Uudistuva digimarkkinoinnin johtaminen ja kilpailuedun luominen (5op)
Toteutuksen tunnus: EK00BZ68-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.02.2024 - 31.03.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Ryhmät
-
EKH23KDEKDigitaalisen liiketoiminnan kehittäjä
- Opintojakso
- EK00BZ68
Toteutukselle Uudistuva digimarkkinoinnin johtaminen ja kilpailuedun luominen EK00BZ68-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Digitaalisen markkinoinnin käsitteet, teoriat ja menetelemät
Digitaalisen markkinoinnin nykytila ja tulevaisuus
Digitalisoituva asiakaskäyttäyminen ja ostoprosessi
Digitaalisen marrkinoinnin mallit osana strategista suunnittelua
Opintojaksolla on seuraavat kontaktikerrat: lähipäivä 19.1.2024 klo 10 - 18, webinaari 9.2. klo 14 - 17, webinaari 15.3. klo 14 - 17. Kontaktiopetus sisältää vierailijaluentoja, oppimistehtävien ohjausta ja yhteistä työskentelyä sekä EK00BZ70-3001 Kehittämistehtävä -opintojaksoon liittyvää ohjausta.
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Tällä opintojaksolla perehdyt kilpailuedun luomiseen ja opit johtamaan digitaalista markkinointia osana yrityksen kokonaisstrategiaa. Opit kuinka erilaiset mallit ja teknologiset ratkaisut auttavat sinua ratkaisemaan digitaalisen markkinoinnin johtamisen haasteita.
Opintojakson osaamiset
Liiketoimintaosaaminen
Oppimaan oppiminen
Työelämässä toimiminen
Opintojakson tavoitteet
Tunnistat ja ymmärrät digitaalisen markkinoinnin roolin yrityksen asiakas-, yritys- ja sidosryhmäarvon tuotannossa, osana liiketoiminnan johtamista. Hyödynnät teknologian ja digitalisaation tuomia mahdollisuuksia. Omaat ajattelu- ja toimintamalleja, joilla voit ratkaista liiketoiminnan haasteita digitaalisen markkinoinnin keinoin. Osaat ottaa vastuuta myös ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään kilpailuedun käsitteeseen. Toinen keskeinen sisältö on digitaalisaation aiheuttama muutos markkinoinnissa, joka on johtanut mm. markkinointiteknologian nopea kehittymiseen, markkinointistrategian ja sen teoreettisten mallien uusiutumiseen, lainsäädännön muutoksiin. Tarkastelussa on erityisesti asiakaskäyttäytymisen muutos ja ostoprosessin muuttuminen.
Oppimateriaalit
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent.
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Wiley. Page 45 – 53
Muu opettajan osoittama verkkomateriaali (mm. Gartner)
Opetusmenetelmät
Opintojakso etenee teemoittain. Teemat sisältävät seuraavia oppimisprosessia tukevia vaiheita:
1. Teemaan liittyvä asiantuntijaluento ja luentoharjoituksia (lähipäivä ja webinaarit)
2. Teemaan perehtyminen itsenäisesti
3. Teemaan liittyviä itsenäisiä ja vertaisoppimisen tehtäviä verkossa
4. Yritykselle tehtävä pienimuotoinen kehittämistehtävä ja esitys, joka on osaa laajempaa kehittämiskokonaisuutta
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailijaluennot, yritykseen tehtävä kehittämistehtävä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso sisältää pienimuotoisen terminologiatestin. Testin voi suorittaa itsenäisesti verkossa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot ja webinaarit 14 h, yksilötehtävät 107 h, yhteinen työskentely verkossa 14 h
Esitietovaatimukset
Koulutus sopii soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittaneille sekä niille, joilla korkeakoulu toteaa muutoin olevan opintoja varten riittävät tiedot ja valmiudet. Soveltuvia korkeakoulututkintoja ovat esimerkiksi tradenomi, insinööri ja restonomi.
Lisätiedot
Palaute, itsearviointi, vertaisarviointi