Siirry suoraan sisältöön

Työelämän englanti (4 cr)

Code: ZZPC0220-3024

General information


Enrollment

03.08.2020 - 30.08.2020

Timing

07.09.2020 - 18.12.2020

Number of ECTS credits allocated

4 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

Online learning

Unit

TA94 - Kielikeskus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

12 - 26

Degree programmes

  • Musiikkipedagogi (AMK)
  • Logistiikka (AMK)
  • Toimintaterapeutti (AMK)
  • Kuntoutuksen ohjaaja (AMK)
  • Rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (AMK)
  • Palveluliiketoiminta (AMK)
  • Tiimiakatemia (AMK)
  • Energia- ja ympäristötekniikka (AMK)
  • Sähkö- ja automaatiotekniikka (AMK)
  • Kätilö (AMK)
  • Sosionomi (AMK)
  • Tietojenkäsittely (AMK)
  • Konetekniikka (AMK)
  • Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • Liiketalous (AMK)
  • Sairaanhoitaja (AMK)
  • Maaseutuelinkeinot (AMK)
  • Fysioterapeutti (AMK)

Teachers

  • Aleksi Ahonen

Objective

In the course English for Working Life you will learn to operate in English in situations related to international working life.

You will also increase your self-confidence in speaking and writing in professional contexts. In addition, you will learn to follow the developments in your field locally and globally.

After taking the course, you will have learned to write texts related to your future profession in an appropriate style. You will also have gained confidence in spoken interaction and acquired vocabulary that will benefit you later in your career.

Communication and Team-working: You are able to function effectively in a national and international context and you are able to cooperate effectively with specialists in your own field as well as with other groups of professionals.

Content

The central contents of the course are:
- telling about your studies and looking for employment
- oral and written communication in working life, for example meetings, small talk, customer service, telephoning and emailing, and expressing your own opinion
- producing formal text, such as reports, instructions or summaries
- field-specific terminology
- presentations, workshops, group discussions

Location and time

7.9.-18.12.2020 perjantaisin 12:15-15:00 JAMK:n Rajakadun kampuksella tai tilanteen vaatiessa verkossa etäopetuksena

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Materiaalit toimitetaan kurssin alussa + Moodle-työtilasta löytyvät sisällöt

Teaching methods

HUOM. Opettajan tilapäivitys 26.8. Kurssiryhmä on täynnä! The course group is full as of 26.8.2020.
Huomasin myös Pepin möhlineen tänä aamunakin eikä se laittanut ilmoittautumisia kiinni kun 26 henkeä oli jo listoilla. Pahoitteluni kaikille, jotka tällä hetkellä näkevät statuksenaan etteivät ole hyväksyttyjä ryhmään tai jälkikäteen on poistettu listoilta.. Vielä on aikaa etsiä toinen ryhmä jos vakaumus on tänä syksynä suorittaa tämä kurssi.

-----------------------------

HUOM. Opettajan päivitys 21.8.2020 ---

Johtuen pandemia-tilanteesta siirrän tämän syksyn kurssini pyöritettäväksi reaaliaikaisin webinaarein Zoom-palvelun kautta kunnes toisin todistetaan. Kurssista ei siis tule itsenäisen tahdin varassa kulkeva verkkototeutus. Tapaamme kaikki opettajan johdolla joka viikko alkuperäisen aikataulun mukaan (perjantaisin 12:15-15:00) toteuttaen normaaleja sisältöjä, mutta verkossa luokkahuoneen sijaan. Voitte siis työstää kurssia kotoannekin käsin.

Jos Lukkarikone tai mikään muukaan tietokanta johon miulla ei ole välitöntä vaikutusmahdollisuutta ilmoittaa tämän päivityksen jälkeen yhä kontaktiopetusluokkia kurssille ZZPC0220-3024 Työelämän englanti, ohittakaa ne. Kurssin alun jälkeen tiedotan kaikille mukaan mahtuneille mailitse etukäteen, jos muutoksia tulee.

Jos olette omistautuneet löytämään kurssiryhmän, joka pyörisi vain kontaktiopetuksena, suosittelen tarkastamaan kielikeskuksen kollegoideni kurssi-ilmoittautumiset nyt kun siihen vielä aikaa ennen syyskuuta on. Sama pätee kaikkiin, joilla on epäilyksiä teknologian riittävyydestä tai toimivuudesta. Jos kellään jää kysyttävää kurssiin liittyen, minut saa kiinni normaalisti aleksi.ahonen@jamk.fi

--- Päivityksen loppu


Lähiopetuksessa teet sekä itsenäisesti että ohjatusti opettajan antamia kirjallisia ja suullisia harjoitustehtäviä. Teet myös ryhmätöitä. Opintojaksoon sisältyy muutama arvioitava kirjallinen ja suullinen palautustehtävä. Näistä tehtävistä saat opettajalta kirjallisen tai suullisen palautteen. Opintojaksoon sisältyy näiden lisäksi yleensä ryhmätyönä toteutettava suullinen esitelmä tai työpaja. Opintojaksolla on myös kirjallinen ja suullinen tentti. Lähiopetustoteutuksissa läsnäolovelvollisuus on 80 %.

Exam schedules

Kurssin lopussa joulukuussa 2020/Uusinnat tarvittaessa kevälukukauden 2021 alussa

Student workload

- lähiopetustoteutuksessa lähiopetusta 30 - 40 h
- lähi- ja etäopetustoteutuksessa lähiopetusta 0 - 20 h
- etäopetustoteutuksessa verkkotapaamisia 0 - 10 h
- lähiopetustoteutuksessa opiskelumateriaaliin perehtyminen, harjoitustehtävät, palautustehtävät ja suullinen ryhmätyö 40 - 50 h
- lähi- ja etäopetustoteutuksessa sekä etäopetustoteutuksessa opiskelumateriaaliin perehtyminen, harjoitustehtävät, palautustehtävät ja suullinen ryhmätyö 70 - 80 h
- tentteihin valmistautuminen 5 - 10 h
Yhteensä 108 tuntia (yhden opintopisteen työmäärä on 27 tuntia).

Content scheduling

- central field-specific concepts
- applying for a job
- oral communication in working life
- understanding and producing formal written English
- a field-specific, advanced part (1-2 credits) carried out as part of the course (e.g. a project, independent familiarization with working life, compiling a portfolio on working-life-related language material)

Further information

Suullinen ja kirjallinen kielitaitosi arvioidaan arviointiasteikolla 0 - 5. Arviointi perustuu jatkuvaan arviointiin ja palautteeseen, tuntiaktiivisuuteen, arvioitaviin palautustehtäviin, suulliseen ryhmätyöhön sekä kirjalliseen ja suulliseen tenttiin.

Evaluation scale

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

1 The students are able to communicate understandably both in speech and writing in simple and routine work tasks and other situations. They can understand the central content of speech and writing dealing with familiar topics. They have a sufficient command of the basic structures of the language for the delivery of their message. The level of their pronunciation is sufficient for the delivery of the main content of their message. The students act responsibly and abide by established agreements.

2 The students are able to communicate understandably both orally and in writing in routine and familiar work duties and situations although their language use is at times slow and incoherent. They understand clear speech and writing with familiar content. They have an adequate command of the basic structures of the language. Their vocabulary is sufficient for every-day situations and reasonably adequate for basic field-specific situations. The level of their pronunciation is sufficient for the delivery of content.The students act responsibly and abide by established agreements.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

3 The students can manage well both oral and written situations in working life and every-day life. The students can write a text with coherent content. They understand speech with a normal tempo, but unusual topics and language deviating from standard use cause difficulties. They can understand demanding written content related to their own field, although some details may remain unclear. They can use the grammatical structures of the language in a versatile way, and their mistakes do not hinder communication. The students’ command of the vocabulary of the language is sufficient for communicating the central content even in demanding tasks and situations. Their pronunciation is adequate. The students act responsibly and abide by established agreements.

4 The students are able to communicate fluently in different situations and produce clear and fluent language with adequate style. They have no difficulty in understanding and producing speech and writing needed in working life although expressions deviating from the standard use of the language cause problems to some extent. The students have a good command of the language and its use, but occasional problems may arise. The students act responsibly and abide by established agreements.

Assessment criteria, excellent (5)

5 The students are able to communicate with great fluency and active participation in a wide variety of situations. They also portray considerable versatility and an appropriate sense of style in their ability to apply the learning content of the course to demanding working life situations. They have no difficulties in understanding different kinds of language users although fine nuances and speech deviating significantly from standard language can sometimes be challenging. The students can understand and produce demanding content in both speech and writing. Their language use is practically flawless. The students act responsibly and abide by established agreements.

Qualifications

The course is on level B2 in the Common European Framework of Reference for Languages. If the course Improve your English was recommended to you at the beginning of your studies, please take it before enrolling for English for Working Life.

In this course you will need the basic ICT-skills, such as word processing and creating audio and video files.