee tuotekehitystoiminnan käsitteistön laajasti. Hän pystyy kriittisesti arvioimaan organisaatioiden tuotekehitystoiminnan prosesseja sekä tuotekehitystoiminnan ja tuotekehitysprojektien johtamisen tasoa sekä esittää niiden kehittämistarpeita ja kehittämisen toteutusmalleja. Opiskelija osaa käynnistää kannattavia ja asiakaslähtöisiä kehittämisprojekteja sekä kykenee hahmottamaan laajoja kokonaisuuksia ja asioiden välisiä syy-seuraussuhteita.
Opiskelija osaa soveltaa käsiteltyä tietoperustaa ongelmien ratkaisuissa.
Opiskelija pystyy osoittamaan asiantuntijuutta ja laajaa omaehtoiseen tietoperustaan perehtymistä.
Assessment criteria - grade 3 and 4
3 (hyvä) Hallitset tuotekehitystoiminnan käsitteistön. Tunnet erilaisia tuotekehitysstrategioita. Osaat arvioida organisaation tuotekehitystoiminnan prosesseja ja tuotekehitystoiminnan johtamisen tasoa sekä esittää niiden kehittämistarpeita ja kehittämisen toteutusmalleja. Tunnistat niiden vaikutuksen liiketoimintaan.
4 (kiitettävä) Hallitset tuotekehitystoiminnan käsitteistön laajasti. Hän pystyt kriittisesti arvioimaan organisaatioiden tuotekehitystoiminnan prosesseja sekä tuotekehitystoiminnan ja tuotekehitysprojektien johtamisen tasoa sekä kykenet esittämään niiden kehittämistarpeita ja kehittämisen toteutusmalleja. Osaat käynnistää kannattavia ja asiakaslähtöisiä kehittämisprojekteja sekä kykenet hahmottamaan laajoja kokonaisuuksia ja asioiden välisiä syy-seuraussuhteita. Osaat soveltaa käsiteltyä tietoperustaa ongelmien ratkaisuissa. (not translated)
Assessment criteria - grade 5
5 (erinomainen) Hallitset tuotekehitystoiminnan käsitteistön laajasti. Pystyt kriittisesti arvioimaan organisaatioiden tuotekehitystoiminnan prosesseja sekä tuotekehitystoiminnan ja tuotekehitysprojektien johtamisen tasoa sekä esittät niiden kehittämistarpeita ja kehittämisen toteutusmalleja. Osaat käynnistää kannattavia ja asiakaslähtöisiä kehittämisprojekteja sekä kykenet hahmottamaan laajoja kokonaisuuksia ja asioiden välisiä syy-seuraussuhteita. Osaat soveltaa käsiteltyä tietoperustaa ongelmien ratkaisuissa. Pystyt osoittamaan asiantuntijuutta ja laajaa omaehtoiseen tietoperustaan perehtymistä. (not translated)
Language of instruction
Finnish
Planned learning activities, teaching methods and guidance
Materials in the e-learning environment.
TUOTEKEHITYSTOIMINTA. Esa Hietikko. Books on Demand. 3. p.
Lecturer(s)
Matti Siistonen
Working life cooperation
- projects
Campus
Main Campus
Timing
01.08.2020 - 31.12.2020
Learning assignments and student workload
One credit (1 Cr) corresponds to an average of 27 hours of work.
- lectures 24 h
- exercises 36 h
- assignment 35 h
- independent study 40 h
Total 135 h
Enrollment
03.08.2020 - 12.09.2020
Groups
YTB20S1
ZJA20STPYTJ
YTJ19S1
YTO20S1
Alternative learning methods
The admission procedures are described in the degree rule and the study guide. The teacher of the course will give you more information on possible specific course practices.
Seats
0 - 40
Assessment methods
Avoin amk 5 (not translated)
Degree Programme
Master’s Degree Programme in High-Technology Business Management, Master's Degree Programme in Technological Competence Management, Master's Degree Programme in Project Management
Mode of delivery
Online learning
Share of R&D studies
5 cr
Share of virtual studies
5 cr
Credits
5 cr
Unit
School of Technology
Academic year 2021 - 2022
There is no implementations attached to this degree programme.