Siirry suoraan sisältöön

Unity-pelikehitysLaajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: HTP20810

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee pelikehitykseen liittyvän perusterminologian ja osaa käyttää Unity-kehitysvälineen perusominaisuuksia. Opiskelija pystyy tuottamaan prototyypin yksinkertaisesta 2D- tai 3D-pelistä.

Sisältö

- Pelikehitykseen liittyvät käsitteet
- Unityn käyttöliittymä
- Pelikehityksen perusteet Unityllä (mm. scenet, objektit, prefabit, colliderit, fysiikka, äänet)
- Skriptaaminen C#-ohjelmointikielellä

Esitietovaatimukset

Tietokoneen käyttötaito, ohjelmointiin liittyvien perusrakenteiden ja käsitteiden hallinta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

o Kiitettävä (5): Opiskelija tuntee hyvin 2D- ja 3D-pelikehitykseen liittyvät periaatteet ja menetelmät sekä pystyy luovasti soveltamaan tietotaitoaan tuottaakseen hyvän peliprototyypin Unity-kehitysvälineellä.
o Hyvä (3-4): Opiskelija tuntee 2D- ja 3D-pelikehitykseen liittyvät periaatteet ja menetelmät sekä pystyy soveltamaan niitä tuottaakseen peliprototyypin Unity-kehitysvälineellä.
o Tyydyttävä (1-2): Opiskelija ymmärtää 2D- ja 3D-pelinkehitykseen liittyvät periaatteet ja menetelmät sekä osaa Unity-kehitysvälineen peruskäytön.

Siirry alkuun