Skip to main content

Uudistuva digimarkkinoinnin johtaminen ja kilpailuedun luominen (5cr)

Code

General information


Timing
01.02.2024 - 31.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
School of Business
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Groups
EKH23KDEK
Digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä
Course
EK00BZ68

Unfortunately, no reservations were found for the realization Uudistuva digimarkkinoinnin johtaminen ja kilpailuedun luominen EK00BZ68-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Pass/Fail

Content scheduling

Digitaalisen markkinoinnin käsitteet, teoriat ja menetelemät
Digitaalisen markkinoinnin nykytila ja tulevaisuus
Digitalisoituva asiakaskäyttäyminen ja ostoprosessi
Digitaalisen marrkinoinnin mallit osana strategista suunnittelua

Opintojaksolla on seuraavat kontaktikerrat: lähipäivä 19.1.2024 klo 10 - 18, webinaari 9.2. klo 14 - 17, webinaari 15.3. klo 14 - 17. Kontaktiopetus sisältää vierailijaluentoja, oppimistehtävien ohjausta ja yhteistä työskentelyä sekä EK00BZ70-3001 Kehittämistehtävä -opintojaksoon liittyvää ohjausta.

Objective

Opintojakson tarkoitus

Tällä opintojaksolla perehdyt kilpailuedun luomiseen ja opit johtamaan digitaalista markkinointia osana yrityksen kokonaisstrategiaa. Opit kuinka erilaiset mallit ja teknologiset ratkaisut auttavat sinua ratkaisemaan digitaalisen markkinoinnin johtamisen haasteita.

Opintojakson osaamiset
Liiketoimintaosaaminen
Oppimaan oppiminen
Työelämässä toimiminen

Opintojakson tavoitteet
Tunnistat ja ymmärrät digitaalisen markkinoinnin roolin yrityksen asiakas-, yritys- ja sidosryhmäarvon tuotannossa, osana liiketoiminnan johtamista. Hyödynnät teknologian ja digitalisaation tuomia mahdollisuuksia. Omaat ajattelu- ja toimintamalleja, joilla voit ratkaista liiketoiminnan haasteita digitaalisen markkinoinnin keinoin. Osaat ottaa vastuuta myös ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta.

Content

Opintojaksolla perehdytään kilpailuedun käsitteeseen. Toinen keskeinen sisältö on digitaalisaation aiheuttama muutos markkinoinnissa, joka on johtanut mm. markkinointiteknologian nopea kehittymiseen, markkinointistrategian ja sen teoreettisten mallien uusiutumiseen, lainsäädännön muutoksiin. Tarkastelussa on erityisesti asiakaskäyttäytymisen muutos ja ostoprosessin muuttuminen.

Materials

Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent.
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Wiley. Page 45 – 53
Muu opettajan osoittama verkkomateriaali (mm. Gartner)

Teaching methods

Opintojakso etenee teemoittain. Teemat sisältävät seuraavia oppimisprosessia tukevia vaiheita:
1. Teemaan liittyvä asiantuntijaluento ja luentoharjoituksia (lähipäivä ja webinaarit)
2. Teemaan perehtyminen itsenäisesti
3. Teemaan liittyviä itsenäisiä ja vertaisoppimisen tehtäviä verkossa
4. Yritykselle tehtävä pienimuotoinen kehittämistehtävä ja esitys, joka on osaa laajempaa kehittämiskokonaisuutta

Employer connections

Vierailijaluennot, yritykseen tehtävä kehittämistehtävä

Exam schedules

Opintojakso sisältää pienimuotoisen terminologiatestin. Testin voi suorittaa itsenäisesti verkossa.

Student workload

Luennot ja webinaarit 14 h, yksilötehtävät 107 h, yhteinen työskentely verkossa 14 h

Qualifications

Koulutus sopii soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittaneille sekä niille, joilla korkeakoulu toteaa muutoin olevan opintoja varten riittävät tiedot ja valmiudet. Soveltuvia korkeakoulututkintoja ovat esimerkiksi tradenomi, insinööri ja restonomi.

Further information

Palaute, itsearviointi, vertaisarviointi

Go back to top of page