Unity-pelikehitysLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: HTP20810
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee pelikehitykseen liittyvän perusterminologian ja osaa käyttää Unity-kehitysvälineen perusominaisuuksia. Opiskelija pystyy tuottamaan prototyypin yksinkertaisesta 2D- tai 3D-pelistä.
Sisältö
- Pelikehitykseen liittyvät käsitteet
- Unityn käyttöliittymä
- Pelikehityksen perusteet Unityllä (mm. scenet, objektit, prefabit, colliderit, fysiikka, äänet)
- Skriptaaminen C#-ohjelmointikielellä
Esitietovaatimukset
Tietokoneen käyttötaito, ohjelmointiin liittyvien perusrakenteiden ja käsitteiden hallinta
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
o Kiitettävä (5): Opiskelija tuntee hyvin 2D- ja 3D-pelikehitykseen liittyvät periaatteet ja menetelmät sekä pystyy luovasti soveltamaan tietotaitoaan tuottaakseen hyvän peliprototyypin Unity-kehitysvälineellä.
o Hyvä (3-4): Opiskelija tuntee 2D- ja 3D-pelikehitykseen liittyvät periaatteet ja menetelmät sekä pystyy soveltamaan niitä tuottaakseen peliprototyypin Unity-kehitysvälineellä.
o Tyydyttävä (1-2): Opiskelija ymmärtää 2D- ja 3D-pelinkehitykseen liittyvät periaatteet ja menetelmät sekä osaa Unity-kehitysvälineen peruskäytön.