Siirry suoraan sisältöön

Oppimisprosessin ohjaaminen digitaalisissa ympäristöissäLaajuus (15 op)

Tunnus: EK00BR98

Laajuus

15 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tarkoitus

Tällä opintojaksolla opit suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan pedagogisesti monimuotoisen oppimisprosessin digitaalisessa ja digitaalisia työkaluja hyödyntävässä oppimisympäristössä.

Opintojakson osaamiset ja osaamistavoitteet
Tällä opintojaksolla kehität ja jakson jälkeen osaat

osaamista määritellä, kuvata ja ottaa käytäntöön monipuolisia ja innovatiivisia digitaalisuutta hyödyntäviä pedagogisia ratkaisuja, esim. simulaatiopedagogiikka, pelillisyys, mobiilipedagogiikka sekä niihin liittyvät erilaiset oppimisprosessin ohjaamisen menetelmät.

osaamista rakentaa ja muokata avoimia ja autenttisia digitaalisia oppimisympäristöjä.

osaamista analysoida opiskelijan työssäoppimisen prosessia, vertailla digitaalisia työkaluja työssäoppimisen tukena ja valita toimivat työkalut opiskelijan tai opiskelijaryhmän käyttöön.

osaamista käyttää digitaalisia työkaluja oppimisen henkilökohtaistamiseen, opiskelijoiden ohjaamiseen ja osaamisen näkyväksi tekemiseen sekä perustella ja kuvata niiden pedagogista käyttöä.

Sisältö

Henkilökohtaistaminen, oppimisprosessin suunnittelu ja ohjaus digitaalisissa ympäristöissä
Verkko-ohjauksen suunnittelu ja toteutus monipuolisia digitaalisia välineitä hyödyntäen
Osaamisen osoittaminen ja arviointi digitaalisilla välineillä
Työssä ja autenttisissa oppimisympäristöissä tapahtuvan oppimisen ohjaaminen digitaalisilla työkaluilla

Ajoitus

31.08.2023 - 30.11.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Ammatillinen opettajakorkeakoulu

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Henna Pernu
  • Hanna Frilander
Ryhmät
  • EKA23SDO
    Digiope-erikoistumiskoulutus – Ammatillinen opettaja oppimisympäristöjen pedagogisena kehittäjänä (30 op)

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus

Tällä opintojaksolla opit suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan pedagogisesti monimuotoisen oppimisprosessin digitaalisessa ja digitaalisia työkaluja hyödyntävässä oppimisympäristössä.

Opintojakson osaamiset ja osaamistavoitteet
Tällä opintojaksolla kehität ja jakson jälkeen osaat

osaamista määritellä, kuvata ja ottaa käytäntöön monipuolisia ja innovatiivisia digitaalisuutta hyödyntäviä pedagogisia ratkaisuja, esim. simulaatiopedagogiikka, pelillisyys, mobiilipedagogiikka sekä niihin liittyvät erilaiset oppimisprosessin ohjaamisen menetelmät.

osaamista rakentaa ja muokata avoimia ja autenttisia digitaalisia oppimisympäristöjä.

osaamista analysoida opiskelijan työssäoppimisen prosessia, vertailla digitaalisia työkaluja työssäoppimisen tukena ja valita toimivat työkalut opiskelijan tai opiskelijaryhmän käyttöön.

osaamista käyttää digitaalisia työkaluja oppimisen henkilökohtaistamiseen, opiskelijoiden ohjaamiseen ja osaamisen näkyväksi tekemiseen sekä perustella ja kuvata niiden pedagogista käyttöä.

Sisältö

Henkilökohtaistaminen, oppimisprosessin suunnittelu ja ohjaus digitaalisissa ympäristöissä
Verkko-ohjauksen suunnittelu ja toteutus monipuolisia digitaalisia välineitä hyödyntäen
Osaamisen osoittaminen ja arviointi digitaalisilla välineillä
Työssä ja autenttisissa oppimisympäristöissä tapahtuvan oppimisen ohjaaminen digitaalisilla työkaluilla

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ajoitus

18.03.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Ammatillinen opettajakorkeakoulu

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Henna Pernu
  • Hanna Frilander
Ryhmät
  • EKA22KDO
    Digiope-erikoistumiskoulutus – Ammatillinen opettaja oppimisympäristöjen pedagogisena kehittäjänä (30 op)

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus

Tällä opintojaksolla opit suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan pedagogisesti monimuotoisen oppimisprosessin digitaalisessa ja digitaalisia työkaluja hyödyntävässä oppimisympäristössä.

Opintojakson osaamiset ja osaamistavoitteet
Tällä opintojaksolla kehität ja jakson jälkeen osaat

osaamista määritellä, kuvata ja ottaa käytäntöön monipuolisia ja innovatiivisia digitaalisuutta hyödyntäviä pedagogisia ratkaisuja, esim. simulaatiopedagogiikka, pelillisyys, mobiilipedagogiikka sekä niihin liittyvät erilaiset oppimisprosessin ohjaamisen menetelmät.

osaamista rakentaa ja muokata avoimia ja autenttisia digitaalisia oppimisympäristöjä.

osaamista analysoida opiskelijan työssäoppimisen prosessia, vertailla digitaalisia työkaluja työssäoppimisen tukena ja valita toimivat työkalut opiskelijan tai opiskelijaryhmän käyttöön.

osaamista käyttää digitaalisia työkaluja oppimisen henkilökohtaistamiseen, opiskelijoiden ohjaamiseen ja osaamisen näkyväksi tekemiseen sekä perustella ja kuvata niiden pedagogista käyttöä.

Sisältö

Henkilökohtaistaminen, oppimisprosessin suunnittelu ja ohjaus digitaalisissa ympäristöissä
Verkko-ohjauksen suunnittelu ja toteutus monipuolisia digitaalisia välineitä hyödyntäen
Osaamisen osoittaminen ja arviointi digitaalisilla välineillä
Työssä ja autenttisissa oppimisympäristöissä tapahtuvan oppimisen ohjaaminen digitaalisilla työkaluilla

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty