Siirry suoraan sisältöön

Uudistuva digimarkkinoinnin johtaminen ja kilpailuedun luominen (5op)

Toteutuksen tunnus: EK00BZ68-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.02.2024 - 31.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Ryhmät
EKH23KDEK
Digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä
Opintojakso
EK00BZ68

Toteutukselle Uudistuva digimarkkinoinnin johtaminen ja kilpailuedun luominen EK00BZ68-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Digitaalisen markkinoinnin käsitteet, teoriat ja menetelemät
Digitaalisen markkinoinnin nykytila ja tulevaisuus
Digitalisoituva asiakaskäyttäyminen ja ostoprosessi
Digitaalisen marrkinoinnin mallit osana strategista suunnittelua

Opintojaksolla on seuraavat kontaktikerrat: lähipäivä 19.1.2024 klo 10 - 18, webinaari 9.2. klo 14 - 17, webinaari 15.3. klo 14 - 17. Kontaktiopetus sisältää vierailijaluentoja, oppimistehtävien ohjausta ja yhteistä työskentelyä sekä EK00BZ70-3001 Kehittämistehtävä -opintojaksoon liittyvää ohjausta.

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus

Tällä opintojaksolla perehdyt kilpailuedun luomiseen ja opit johtamaan digitaalista markkinointia osana yrityksen kokonaisstrategiaa. Opit kuinka erilaiset mallit ja teknologiset ratkaisut auttavat sinua ratkaisemaan digitaalisen markkinoinnin johtamisen haasteita.

Opintojakson osaamiset
Liiketoimintaosaaminen
Oppimaan oppiminen
Työelämässä toimiminen

Opintojakson tavoitteet
Tunnistat ja ymmärrät digitaalisen markkinoinnin roolin yrityksen asiakas-, yritys- ja sidosryhmäarvon tuotannossa, osana liiketoiminnan johtamista. Hyödynnät teknologian ja digitalisaation tuomia mahdollisuuksia. Omaat ajattelu- ja toimintamalleja, joilla voit ratkaista liiketoiminnan haasteita digitaalisen markkinoinnin keinoin. Osaat ottaa vastuuta myös ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta.

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään kilpailuedun käsitteeseen. Toinen keskeinen sisältö on digitaalisaation aiheuttama muutos markkinoinnissa, joka on johtanut mm. markkinointiteknologian nopea kehittymiseen, markkinointistrategian ja sen teoreettisten mallien uusiutumiseen, lainsäädännön muutoksiin. Tarkastelussa on erityisesti asiakaskäyttäytymisen muutos ja ostoprosessin muuttuminen.

Oppimateriaalit

Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent.
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Wiley. Page 45 – 53
Muu opettajan osoittama verkkomateriaali (mm. Gartner)

Opetusmenetelmät

Opintojakso etenee teemoittain. Teemat sisältävät seuraavia oppimisprosessia tukevia vaiheita:
1. Teemaan liittyvä asiantuntijaluento ja luentoharjoituksia (lähipäivä ja webinaarit)
2. Teemaan perehtyminen itsenäisesti
3. Teemaan liittyviä itsenäisiä ja vertaisoppimisen tehtäviä verkossa
4. Yritykselle tehtävä pienimuotoinen kehittämistehtävä ja esitys, joka on osaa laajempaa kehittämiskokonaisuutta

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailijaluennot, yritykseen tehtävä kehittämistehtävä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakso sisältää pienimuotoisen terminologiatestin. Testin voi suorittaa itsenäisesti verkossa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot ja webinaarit 14 h, yksilötehtävät 107 h, yhteinen työskentely verkossa 14 h

Esitietovaatimukset

Koulutus sopii soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittaneille sekä niille, joilla korkeakoulu toteaa muutoin olevan opintoja varten riittävät tiedot ja valmiudet. Soveltuvia korkeakoulututkintoja ovat esimerkiksi tradenomi, insinööri ja restonomi.

Lisätiedot

Palaute, itsearviointi, vertaisarviointi

Siirry alkuun