Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja polun mukaan.
English
Lectures / webinars, workshops and learning assignments
Jobber, D. and Lancaster, G. 2015. Selling and Sales Management, Pearson Kotler, P. and Keller, K.L. 2009. A Framework for Marketing Management, Pearson.Journal of Selling and Sales Management
Päivi Könönen
31.08.2020 - 18.12.2020
lectures 15 h virtual study 50 h assignments 35 h independent study 35 h Total 135 h
03.08.2020 - 30.08.2020
Learning assignments 100 %
Peer/group evaluation
Attendance & active participation
Self-reflection
0 - 40
-
Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Face-to-face
Liiketoimintayksikkö
English
Online (autumn 2020)
Group tutoring possible in the classroom
lectures
group discussions
presentations
analysis assignment
peer evaluation
self-assessment
Mason, P. 2016 (3rd edition). Tourism impacts, planning and management. Routledge.
Other materials provided by the lecturer of the course
Suvi Ahonen, Minna Tunkkari-Eskelinen
International lecturers online
31.08.2020 - 23.10.2020
Lectures 35 h
Assignments and self study 100 h
03.08.2020 - 30.08.2020
0 - 55
Open University students 3
Exchange students 15
Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Face-to-face, Online learning
2 cr
2 cr
Liiketoimintayksikkö
Suomi
21.1.2021 - 31.5.21
Optima -oppimisympäristö
Webinaarit
Oppimistehtävät
Itsenäinen opiskelu
Ryhmätyöskentely
Workshopit
Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Helsinki: Talentum
Koivisto, M., Säynäkangas, J., Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent.
Kalliomäki, A. 2014. Tarinallistaminen: Palvelukokemuksen punainen lanka. Talentum.
https://issuu.com/st_moritz/docs/pa2servicedesign/4
https://janet.finna.fi/Record/jamk.992445554806251
https://janet.finna.fi/Record/jamk.993471004806251
Anne-Maria Raitio, Tarja Viitanen
Vierailevat luennoitsijat
Verkkotentti vk 5-8 aikana.
Opiskelijalla on mahdollisuus uusia tentti kaksi kertaa. Uusintakerrat sovitaan ryhmän kanssa
16.01.2021 - 17.05.2021
Projektityöskentely (150 h) luennot( 60 h) Itsenäinen opiskelu (60 h)
02.11.2020 - 30.11.2020
Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
0 - 40
Ohjaava palaute, kehittävä arviointi
Vertaispalaute, vertaisarviointi
Itsearviointi
Avoin AMK 5
Matkailu- ja palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
10 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
Kirsti Hintikka-Mäkinen, Kaisa Kokko, Francesca Allievi, Kimmo Aho, Heidi Luck, Anita Hukkanen, Tarja Niemelä, Janne-Valtteri Nisula, Elina Vaara, Petra Blinnikka, Karoliina Väisänen, Heli-Riikka Immonen, Tarja Viitanen, Suvi Ahonen, Minna Tunkkari-Eskelinen, Susanna Nuijanmaa, Henna Siltanen
01.09.2020 - 19.05.2021
03.08.2020 - 31.07.2021
Matkailu- ja palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
Liiketoimintayksikkö
Suomi
Vain virtuaalinen online-toteutus
- videoidut luennot
- itseopiskelu, verkko-opinnot
- oppimistehtävät
Henna Siltanen
Verkko-oppimisympäristössä julkaistava sähköinen materiaali. Taustaa: https://media.sitra.fi/2019/03/11112556/kohti-elinikaista-oppimista.pdf
Jouni Huotari, Henna Siltanen
Pääkampus
28.08.2020 - 30.12.2020
Yksi opintopiste (1 op) tarkoittaa keskimäärin 27 tunnin työtä.
Opintojaksoon kuuluu vapaaehtoiset kaksi lähiopetuspäivää opintojakson alku- & loppukeskustelulle. Nämä lähipäivät syksyllä ovat: 28.8.2020 & 3.12.2020.
Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.
0 - 30
Matkailu- ja palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
3 op
5 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
Sähköinen, valvottu tenttitilaisuus Exam-tenttitilassa tai verkko-oppimisympäristössä
- Oma opinnäytetyö
- Sisäisen tiedotteen ohje avoimissa oppimateriaaleissa
Hannu Piispanen, Tiia Luotojoki, Janne Alenius, Tiina Oksanen, Salla Grommi, Sinikka Holma, Heidi Pasonen, Jenni Ikola-Mäki, Irmeli Matilainen, Eija Kuisma, Riitta Räsänen, Satu Liukko, Leena Seriola, Kaisu Paalanen, Jaana Perttunen, Leena Suonpää-Lehtonen
Lutakon kampus
01.08.2020 - 22.06.2021
- Kypsyysnäytteeseen valmistautuminen 3 tuntia
- Kypsyysnäytteen kirjoittaminen 2 tuntia 15 minuuttia (3 x 45 minuuttia)
17.08.2020 - 21.05.2021
- Arviointimenetelmänä pääohjaajan ja kirjoituskielen opettajan arviointi
- Arviointikohteena kypsyysnäytteen sisältö ja kieli
- Kypsyysnäyte toteutetaan Exam-studiossa
- Jatkuva ilmoittautuminen
Musiikkipedagogi (AMK), Logistiikka (AMK), Kuntoutuksen ohjaaja (AMK), Toimintaterapeutti (AMK), Rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (AMK), Palveluliiketoiminta (AMK), Energia- ja ympäristötekniikka (AMK), Sähkö- ja automaatiotekniikka (AMK), Kätilö (AMK), Tiimiakatemia (AMK), Matkailu- ja palveluliiketoiminta (AMK), Sosionomi (AMK), Konetekniikka (AMK), Tietojenkäsittely (AMK), Bachelor's Degree Programme in Purchasing and Logistics Engineering, Tieto- ja viestintätekniikka (AMK), Liiketalous (AMK), Sairaanhoitaja (AMK), Maaseutuelinkeinot (AMK), Fysioterapeutti (AMK)
Verkko-opetus
English
Fully online 17.5.-31.7.2021. Webinar timings and teacher's consultation hour timings to be planned and added to the course calendar later.
Fully online course. Learning through theory and case studies. Concept design.
Online lectures and discussions, interactive webinars.
Weekly online assignments help the student to progress gradually towards the final assignment on experiential food tourism product/service/concept. Group feedback on the assignments. Peer feedback and evaluation on many assignments. Reflection.
World Food Travel Association website. N.d. Accessed on 20 April 2020. Retrieved from https://worldfoodtravel.org/what-is-food-tourism/
Ellis, A., Park, E., Kim, S. & Yeoman, I. 2018. What is food tourism? Tourism Management, 68(2018), 250-263. Available online 4 April 2018 Elsevier.
Hall, C. M. and Sharples, L. 2003. The consumption of experiences or the experience of consumption? An introduction to the tourism of taste. Chapter 1, p. 1-10. & Scarpato, R. and Daniele, R. 2003. New Global Cuisine: tourism, authenticity and sense of place in postmodern gastronomy. Chapter 17, p. 296-313. In Hall, C. M., Sharples, L., Mitchell, R., Macionis, N. & Cambourne, B. (Eds.) 2003. Food Tourism Around the World. Development, Management and Markets. Oxford: Butterworth-Heineman.
Croce, E. and Perri, G. 2010. Food and Wine Tourism. Integrating Food, Wine and Territory. Chapter 4, p. 60-72. Willingford: CAB International.
OECD Tourism Trends and Policies 2020. N.d. Accessed on 20 April 2020. Retrieved from https://www.oecd.org/cfe/tourism/oecd-tourism-trends-and-policies-20767773.htm
Creating Experiences Toolkit: Northern Ireland. N.d. Accessed on 20 April 2020. Retrieved from https://tourismni.com/globalassets/grow-your-business/toolkits-and-resources/experiences-guides/creating-experiences-toolkit.pdf
Havas, Kristiina & Jaakonaho, Kristiina (Eds.). 2015. Hungry for Finland . HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu. Accessed on 20 April 2020. Retrieved from http://www.e-julkaisu.fi/haaga-helia/hungry_for_finland/#pid=1
Guidelines for the Development of Gastronomy Tourism. 2019. World Tourism Organization (UNWTO) and Basque Culinary Center (BCC) on food tourism in relation to business/economy and regional/local development. Retrieved on 14 April 2020 from https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284420957
Minna Junttila
Case studies from the industry. The final assignment can be designed for a company if the student so wishes.
No traditional exams. The evaluation (0-5) will be based on the student's input on weekly assignments (50%) and the final assignment (50%).
The course has usually international students (both degree and exchange students), therefore it has very multicultural profile which can be seen e.g. in the discussions. Both global and Finnish examples used.
17.05.2021 - 31.07.2021
Individual weekly study of materials 40h
Weekly assignments 35h
Webinars 10h
Final assignment 35h
Online discussions 5h
Peer evaluation and commenting 5h
Reflection 5h
01.12.2020 - 30.04.2021
The material folder of each main theme will be introduced and the weekly assignments instructed at the beginning of the week. The student has one week to complete the weekly assignments and feedback will be given after that. When all the main themes will have been studied, the student continues working on the final assignment for which she has already prepared material in the weekly assignments. The final assignment will be assessed by both the teacher and peers. At the end of the course the student reflects her learning.
Accreditation (replacement and inclusion)
Recognition of prior learning and assessment
Studification
Detailed instructions in the Degree Regulations and Study Guide
0 - 40
Evaluation scale 0-5. Enhancement-led evaluation and feedback by the teacher. Reflection and self-assessment. Peer feedback during the course.
Bachelor's Degree Programme in Service Business, Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Online learning
5 cr
Liiketoimintayksikkö
English
Autumn 2020 course will be implemented primarily online with zoom webinars. On-site participation is expected but not entirely mandatory on one occasion (date will be informed when course begins).
Lectures, videos, independent reading materials and information search, discussions, project work, verbal presentation, other independent assignments (quiz, usage diary, written text).
Law, R., Buhalis, D., Cobanoglu, C. 2014. Progress on information and communication technologies in hospitality and tourism. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26, 5, 727-750.
Still, B. 2017. Fundamentals of user-centered design: A practical approach. Boca Raton, FL: CRC Press.
Tullis, T., Albert, B., Albert, W. & Tullis, T. 2008. Measuring the User Experience. Morgan Kaufmann.
Henna Siltanen
Visiting industry specialists (video lectures), alumni visitor (video lecture), project work (user experience evaluation) for tourism companies and RESTO-tietotaitokilpailut.
26.10.2020 - 18.12.2020
Face-to-face (135h)
Lectures 35h
Project work 30h
Independent study: assignments 25h
Independent study: reading material 45h
03.08.2020 - 30.08.2020
Each assignment has a specific deadline throughout the course.
0 - 40
Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Face-to-face, Online learning
1 cr
4 cr
Liiketoimintayksikkö
English
Heidi Luck
Main Campus
15.02.2021 - 28.05.2021
02.11.2020 - 30.11.2020
0 - 45
Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Face-to-face
Liiketoimintayksikkö
Suomi
Verkko-opiskelu oppimisympäristössä (Optima). Työtila aukeaa viikolla 36.
Opintojakso esitellään ja startataan yhdessä kontaktipäivässä 10.9.2020 klo 13:00.
Muut webinaarit maanantaisin klo 17-19 seuraavasti:
5.10.2020
9.11.2020
7.12.2020
Tiimityöskentely oppimispiireissä
Videointitehtävät opiskelijan valitsemassa kohdeyrityksessä päivittäisjohtamisen osa-alueilla Palautekeskustelut oppimispiireissä webinaareissa
Kirja-analyysi lukupiirissä x 2
Reflektoiva yksilötehtävä
Portfolio
Johtamisen aihealueen mukaan opiskelijan itse suosituslistalta valitsemia teoksia yhteensä 2 kpl
Verkko-opiskelumateriaali
Suositellaan myös luettavaksi: Vepsäläinen, J. 2016. Ruokaketjun osaamistarpeet tulevaisuudessa. Opetushallitus.
Kaisa Kokko, Tarja Viitanen
Opintojakson tehtävien suorittamista varten opiskelija valitsee itselleen case-yrityksen palveluliiketoiminnan toimialalta.
Opintojakson suoritus (hyväksytty / hylätty) arvioidaan yksilö- ja ryhmätehtävien perusteella.
Opintojaksolla ei ole erillistä tenttiä.
02.09.2020 - 31.12.2020
10 op = 270 opiskelijan työtuntia
Webinaareihin osallistuminen (3 x 2 h)
Päivittäisjohtamisen osa-alueiden havainnointi ja raportointi videomuodossa case-yrityksessä
Ryhmätyöskentely oppimispiirissä
Portfolion työstäminen yksilötyönä
Itsereflektointi
03.08.2020 - 30.08.2020
Opintojakso jakautuu kolmeen päivittäisjohtamisen alateemaan:
1. Itsensä johtaminen
2. Tunnusluvut johtamisessa
3. Asiakkuuksien johtaminen
Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
0 - 40
Matkailu- ja palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
2 op
10 op
Liiketoimintayksikkö
English
webinars, workshops and learning assignments
Jobber, D. and Lancaster, G. 2015. Selling and Sales Management, Pearson Kotler, P. and Keller, K.L. 2009. A Framework for Marketing Management, Pearson.Journal of Selling and Sales Management
Päivi Könönen
Main Campus
11.01.2021 - 12.05.2021
lectures / webinars 15 h virtual study 50 h assignments 35 h independent study 35 h Total 135 h
02.11.2020 - 30.11.2020
Learning assignments 100 %
Peer/group evaluation
Attendance & active participation
Self-reflection
0 - 40
Avoin amk 5
Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Online learning
5 cr
Liiketoimintayksikkö
English
Studying 100% online.
Flipped learning: The course is divided into learning tracks/themes. Each track contains the following steps supporting students learning process.
1. Expertise lecture relating to each track/theme available
2. Additional study/support material relating to the track/theme
3. Individual assignments
4. Webinars; individual assignment reviews and discussions
5. Both expertise lectures and webinars will be recorded for students further usage
The support during the course will be available in the following way:
1. Introduction to each track/theme
2. Support for individual assignments
3. Written feedback of each individual assignment
4. Peer review as a part of webinars (for example videos and blogs)
5. Individual review at the end of the course in a written form
Jobber, D. and Lancaster, G. 2015. (10th Edition) Selling and Sales Management, Pearson. Other material will be supported by the lecturer.
Tanja Shemeikka
Business life lectures based on themes/tracks. (to be confirmed)
Main Campus
No exam, the course grade is based on individual assignments.
02.09.2020 - 18.12.2020
Pre-studies for each track/theme by extra literature 5*2h =10h
Expertise lectures 5*2h=10h
Visiting lectures (business life visitors, to be confirmed) 5*1h=5h
Individual assignments 90h
Interactive webinars (incl. individual assignments reviews and discussions) 10*2 h = 20h
03.08.2020 - 30.08.2020
The course is based on pre-studies, expertise lectures, individual assignments, visiting lecturers (to be confirmed) and interactive webinars.
Recognition of Prior Learning and experience
More information from the lecturer and JAMK Study Guide
0 - 40
Course grade will be formed by:
Individual assignments
Students individual review of the assignments
Peer reviews of the individual assignments (videos and blogs)
Bachelor's Degree Programme in Service Business, Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Online learning
5 cr
Liiketoimintayksikkö
English
Heidi Luck
Main Campus
26.10.2020 - 18.12.2020
03.08.2020 - 30.08.2020
0 - 55
Avoin AMK 3
Vaihto-opiskelijat 15
Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Face-to-face
Liiketoimintayksikkö
English
lectures
group discussions
presentations
Analysis assignment
diary
peer evaluation
self-assessment
Mason, P. 2016 (3rd edition). Tourism impacts, planning and management. Routledge.
Other materials provided by the lecturer of the course
Suvi Ahonen, Minna Tunkkari-Eskelinen
Main Campus
International visiting lecturers
15.02.2021 - 28.05.2021
10.02.2021 - 28.02.2021
0 - 55
Open UAS 3
Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Face-to-face, Online learning
2 cr
2 cr
Liiketoimintayksikkö
English
Contact lectures
Individual and group assignments
Company visits
Wood Raoy C.(edit.). 2018. Hotel accommodation management. Abingdo.
Other materials specified by the teacher
Susanna Nuijanmaa, Elisa Närhi
Company visits
Main Campus
26.10.2020 - 18.12.2020
Lectures 48
Individual studying 77
Group work 10
Total 135
03.08.2020 - 30.08.2020
0 - 30
Exchange students 15
Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business, Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
Face-to-face
Liiketoimintayksikkö
English
Contact lectures
Individual and group assignments
Company visits
Wood Raoy C.(edit.). 2018. Hotel accommodation management. Abingdo.
Other materials specified by the teacher
Susanna Nuijanmaa
Company visits
Main Campus
22.03.2021 - 14.05.2021
Lectures 48
Individual studying 77
Group work 10
Total 135
10.02.2021 - 28.02.2021
0 - 30
Exchange students 15
Open UAS 3
Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business, Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
Face-to-face
Liiketoimintayksikkö
Suomi
Seminaarit sekä etä- että kontaktitapaamisina
Vertaiskeskustelu ja -tuki
Opinnäytetyön esittäminen pienryhmätapaamisissa
Itsenäinen työskentely: opinnäytetyöhön liittyvistä sopimuksista ja tutkimusluvista huolehtiminen, toiminnallisen tai tutkimuksellisen vaiheen toteutus ja aineiston keruu ja analysointi, opinnäytetyön kirjoittaminen JAMKin raportointiohjeiden mukaisesti, opinnäytetyön esittäminen.
Opiskelija hankkii systemaattiseen tiedonhakuun perustuen opinnäytetyön aiheeseen, ongelmanratkaisuun ja kehittämis- tai tutkimusmenetelmiin soveltuvaa tieteellistä kirjallisuutta, joihin viittaa opinnäytetyössään JAMKin raportointiohjeiden mukaisesti
Tarja Niemelä, Elina Vaara
Opinnäytetyö tehdään työelämälähtöisenä tutkimuksellisena kehittämistyönä tai tutkimuksena. Opinnäytetyö voi olla myös toimeksianto TKI-hankkeesta.
Pääkampus
01.09.2020 - 18.12.2020
Opinnäytetyön toteutusvaihe itsenäisesti (10 op)
- Toiminnallinen tai tutkimuksellinen vaihe, aineistonkeruu- ja analysointi
- Osallistuminen pienryhmä- ja yksilöohjaukseen ohjaajan kanssa.
- Opinnäytetyön kirjoittaminen valmiiksi, esittäminen seminaarissa, arviointi, arkistointi ja julkaiseminen
Yhteensä 10 op (yhden opintopisteen työmäärä on 27 tuntia)
03.08.2020 - 30.08.2020
Opinnäytetyön toteutus:
- opinnäytetyön toiminnallinen tai tutkimuksellinen toteutusvaihe, aineiston keruu ja analyysi
- opinnäytetyön raportointi ja arviointi: Opinnäytetyön kirjoittaminen valmiiksi, esittäminen seminaarissa, arviointi, arkistointi ja julkaiseminen
0 - 50
Opinnäytetyö arvioidaan erillisillä opinnäytetyön arviointikriteereillä.
Opinnäytetyön pääohjaaja antaa kehittävää palautetta koko opinnäytetyöprosessin ajan.
Arviointimenetelmät: itsearviointi, toimeksiantajan lausunto, ohjaajan arviointi, arviointipäätöksen näiden pohjalta tekee tutkintosäännön mukaan opinnäytetyöryhmä.
Matkailu- ja palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
10 op
10 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
Verkko-opiskelu oppimisympäristössä (Optima).
Opintojakso esitellään ja startataan yhdessä aloituswebinaarissa 27.10.20 klo 10.15-12.15
Muut webinaarit tiistaisin klo 10.15-12-15
24.11.20
19.1.21
23.2.21
Tiimityöskentely oppimispiireissä
Videointitehtävät opiskelijan valitsemassa kohdeyrityksessä päivittäisjohtamisen osa-alueilla Palautekeskustelut oppimispiireissä webinaareissa
Kirja-analyysi lukupiirissä x 2
Reflektoiva yksilötehtävä
Portfolio
Johtamisen aihealueen mukaan opiskelijan itse suosituslistalta valitsemia teoksia yhteensä 2 kpl
Verkko-opiskelumateriaali
Suositellaan myös luettavaksi: Vepsäläinen, J. 2016. Ruokaketjun osaamistarpeet tulevaisuudessa. Opetushallitus.
Tarja Viitanen
Opintojakson tehtävien suorittamista varten opiskelija valitsee itselleen case-yrityksen palveluliiketoiminnan toimialalta.
Pääkampus
Opintojakson suoritus (hyväksytty / hylätty) arvioidaan yksilö- ja ryhmätehtävien perusteella.
Opintojaksolla ei ole erillistä tenttiä.
Opintojaksolla tarkastellaan monikulttuurisuuden johtamista esimiestyössä
26.10.2020 - 26.03.2021
Laskennallinen ajankäyttö on 270 tuntia
Ryhmätyöskentely (30 h)
Itsenäinen työskentely (42 h)
Alkutehtävä oma oppimisen ekosysteemi, yksilötehtävä (5 h)
Tehtävä 1: Oppimistehtävä Itsensä Johtaminen (30 h), ryhmätyö
Tehtävä 2: Oppimistehtävä Tunnusluvut johtamisessa, ryhmätyö (30 h)
Tehtävä 3: Oppimistehtävä Asiakkuuksien johtaminen, ryhmätyö (30 h)
Tehtävä 4: Portfolio, yksilötehtävä (60 h)
Lukupiirit (37 h)
Itse-/vertaisarviointi, yksilötehtävä (6 h)
03.08.2020 - 30.08.2020
Opintojakso jakautuu kolmeen päivittäisjohtamisen alateemaan:
1. Itsensä johtaminen
2. Tunnusluvut johtamisessa
3. Asiakkuuksien johtaminen
Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
15 - 40
Oppimisen arviointi on ns. kehittävää arviointia. Opintojakson aikana saat palautetta jokaisen oppimistehtävän jälkeen. Annat ja saat myös koko opintojakson ajan vertaispalautetta. Itsearviointi on oleellinen osa opintojakson sisältöä.
Palveluliiketoiminta (AMK), Matkailu- ja palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
10 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely ja yhdessä oppiminen
Käänteinen oppiminen
Luennot tai webinaarit
Verkkotentti
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Saaranen-Kauppinen A. & Puusniekka, A. 2006. KvaliMOTV - Menetelmäopetuksen tietovaranto [Verkkojulkaisu]. Tampere: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto. www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus
Saaranen-Kauppinen A. & Puusniekka, A. 2006. KvantiMOTV - Menetelmäopetuksen tietovaranto [verkkojulkaisu]. Tampere: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto [ylläpitäjä ja tuottaja]. www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Karjalainen, L. 2010. Tilastotieteen perusteet. Ristiina: Pii-kirjat.
Grönfors, M. 2008. Laadullisen tutkimuksen kenttätyömenetelmät. Toimittanut Hanna Vilkka.
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Koskela, J. Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H.-M. 2015 Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoelämän julkaisuja. TEM raportteja 67/2015. Viitattu 22.1.2018. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-327-061-9. (soveltuvin osin)
Legendaarinen kvantin tukimateriaali:
Huff, D. & Geis Irwvin, k.. (1993). How to lie with statistics. New York: W.W. Norton.
Tarja Niemelä, Elina Vaara
Pääkampus
Verkkotentti tehdään opintojaksolla ilmoitettuna valvottuna ajankohtana.
Hylätyn verkkotentin voi suorittaa uusintakerroilla (2 kpl)
02.09.2020 - 18.12.2020
- verkkoluennot tai luennot 24 tuntia
- oppimistehtävät 45 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia
- tenttiin valmistautuminen 26 tuntia
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 20h
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
03.08.2020 - 30.08.2020
Tutkimusprosessi (tutkimusasetelma: tutkimusongelma, tutkimuskysymys, tutkimusote, aineistonkeruu- ja analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu, avoin tiede)
Opinnäytetyön geneerinen rakenne, arviointikriteerit ja valmiiden töiden arviointiharjoitukset
Tutkimusetiikka ja hyvä tieteellinen tai taiteellinen käytäntö
Kvalitatiivinen tutkimus:
- yleisimmät kvalitatiiviset aineistonkeruumenetelmät, analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu
Kvantitatiivinen tutkimus:
- aineistonkeruu (valmis vai itsekerätty aineisto, kyselylomake), mitta-asteikot, otanta, aineiston analysointimenetelmät (tunnusluvut, suora jakauma, ristiintaulukointi, tilastolliset testit, tulosten luotettavuus)
Kehittämis- ja toimintatutkimus:
- menetelmien lähtökohdat ja käyttökohteet
Opinnäytetyön aihe-ehdotuksen laadinta
0 - 40
Matkailu- ja palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
5 op
5 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely ja yhdessä oppiminen
Käänteinen oppiminen
Luennot tai webinaarit
Verkkotentti
Vilkka, H. 2007. tai uudempi painos. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: Tammi.
Yin, R. K. 2018. Case study research and applications : design and methods. Los Angeles: SAGE
Eskola, J. & Suoranta, J. 2014 tai uudempi painos. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Tampere: Vastapaino
Tuomi, J.& Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi
Stolt, M. & Axelin, A. & Suhonen, R. 2015 tai uudempi painos. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos
Saaranen-Kauppinen A. & Puusniekka, A. 2006. KvaliMOTV - Menetelmäopetuksen tietovaranto [Verkkojulkaisu]. Tampere: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto. www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus
Saaranen-Kauppinen A. & Puusniekka, A. 2006. KvantiMOTV - Menetelmäopetuksen tietovaranto [verkkojulkaisu]. Tampere: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto [ylläpitäjä ja tuottaja]. www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. eKirjana TamPub- julkaisuissa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-7732-4
Ojasalo, K. Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (soveltuvin osin)
Karjalainen, L. 2010. Tilastotieteen perusteet. Ristiina: Pii-kirjat.
Grönfors, M. 2008. Laadullisen tutkimuksen kenttätyömenetelmät. Toimittanut Hanna Vilkka.
Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. 2013. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje 2012. www.tenk.fi
Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi Suomessa. Tutkimuseettisen neuvottelukunnan ohje. 2019. https://tenk.fi/fi/eettinen-ennakkoarviointi-ihmistieteissa
Koskela, J. Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H.-M. 2015 Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoelämän julkaisuja. TEM raportteja 67/2015. Viitattu 22.1.2018. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-327-061-9. (soveltuvin osin)
Legendaarinen kvantin tukimateriaali:
Huff, D. & Geis Irwvin, k.. (1993). How to lie with statistics. New York: W.W. Norton.
Tarja Niemelä, Elina Vaara
Pääkampus
Verkkotentti tehdään opintojaksolla ilmoitettuna valvottuna ajankohtana.
Hylätyn verkkotentin voi suorittaa uusintakerroilla (2 kpl)
03.09.2020 - 18.12.2020
- verkkoluennot tai luennot 24 tuntia
- oppimistehtävät 45 tuntia
- opiskelumateriaaliin perehtyminen 20 tuntia
- tenttiin valmistautuminen 26 tuntia
- opinnäytetyön aihe-ehdotus 20h
Yhteensä 135 opiskelijan työtuntia.
03.08.2020 - 30.08.2020
Tutkimusprosessi (tutkimusasetelma: tutkimusongelma, tutkimuskysymys, tutkimusote, aineistonkeruu- ja analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu, avoin tiede)
Opinnäytetyön geneerinen rakenne, arviointikriteerit ja valmiiden töiden arviointiharjoitukset
Tutkimusetiikka ja hyvä tieteellinen tai taiteellinen käytäntö
Kvalitatiivinen tutkimus:
- yleisimmät kvalitatiiviset aineistonkeruumenetelmät, analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu
Kvantitatiivinen tutkimus:
- aineistonkeruu (valmis vai itsekerätty aineisto, kyselylomake), mitta-asteikot, otanta, aineiston analysointimenetelmät (tunnusluvut, suora jakauma, ristiintaulukointi, tilastolliset testit, tulosten luotettavuus)
Kehittämis- ja toimintatutkimus:
- menetelmien lähtökohdat ja käyttökohteet
Opinnäytetyön aihe-ehdotuksen laadinta
0 - 45
Palveluliiketoiminta (AMK), Matkailu- ja palveluliiketoiminta (AMK)
Verkko-opetus
5 op
5 op
Liiketoimintayksikkö
Suomi
Opinnäytetyö, AMK prosessi alkaa, kun olet tehnyt sähköisen opinnäytetyön aihe-ehdotuksen ja sinulle on nimetty pääohjaaja. Pääohjaaja aikatauluttaa opinnäytetyön pieryhmä- ja yksilöohjaukset ryhmänsä kanssa. Sekä pienryhmä- että yksilöohjaukset toteutetaan sekä etänä että kontaktina paikan päällä.
Pääohjaajan pitämät pienryhmä- ja yksilöohjaukset sekä etä- että kontaktitapaamisina
Vertaiskeskustelu ja -tuki
Opinnäytetyön aiheen ja suunnitelman esittäminen pienryhmätapaamisissa
Kirjaston pitämät tiedonhankinnan työpajat
Opinnäytetyön kirjoittamisen erillinen JAMKin kielikeskuksen tarjoama toteutus
Itsenäinen työskentely: systemaattinen tiedonhaku, opinnäytetyön suunnitelman kirjoittaminen, opinnäytetyöhön liittyvistä sopimuksista ja tutkimusluvista huolehtiminen, toiminnallisen tai tutkimuksellisen vaiheen toteutus ja aineiston keruu ja analysointi, opinnäytetyön kirjoittaminen JAMKin raportointiohjeiden mukaisesti, opinnäytetyön esittäminen, itsearviointi
Opiskelija hankkii systemaattiseen tiedonhakuun perustuen opinnäytetyön aiheeseen, ongelmanratkaisuun ja kehittämis- tai tutkimusmenetelmiin soveltuvaa tieteellistä kirjallisuutta, joihin viittaa opinnäytetyössään JAMKin raportointiohjeiden mukaisesti
Minna Junttila, Kaisa Kokko, Francesca Allievi, Heidi Luck, Kimmo Aho, Susanna Riekkinen, Anita Hukkanen, Tarja Niemelä, Elina Vaara, Janne-Valtteri Nisula, Karoliina Väisänen, Petra Blinnikka, Suvi Ahonen, Tarja Viitanen, Minna Tunkkari-Eskelinen, Sisko Riihiaho, Henna Siltanen, Susanna Nuijanmaa
Opinnäytetyö tehdään työelämälähtöisenä tutkimuksellisena kehittämistyönä tai tutkimuksena. Opinnäytetyö voi olla myös toimeksianto TKI-hankkeesta.
Pääkampus
01.09.2020 - 11.05.2021
1. Opinnäytetyön suunnittelu 81 tuntia (3 op)
- Tiedonhankinnan työpajat - kirjaston informaatikon toteuttamana
- Systemaattinen tiedonhaku ja lähdeaineistoon perehtyminen itsenäisesti
- Opinnäytetyön suunnitelman kirjoittaminen, esittäminen ja pienryhmä- ja yksilöohjaukseen osallistuminen
- Sopimusten ja tarvittavien tutkimuslupa-asioiden hoitaminen
2. Opinnäytetyön kirjoittaminen JAMKin kielikeskuksen toteuttamana 54 tuntia (2 op)
3. Toteutusvaihe 162 tuntia (6 op)
- Toiminnallinen tai tutkimuksellinen vaihe, aineistonkeruu- ja analysointi
- Osallistuminen pienryhmä- ja yksilöohjaukseen
4. Opinnäytetyön raportointi ja arviointi 108 tuntia (4 op)
- Opinnäytetyön kirjoittaminen valmiiksi, esittäminen, arviointi, arkistointi ja julkaiseminen
Yhteensä 405 tuntia (15 op, yhden opintopisteen työmäärä on 27 tuntia)
03.08.2020 - 31.07.2021
0. Opinnäytetyön prosessi alkaa sähköisestä aihe-ehdotuksesta ja pääohjaajan nimeämisestä.
1. Opinnäytetyön suunnittelu: tiedonhankinnan työpajat, pienryhmä- ja yksilöohjaukset. opinnäytetyön suunnitelman esittäminen ja hyväksyminen ml. aineistonkeruun mittarit, sopimus opinnäytetyöstä ja tarvittavat tutkimusluvat
2. Opinnäytetyön kirjoittaminen, kielikeskuksen toteuttama HUOM. erillinen non-stop toteutus
3. Opinnäytetyön toteutus: opinnäytetyön toiminnallinen tai tutkimuksellinen toteutusvaihe, aineiston keruu ja analyysi
4. Opinnäytetyön raportointi ja arviointi: Opinnäytetyön kirjoittaminen valmiiksi, esittäminen, arviointi, arkistointi jajulkaiseminen
0 - 200
Opinnäytetyö arvioidaan erillisillä opinnäytetyön arviointikriteereillä.
Opinnäytetyön pääohjaaja antaa kehittävää palautetta koko opinnäytetyöprosessin ajan.
Arviointimenetelmät: itsearviointi, toimeksiantajan lausunto, ohjaajan arviointi, arviointipäätöksen näiden pohjalta tekee tutkintosäännön mukaan opinnäytetyöryhmä.
Palveluliiketoiminta (AMK), Matkailu- ja palveluliiketoiminta (AMK)
Lähiopetus
15 op
Liiketoimintayksikkö
English
100% virtual course.
Flipped learning: The course is divided into learning tracks/themes. Each track contains the following steps supporting students learning process.
1. Expertise lecture relating to each track/theme
2. Additional study/support material relating to the track/theme
3. Individual assignments
4. Group work
5. Business life visitor/s (to be confirmed)
The support during the course will be available in the following way:
1. Introduction to each track/theme
2. Support and feedback for project work and individual assignments
3. Peer reviews of the group work
Jobber, D., Lancaster, G., Le Meunier-Fitzhugh K., 2019. Selling and Sales Management, Pearson.
Tanja Shemeikka
Main Campus
No exam, the course valuation will be done based on group work and individual assignments.
30.08.2021 - 17.12.2021
Lectures 35 hours (exl. holidays), group work 50 hours, independent study 50 hours, total 135 h.
Track I: Sales & Marketing integration & evolution
Track II: Global Sales processes - operational sales
Track III: Global Sales processes - sales management and support
Track IV: Role of Culture in Global Sales
0 - 40
Avoin amk 3
Bachelor's Degree Programme in Service Business, Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Online learning
5 cr
Liiketoimintayksikkö