Terveyden edistäminen (YAMK): Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK
Tunnus: YSC2023KM
Kätilö (ylempi AMK)
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 | Kevät 2024 | Syksy 2024 | Kevät 2025 | Syksy 2025 | Kevät 2026 | Syksy 2026 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 1. / 2026 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YHTEINEN MASTER-OSAAMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 15) |
15 | ||||||||||||||||||||
YSC2023KM-1001 |
JOHTAMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
5 | |||||||||||||||||||
YZZZ0210 | Kehittyvä strategia | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
YZZZ0220 | Uudistuva johtajuus | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
YZZZ0230 | Talouden ohjaus | 5 | |||||||||||||||||||
YSC2023KM-1002 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTOIMINTA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 10) |
10 | |||||||||||||||||||
YZZZ0110 | Tutkiva kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
YZZZ0120 | Määrällinen tutkimus | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||
YZZZ0130 | Laadullinen tutkimus | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
ASIANTUNTIJAN YDINOSAAMINEN
(Valitaan kaikki ) |
50 | ||||||||||||||||||||
YSC2023KM-1013 |
TERVEYDEN EDISTÄMISEN ASIANTUNTIJA
(Valitaan kaikki ) |
20 | |||||||||||||||||||
YSMA0510 | Näyttöön perustuva toiminta | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
YSEA0300 | Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
YSTK0100 | Terveyden edistämisen menetelmät | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
YSEA0200 | Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
YSC2023KM-1014 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||||||||
YZ00BL94 | Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK | 7 | |||||||||||||||||||
YZ00BL95 | Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YZ00BL96 | Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||
YZ00BL98 | Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
YZ00BB05 | Kypsyysnäyte, ylempi AMK | 0 | |||||||||||||||||||
TÄYDENTÄVÄ OSAAMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25) |
25 | ||||||||||||||||||||
YSC2023KM-1006 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25) |
25 | |||||||||||||||||||
STVVOYAMK |
Sosiaali- ja terveysalan vapaasti valittavat opinnot (YAMK)
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20) |
0 - 20 | |||||||||||||||||||
YS00BP81 | Seksuaaliterveyden edistäminen ja ihmisoikeudet | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
YSZY0510 | Digiosaajana sosiaali- ja terveysalalla | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
YS00BD47 | Digiosaajana kuntoutus- ja liikunta-alalla | 5 | |||||||||||||||||||
YHIHV320 | JAMK Leadership Programme in Silicon Valley, USA | 5 | |||||||||||||||||||
YS00BT49 | Palvelumuotoilu kehittämistoiminnassa | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
YS00BX95 | Kyberuhat ja digitaalinen turvallisuus terveysalalla | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
YS00BX68 | Ethical Expertise, Leadership and Organisational culture | 5 | |||||||||||||||||||
YZ00CB90 | Laadullinen tutkimus | 5 | |||||||||||||||||||
YS00BV67 | Digital transformation in healthcare | 5 | |||||||||||||||||||
YZ00CL56 | Johtajana kehittyminen | 5 | |||||||||||||||||||
YZ00CK87 | Tutkiva kehittäminen | 5 | |||||||||||||||||||
YS00CT59 | 21st Century Leadership Communication: Mastering Convincing Expertise in Global and Multidisciplinary Workplaces | 5 | |||||||||||||||||||
YZZA1200 |
Oppiminen ja osaamisen kehittyminen (YAMK-opiskelijalle) 2022-2023
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 17) |
0 - 17 | |||||||||||||||||||
YZZA1200-1001 |
Kasvatustieteelliset opinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 12) |
0 - 12 | |||||||||||||||||||
AJ00BN75 | Oppiminen ja elämänkulku | 6 | |||||||||||||||||||
AJ00BN76 | Koulutuksen tulevaisuus | 6 | |||||||||||||||||||
YZZA1200-1002 |
Pedagogisen osaamisen kehittämisen opinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 | |||||||||||||||||||
AJ00BP46 | Video pedagogisena työkaluna | 5 | |||||||||||||||||||
AJ00BN77 | Osaavana ohjaajana oppimisessa ja työelämässä | 5 | |||||||||||||||||||
AJ00BN78 | Yhdenvertaisuus opetuksessa ja ohjauksessa | 5 | |||||||||||||||||||
AE00BO56 | Erityispedagoginen tietoperusta | 5 | |||||||||||||||||||
AJ00BS40 | Palvelujohtaminen digiajan oppilaitoksessa | 5 | |||||||||||||||||||
AJ00BT50 | Yrittäjyyskasvatus opettajan osaamisena | 5 | |||||||||||||||||||
AJ00BP45 | Monipuoliset verkko-oppimistehtävät | 5 | |||||||||||||||||||
YSC2023KM-1007 |
KLIININEN ASIANTUNTIJUUS PALLIATIIVISESSA HOIDOSSA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 35) |
0 - 35 | |||||||||||||||||||
YSAP0101 | Palliatiivisen hoidon kliinisenä asiantuntijana kehittyminen | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
YSAP0103 | Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
YSAP0104 | Laajavastuinen hoitotyö palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
YSAP0105 | Ihmislähtöinen palliatiivinen hoito | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
YSAP0106 | Monitieteinen tietoperusta ja moniammatillinen yhteistyö palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
YSAP0107 | Moninaiset vuorovaikutustilanteet palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
YSAP0108 | Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
YSC2023KM-1008 |
SAIRAANHOITAJAN LÄÄKKEENMÄÄRÄÄMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20) |
0 - 20 | |||||||||||||||||||
YSYSL100 | Lääkehoidon eettinen ja juridinen tietoperusta | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||
YSYSL200 | Kliininen hoitotyö sairaanhoitajan lääkkeenmääräämisessä | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||
YSYSL300 | Farmakologia | 11 | 11 | 11 | 5.5 | 5.5 | |||||||||||||||
YSC2023KM-1009 |
ASIANTUNTIJUUS MIELENTERVEYS- JA PÄIHDETYÖSSÄ
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25) |
0 - 25 | |||||||||||||||||||
YSSK0101 | Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössä | 5 | |||||||||||||||||||
YSSK0102 | Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminen | 5 | |||||||||||||||||||
YSSK0103 | Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen I | 5 | |||||||||||||||||||
YSSK0104 | Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen II | 5 | |||||||||||||||||||
YS00BN84 | Mielenterveys- ja päihdetyön erityiskysymykset | 5 | |||||||||||||||||||
YSC2023KM-1010 |
CAMPUSONLINE YAMK
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25) |
0 - 25 | |||||||||||||||||||
YSC2023KM-1011 |
EDUFUTURA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25) |
0 - 25 | |||||||||||||||||||
YSC2023KM-1012 |
METODIOPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 10) |
0 - 10 | |||||||||||||||||||
YS00BB91 | Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) | 2 | |||||||||||||||||||
YS00BB92 | Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||
YS00BB93 | Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
Yhteensä | 90 | 20 | 38 | 63 | 30 | 20 | 22.5 | 15.5 | 12 | 51 | 30 | 10 | 10 | 22.5 | 7.8 | 7.8 | 12 | 25.5 | 25.5 | 30 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Opintojen tyyppi (YAMK)
YAMK: Yhteiset osaamiset 2023-2027
Eettisyys
Valmistuva opiskelija arvioi ja edistää ammattialan eettisten periaatteiden ja arvojen toteutumista huomioiden tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden. |
Uudistuva johtajuus |
Tutkiva kehittäminen |
Näyttöön perustuva toiminta |
Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK |
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Ennakoiva kehittäminen
Valmistuva opiskelija osaa johtaa uusien, tulevaisuutta ennakoivien ratkaisujen kehittämistä ja tuottaa uutta tietoa erilaisia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä hyödyntäen. |
Kehittyvä strategia |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Tutkiva kehittäminen |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
Terveyden edistämisen menetelmät |
Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Valmistuva opiskelija osaa kehittää ja johtaa monikulttuurisia ja kansainvälisiä toimintaympäristöjä ja verkostoja. |
Kehittyvä strategia |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK |
Kestävä kehitys
Valmistuva opiskelija kehittää ja johtaa kestäviä ja vastuullisia toimintatapoja työssään sekä edistää kestävyysmuutosta työyhteisössään ja yhteiskunnassa. |
Kehittyvä strategia |
Talouden ohjaus |
Tutkiva kehittäminen |
Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Oppimaan oppiminen
Valmistuva opiskelija edistää omaa ja yhteisönsä jatkuvaa oppimista ja osaamisen kehittymistä hyödyntäen eri alojen tietoa ja digitalisaation mahdollisuuksia. |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Tutkiva kehittäminen |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
Terveyden edistämisen menetelmät |
Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK |
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Työelämässä toimiminen
Valmistuva opiskelija osaa kehittää ja johtaa työyhteisöään sekä uudistaa työelämää. |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Tutkiva kehittäminen |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Terveyden edistämisen menetelmät |
Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Luokittelemattomat |
Palliatiivisen hoidon kliinisenä asiantuntijana kehittyminen |
Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa |
Laajavastuinen hoitotyö palliatiivisessa hoidossa |
Ihmislähtöinen palliatiivinen hoito |
Monitieteinen tietoperusta ja moniammatillinen yhteistyö palliatiivisessa hoidossa |
Moninaiset vuorovaikutustilanteet palliatiivisessa hoidossa |
Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa |
Lääkehoidon eettinen ja juridinen tietoperusta |
Kliininen hoitotyö sairaanhoitajan lääkkeenmääräämisessä |
Farmakologia |
Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössä |
Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminen |
Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen I |
Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen II |
Mielenterveys- ja päihdetyön erityiskysymykset |
Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) |
Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |
Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |
YAMK: Terveyden edistäminen 2023-2025