• Digitalisation in Business Operations (YLDX1570-3003),
         15.08.2022 – 06.11.2022,  5 cr  (YTM22S1, ...) — Online learning +-
    Learning outcomes of the course
    Opintojakson tarkoitus:

    Digitalisaatio on muuttanut ja tulee muuttamaan meidän kaikkien elämäämme – halusimme sitä tai emme. Tästä syystä on tärkeää ymmärtää mistä itse ilmiössä on oikeastaan kyse ja toisaalta mistä ei. Jäsentämättömänä ”möhkäleenä” digitalisaatio ja sen vaikutukset saattavat tuntua ehkäpä hieman pelottaviltakin. Tämän opintojakson käytyäsi suhtautumisesi ilmiöön perustuu tunnistettuihin faktoihin ja sitä kautta ymmärrät mitä mahdollisuuksia digitalisaatio tarjoaa niin yhteiskunnallisella kuin yritystasolla.

    Opintojakson osaamiset:

    Digitalisaatio-osaaminen
    Johtamisosaaminen
    Strategiaosaaminen
    Kansainvälisyys –ja viestintäosaaminen
    Yrittäjyys- innovaatio- ja työyhteisöosaaminen

    Opintojakson osaamistavoite:

    Opiskelija ymmärtää digitaalisen murroksen eri osa-alueet ja niiden syntymekanismit. Opiskelija tietää mahdollisuudet, joita digitalisaatio tuo liiketoiminnan kehittämiseen yleisellä tasolla. Opiskelija tunnistaa keskeiset teknologiat, jotka toimivat digitalisaation mahdollistajina. (not translated)
    Prerequisites and co-requisites
    - (not translated)
    Course contents
    Opintojakson sisältö rakentuu seuraavista teemoista:

    - Digitalisaatio ilmiönä
    - Digitaalinen murros
    - Digitalisaation tuomat mahdollisuudet
    - Digitalisaation johtaminen
    - Uudet teknologiat (not translated)
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1 and 2
    Välttävä 1: Opiskelija ymmärtää digitaalisen murroksen eri osa-alueet ja niiden syntymekanismit. Opiskelija tietää mahdollisuudet, joita digitalisaatio tuo liiketoiminnan kehittämiseen yleisellä tasolla. Opiskelija tunnistaa keskeiset teknologiat, jotka toimivat digitalisaation mahdollistajina.

    Tyydyttävä 2: Opiskelija ymmärtää digitaalisen murroksen eri osa-alueet ja niiden syntymekanismit. Opiskelija tietää mahdollisuudet, joita digitalisaatio tuo liiketoiminnan kehittämiseen yleisellä tasolla ja tunnistaa tarkoituksenmukaiset kehittämismahdollisuudet oman organisaation näkökulmasta. Opiskelija tunnistaa keskeiset teknologiat, jotka toimivat digitalisaation mahdollistajina. (not translated)
    Assessment criteria - grade 3 and 4
    Hyvä 3: Opiskelija ymmärtää digitaalisen murroksen eri osa-alueet, niiden syntymekanismit ja vaikuttavuuden oman organisaation toimintaympäristöön. Opiskelija tietää mahdollisuudet, joita digitalisaatio tuo liiketoiminnan kehittämiseen yleisellä tasolla ja tunnistaa tarkoituksenmukaiset kehittämismahdollisuudet oman organisaation näkökulmasta. Opiskelija tunnistaa keskeiset teknologiat, jotka toimivat digitalisaation mahdollistajina.

    Kiitettävä 4: Opiskelija ymmärtää digitaalisen murroksen eri osa-alueet, niiden syntymekanismit ja vaikuttavuuden oman organisaation toimintaympäristöön. Opiskelija tietää mahdollisuudet, joita digitalisaatio tuo liiketoiminnan kehittämiseen yleisellä tasolla ja tunnistaa tarkoituksenmukaiset kehittämismahdollisuudet oman organisaation näkökulmasta. Opiskelija tunnistaa keskeiset teknologiat, jotka toimivat digitalisaation mahdollistajina ja ymmärtää niiden soveltuvuudet omalle alalle. (not translated)
    Assessment criteria - grade 5
    Erinomainen 5: Opiskelija ymmärtää syvällisesti digitaalisen murroksen eri osa-alueet, niiden syntymekanismit ja vaikuttavuuden oman organisaation toimintaympäristöön. Opiskelija tietää mahdollisuudet, joita digitalisaatio tuo liiketoiminnan kehittämiseen yleisellä tasolla ja tunnistaa tarkoituksenmukaiset kehittämismahdollisuudet oman organisaation näkökulmasta. Opiskelija tunnistaa keskeiset teknologiat, jotka toimivat digitalisaation mahdollistajina ja ymmärtää niiden soveltuvuudet omalle alalle sekä omaan organisaatioon. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Planned learning activities, teaching methods and guidance

    Luennot ja työpajatyöskentely etäkontaktipäivillä.
    Case stydy -työskentely/opetus etäkontaktipäivällä
    Oppimistehtävät (not translated)

    Lecturer(s)

    Eero Aarresola

    Learning materials and recommended literature

    Lindgren, J., Mokka, R., Neuvonen, A. & Toponen, A. 2019. Digitalisaatio - murroksen koko kuva. Helsinki: Tammi
    Hämäläinen, V., Maula, H. & Suominen, K. 2016. Digiajan strategia. Helsinki: Alma Talent.
    Ilmarinen, V. & Koskela, K. 2015. Digitalisaatio – Yritysjohdon käsikirja. Helsinki: Talentum. (not translated)

    Lecturer(s)

    Eero Aarresola, Pasi Lehtola

    Working life cooperation

    Opintojaksolla vierailee luennoitsijoita työelämästä.
    Opintojakson oppimistehtävät ovat luonteeltaan työelämää kehittäviä/tutkivia. (not translated)

    Campus

    Main Campus

    Exam dates and re-exam possibilities

    Opintojaksolla ei järjestetä tenttejä. (not translated)

    Internationality

    Kansainvälisyys toteutuu opintojaksolla KV -artikkelien käyttämisenä opetusmateriaalina. (not translated)

    Timing

    15.08.2022 - 06.11.2022

    Learning assignments and student workload

    Etäkontaktiluennot 20 h
    Oppimistehtävät 70 h
    Opiskelumateriaaliin perehtyminen 45 h
    Yhteensä 135 h (not translated)

    Enrollment

    01.08.2022 - 25.08.2022

    Groups
    • YTM22S1
    • ZJAYTM22S1
    Seats

    0 - 25

    Assessment methods

    Opintojakson arviointi pohjautuu oppimistavoitteista johdettuihin arviointikriteereihin. Jokainen oppimistehtävä arvioidaan arviointiasteikolla (0-5) ja opintojakson kokonaisarvosana muodostuu oppimistehtävien arvosanojen keskiarvosta. (not translated)

    Degree Programme

    Master’s Degree Programme in Digital Supply Chain Management

    Mode of delivery

    Online learning

    Share of virtual studies

    5 cr

    Credits
    • 5 cr
    Unit

    School of Technology