Matkailun palveluketjut (10op)
Toteutuksen tunnus: MMTI2200-7S0M1
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.08.2017 - 31.12.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
- Opettajat
- Mika Niskanen
- Petra Blinnikka
- Mari Holopainen
- Ryhmät
-
MRE16SAMatkailu- ja palveluliiketoiminta
-
MRE16SBMatkailu- ja palveluliiketoiminta
- Opintojakso
- MMTI2200
Toteutukselle Matkailun palveluketjut MMTI2200-7S0M1 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää matkailijan prosessin sekä vapaa-ajanmatkailijan että liikematkailijan näkökulmasta.
Opiskelija tunnistaa keskeisiä matkailualan toimijoita, niiden toimintamalleja sekä toimialarakenteita. Hän ymmärtää eri palveluntuottajien näkökulmia palveluketjussa.
Opiskelija hallitsee eri matkailupalveluiden tuottamiseen ja kuluttamiseen liittyvän keskeisen lainsäädännnön.
Opiskelija ymmärtää yritysten laadukkaan yhteistyön merkityksen asiakkaan kokonaisvaltaisen kokemuksen luomisessa.
Sisältö
• Matkailijan prosessi
• Arvontuotanto vapaa-ajan- ja liikematkailun asiakkaalle
• Matkailupalvelujen tuottajat
• Eri matkailupalvelusektorien keskeiset käsitteet, erityispiirteet ja rakenteet
• Lainsäädäntö
Oppimateriaalit
Cooper, C. et al. 2004. Tourism Principles and practices. Financial Times/ Prentice Hall.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tentti 30% Tehtävät 70%
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
•Luennot 96 h •Ryhmätyöskentely 129 h •Itsenäinen työskentely 45 h • Total 135 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 (Sufficient)
Opiskelija tietää eri matkailun toimialoihin liittyvät käsitteet. Opiskelijan käsitteiden monipuolinen määrittäminen sekä soveltaminen jää puutteelliseksi. Opiskelija tunnistaa keskeiset toimijat ja olemassaolevat palvelut. Hän tietää matkailua koskevat keskeiset lait. Opiskelijan raportointi on kuvailua ja jäsentymätöntä sekä havainnollistaminen on heikkoa.
2 (Satisfactory)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä matkailun toimialoihin liittyvät käsitteet ja erityispiirteet sekä teoriassa että käytännössä. Opiskelija osaa osoittaa keskeiset toimijat ja palvelut. Hän ymmärtää matkailua koskevat keskeiset lait. Opiskelijan raportointi on kuvailua, jäsentymätöntä ja osin havainnollista.
3 (Good)
Opiskelija ymmärtää ja osaa määrittää matkailun toimialoihin liittyvät käsitteet ja erityispiirteet hyödyntäen teoreettista lähteistöä ja käytännön esimerkkejä. Opiskelija tuntee matkailuun liittyvän keskeisen lainsäädännön. Opiskelijan raportointi on jäsentynyttä, monipuolisesti lähteitä sisältävää, pohdiskelevaa ja havainnollista.
4 (Very Good)
Opiskelija hyödyntää matkailuun liittyviä käsitteitä, erityispiirteitä ja globaalia perspektiiviä. Opiskelija verkottuu matkailun toimijoiden kanssa ja osaa arvioida keskeisiä palveluja osana toimintakenttää. Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa matkailuun liittyvän keskeisen lainsäädännön. Opiskelijan raportointi on selkeää, monipuolisesti lähteitä sisältävää, havainnollista ja analyyttistä tarkastelua.
5 (Excellent)
Opiskelija hallitsee arvosanaan 3 (hyvä) - 4 (kiitettävä) vaadittavan ydinosaamisen lisäksi kriittisen tarkastelun. Opiskelija osoittaa erityistä innovatiivisuutta.
Esitietovaatimukset
Opiskelija ymmärtää palvelutoimintaan liittyvät käsitteet. Hän hallitsee palveluliiketoiminnan perusperiaatteet. Opiskelija ymmärtää turismiteollisuuden peruskäsitteet ja ilmiöt.