Sivuinstrumentti 1Laajuus (5 op)
Tunnus: KMOM0451
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Kaija Kivioja
- Heidi Ilves
Osaamistavoitteet
Opiskelija ilmaisee itseään soittaen/laulaen luontevasti ja soittaa/laulaa harjoittelemaansa ohjelmistoa tyylinmukaisuuteen pyrkien. Opiskelija arvioi osaamistaan realistisesti ja hänellä on valmiudet jatkuvaan oppimiseen sivuinstrumentissaan. Hän asettaa sivuinstrumenttinsa opiskelulle oman osaamisprofiilinsa kannalta relevantteja tavoitteita. Opiskelija oppii yhteistyössä opettajansa kanssa valitsemaan teknistä tasoaan vastaavaa, itselleen sopivaa ja kehittymisensä kannalta optimaalista ohjelmistoa ja osaa valita tarkoituksenmukaiset harjoittelumenetelmät.
Hän tiedostaa ergonomian ja kuulonhuollon tärkeyden.
Sisältö
Tyylillisesti monipuolisen, opiskelijan osaamistasolle relevantin ohjelmiston harjoitteleminen ja esittäminen. Ohjelmiston tyylinmukainen tulkitseminen. Instrumentin tekniikan kehittäminen. Nuotinlukutaitojen harjoittaminen. Osallistuminen kontaktiopetukseen.
Esitietovaatimukset
-
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija ilmaisee itseään soittaen/laulaen luontevasti myös kehittymättömällä tekniikalla.
Opiskelija soittaa/laulaa harjoittelemaansa ohjelmistoa tyylinmukaisuuteen pyrkien.
Opiskelija arvioi osaamistaan realistisesti ja hänellä on valmiudet jatkuvaan oppimiseen sivuinstrumentissaan. Hän asettaa oman instrumenttiosaamisensa kannalta relevantteja tavoitteita.
Opiskelija osaa yhteistyössä opettajansa kanssa valita teknistä tasoaan vastaavaa, itselleen sopivaa ja kehittymisensä kannalta optimaalista ohjelmistoa sekä tarkoituksenmukaiset harjoittelumenetelmät.
Hän tiedostaa ergonomian ja kuulonhuollon tärkeyden.
Hylätty:
Opiskelija ei kykene ilmaisemaan itseään sivuinstrumentillaan luontevasti eikä pyri soitossaan/laulussaan tyylinmukaiseen tulkintaan.
Opiskelija ei osaa arvioida osaamistaan realistisesti eikä omaa valmiuksia jatkuvaan oppimiseen sivuinstrumentissaan. Hän ei kykene asettamaan itselleen sivuinstrumenttiosaamisensa kannalta relevantteja tavoitteita eikä osaa valita tarkoituksenmukaisia harjoittelumenetelmiä eikä ohjelmistoa.
Hän ei tiedosta kuulonhuollon ja ergonomian merkitystä.
Opintojakso voidaan hyväksilukea ainoastaan kokonaisuutena.