Sairaanhoitaja: Päivätoteutus
Opetussuunitelman tunnus: SAR2023KS
- Tutkintonimike
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Laajuus
- 210 op
- Kesto
- 3.5 vuotta (210 op)
- Aloituslukukausi
- Kevät 2023
- Opetuskieli
- suomi
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | Kevät 2023 | Syksy 2023 | Kevät 2024 | Syksy 2024 | Kevät 2025 | Syksy 2025 | Kevät 2026 | 2. / 2023 | 3. / 2023 | 1. / 2023 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SAR2023KS-1001 |
FUTURE FACTORY
(Valitaan kaikki ) |
10 | ||||||||||||||||||||||
| ZZPP0740 | JAMK InnoFlash | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||
| ZZPP0750 | Yrittäjyys | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| ZZ00CB62 | Terveysalan Future Factory -projekti | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||||||||
| SAR2023KS-1004 |
KIELET JA VIESTINTÄ
(Valitaan kaikki ) |
11 | ||||||||||||||||||||||
| ZZPC0220 | Työelämän englanti | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||
| ZZPC0320 | Työelämän ruotsi | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||
| ZZPC0420 | Työelämän viestintä | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1005 |
HOITOTYÖTÄ TUKEVAT MONITIETEELLISET OPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
27 | ||||||||||||||||||||||
| ZZPP0520 | Osaajana kehittyminen | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
| ZZPP0420 | ICT-valmiudet | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| SZYY2010 | Farmakologia | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||
| SZYY2011 | Anatomia ja fysiologia | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1.5 | 1.5 | 2 | |||||||||||||||
| SZYY2012 | Lääketiede | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||||||
| SZZZ2000 | Sosiaali- ja terveysalan asiakkuus ja palvelujärjestelmät | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1006 |
HOITOTYÖN PERUSTEET
(Valitaan kaikki ) |
21 | ||||||||||||||||||||||
| SZYY2013 | Näyttöön perustuva hoitotyö | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| SZYY2014 | Terveyden edistäminen ja ohjaaminen | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| SZYY2015 | Hoitotyön auttamismenetelmät | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||
| SZYYW201 | Hoitotyön perusteiden orientoiva harjoittelu | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||
| SZYY2016 | Rokottaminen | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||
| SZYY2017 | Lääkehoito | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| SZYYW202 | Hoitotyön perusteiden harjoittelu | 6 | 6 | 6 | 6 | |||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1007 |
SISÄTAUTIEN HOITOTYÖ
(Valitaan kaikki ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
| SZYY2018 | Sisä- ja syöpätautien hoitotyön perusteet | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||
| SZYY2019 | Sisä- ja syöpätautien hoitotyö | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
| SZYYW203 | Sisätautien hoitotyön orientoiva harjoittelu | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
| SZYYW204 | Sisätautien hoitotyön harjoittelu | 6 | 6 | 6 | 6 | |||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1008 |
AKUUTTI JA PERIOPERATIIVINEN HOITOTYÖ
(Valitaan kaikki ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
| SZYY2020 | Akuutti ja perioperatiivinen hoitotyö | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
| SZYYW205 | Akuutin ja perioperatiivisen hoitotyön orientoiva harjoittelu | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| SZYYW206 | Perioperatiivisen hoitotyön harjoittelu | 6 | 6 | 6 | 6 | |||||||||||||||||||
| SARSW201 | Akuuttihoitotyön harjoittelu | 6 | 6 | 6 | 6 | |||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1009 |
GERONTOLOGINEN HOITOTYÖ
(Valitaan kaikki ) |
10 | ||||||||||||||||||||||
| SZYY2021 | Gerontologinen hoitotyö | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||
| SARSW202 | Hoitotyön harjoittelu kodinomaisissa ympäristöissä | 6 | 6 | 6 | 6 | |||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1010 |
PERHE- JA YHTEISÖHOITOTYÖ
(Valitaan kaikki ) |
15 | ||||||||||||||||||||||
| SZYY2022 | Äitiys- ja naisen hoitotyö | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| SZYY2023 | Lasten ja nuorten hoitotyö | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| SZYYW207 | Perhehoitotyön orientoiva harjoittelu | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| SZYYW208 | Lasten hoitotyön harjoittelu | 6 | 6 | 6 | 6 | |||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1011 |
MIELENTERVEYS-, PÄIHDE- JA KRIISIHOITOTYÖ
(Valitaan kaikki ) |
12 | ||||||||||||||||||||||
| SZYY2024 | Mielenterveys- ja päihdehoitotyö | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||
| SZYY2025 | Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyön orientoiva harjoittelu | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||
| SZYYW209 | Mielenterveys- ja päihdehoitotyön harjoittelu | 6 | 6 | 6 | 6 | |||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1012 |
HOITOTYÖ MUUTTUVISSA TOIMINTAYMPÄRISTÖISSÄ
(Valitaan kaikki ) |
14 | ||||||||||||||||||||||
| SZYY2026 | Potilaan kliininen tutkiminen ja hoidon tarpeen arviointi | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
| SZYY2027 | Cultural nursing | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| SARSW203 | Avoterveydenhuollon harjoittelu | 6 | 6 | 6 | 6 | |||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1013 |
KEHITTYVÄ HOITOTYÖN ASIANTUNTIJUUS
(Valitaan kaikki ) |
25 | ||||||||||||||||||||||
| SZYY2028 | Työyhteisötaidot ja tiimin johtaminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
| SARSW204 | Syventävä harjoittelu | 20 | 20 | 20 | 20 | |||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1003 |
TUTKIMUKSELLINEN KEHITTÄMISTOIMINTA
(Valitaan kaikki ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
| ZZPP0620 | Kehittämis- ja tutkimustoiminta | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
| ZZ00BL91 | Opinnäytetyön suunnittelu, AMK | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||
| ZZ00BL97 | Opinnäytetyön kirjoittaminen, AMK | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
| ZZ00BL92 | Opinnäytetyön toteutus, AMK | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
| ZZ00BL93 | Opinnäytetyön raportointi ja arviointi, AMK | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||
| ZZOA0220 | Kypsyysnäyte, AMK | 0 | ||||||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1017 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 5 ) |
5 | ||||||||||||||||||||||
| SZZZ1538 | Läheisväkivallan ennaltaehkäisy | 5 | ||||||||||||||||||||||
| SZZZ1921 | Lapset puheeksi -menetelmä perheiden asiakkuuksissa | 3 - 5 | ||||||||||||||||||||||
| SZ00BB55 | Digitaalinen turvallisuus ja kyberuhat terveysalalla | 5 | ||||||||||||||||||||||
| SZ00BB70 | Rokotusosaamisen syventävät opinnot | 1 | ||||||||||||||||||||||
| SZ00BC01 | Imetysohjaus | 1.5 | ||||||||||||||||||||||
| SZ00BB68 | Seksuaaliterveyden edistäminen | 5 | ||||||||||||||||||||||
| ZZHYVIN |
Opiskelija- ja työhyvinvointi (AMK-opiskelijalle)
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 57 ) |
0 - 57 | ||||||||||||||||||||||
| SZZZ1910 | Opiskelijan hyvinvointi ja elämäntaidot | 2 | ||||||||||||||||||||||
| ZS00CJ12 | Life Balance - Tasapainoa elämään | 5 | ||||||||||||||||||||||
| BI00BB51 | Sujuvuutta opiskeluun, opiskelukirjoittaminen | 2 | ||||||||||||||||||||||
| BI00BB52 | Sujuvuutta opiskeluun, opiskelutekniikat | 2 | ||||||||||||||||||||||
| BI00BB50 | Sujuvuutta opiskeluun, kielenhuollon kertaus | 1 | ||||||||||||||||||||||
| ZZAJ0100 | Opiskelija aktiivina JAMKissa | 5 - 15 | ||||||||||||||||||||||
| ZZ00BP80 | Buustia urallesi! Urasuunnittelu- ja työelämävalmiudet | 2 | ||||||||||||||||||||||
| YHTYRI |
Yhteiset yrittäjyysopinnot (AMK- ja YAMK-opiskelijalle)
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 23 ) |
0 - 23 | ||||||||||||||||||||||
| ZZ00BC02 | Ideasta yritykseksi | 5 | ||||||||||||||||||||||
| ZZ00BC03 | Yrittäjävalmennus | 8 | ||||||||||||||||||||||
| ZYVZ0200 | Unelmat+Inspiraatio! | 3 | ||||||||||||||||||||||
| ZZ00CQ16 | Yrittäjyystarinoita | 2 | ||||||||||||||||||||||
| ZZ00CQ17 | Valmiina yrittämään | 3 | ||||||||||||||||||||||
| ZZ00CQ18 | Vuosi yrittäjänä | 1 - 5 | ||||||||||||||||||||||
| ZZ00CQ62 | Yritystoimintaa kehittävät opinnot | 1 - 5 | ||||||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1014 |
CAMPUSONLINE AMK
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 0 ) |
0 | ||||||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1015 |
EDUFUTURA AMK
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20 ) |
0 - 20 | ||||||||||||||||||||||
| SAR2023KS-1016 |
METODIOPINNOT (EduFutura tarjonta)
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 15 ) |
0 - 15 | ||||||||||||||||||||||
| SZ00BB95 | Tiedot, taidot ja metodit | 2 | ||||||||||||||||||||||
| SZ00BB97 | Kvantitatiivinen tutkimus | 5 | ||||||||||||||||||||||
| SZ00BB96 | Kvalitatiivinen tutkimus | 3 | ||||||||||||||||||||||
| YZZZ0110 | Tutkiva kehittäminen | 5 | ||||||||||||||||||||||
| Yhteensä | 210 | 31 | 54 | 63 | 57 | 31 | 29 | 25 | 30 | 33 | 30 | 27 | 25.5 | 5.5 | 29 | 25 | 0 | 30 | 29 | 4 | 30 | 27 | 0 |
Opintojen tyyppi (AMK)
AMK: Sairaanhoitaja 2020-2024
|
Kliininen osaaminen
Opiskelija |
| Farmakologia |
| Anatomia ja fysiologia |
| Lääketiede |
| Hoitotyön perusteiden orientoiva harjoittelu |
| Lääkehoito |
| Hoitotyön perusteiden harjoittelu |
| Sisä- ja syöpätautien hoitotyö |
| Sisätautien hoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Sisätautien hoitotyön harjoittelu |
| Akuutin ja perioperatiivisen hoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Perioperatiivisen hoitotyön harjoittelu |
| Akuuttihoitotyön harjoittelu |
| Hoitotyön harjoittelu kodinomaisissa ympäristöissä |
| Perhehoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Lasten hoitotyön harjoittelu |
| Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Mielenterveys- ja päihdehoitotyön harjoittelu |
| Potilaan kliininen tutkiminen ja hoidon tarpeen arviointi |
| Avoterveydenhuollon harjoittelu |
| Syventävä harjoittelu |
|
Näyttöön perustuva toiminta ja päätöksenteko-osaaminen
Opiskelija |
| Lääketiede |
| Näyttöön perustuva hoitotyö |
| Hoitotyön auttamismenetelmät |
| Lääkehoito |
| Sisä- ja syöpätautien hoitotyön perusteet |
| Sisä- ja syöpätautien hoitotyö |
| Sisätautien hoitotyön harjoittelu |
| Akuutti ja perioperatiivinen hoitotyö |
| Äitiys- ja naisen hoitotyö |
| Lasten ja nuorten hoitotyö |
| Mielenterveys- ja päihdehoitotyö |
| Potilaan kliininen tutkiminen ja hoidon tarpeen arviointi |
| Cultural nursing |
| Avoterveydenhuollon harjoittelu |
| Syventävä harjoittelu |
| Lapset puheeksi -menetelmä perheiden asiakkuuksissa |
|
Ohjaus- ja vuorovaikutusosaaminen sekä omahoidon tukeminen
Opiskelija |
| Sosiaali- ja terveysalan asiakkuus ja palvelujärjestelmät |
| Terveyden edistäminen ja ohjaaminen |
| Hoitotyön auttamismenetelmät |
| Hoitotyön perusteiden harjoittelu |
| Sisätautien hoitotyön harjoittelu |
| Akuutin ja perioperatiivisen hoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Perioperatiivisen hoitotyön harjoittelu |
| Akuuttihoitotyön harjoittelu |
| Hoitotyön harjoittelu kodinomaisissa ympäristöissä |
| Perhehoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Mielenterveys- ja päihdehoitotyön harjoittelu |
| Potilaan kliininen tutkiminen ja hoidon tarpeen arviointi |
| Cultural nursing |
| Avoterveydenhuollon harjoittelu |
| Läheisväkivallan ennaltaehkäisy |
| Lapset puheeksi -menetelmä perheiden asiakkuuksissa |
|
Potilasturvallisuus- ja laadunvarmistusosaaminen
Opiskelija |
| Farmakologia |
| Hoitotyön perusteiden orientoiva harjoittelu |
| Lääkehoito |
| Sisä- ja syöpätautien hoitotyön perusteet |
| Sisätautien hoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Akuutti ja perioperatiivinen hoitotyö |
| Akuutin ja perioperatiivisen hoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Perioperatiivisen hoitotyön harjoittelu |
| Gerontologinen hoitotyö |
| Lasten ja nuorten hoitotyö |
| Lasten hoitotyön harjoittelu |
| Mielenterveys- ja päihdehoitotyön harjoittelu |
| Potilaan kliininen tutkiminen ja hoidon tarpeen arviointi |
| Työyhteisötaidot ja tiimin johtaminen |
| Syventävä harjoittelu |
| Läheisväkivallan ennaltaehkäisy |
|
Sairaanhoitajan eettinen osaaminen
Opiskelija |
| Sosiaali- ja terveysalan asiakkuus ja palvelujärjestelmät |
| Näyttöön perustuva hoitotyö |
| Hoitotyön auttamismenetelmät |
| Rokottaminen |
| Hoitotyön perusteiden harjoittelu |
| Sisä- ja syöpätautien hoitotyö |
| Sisätautien hoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Akuuttihoitotyön harjoittelu |
| Gerontologinen hoitotyö |
| Hoitotyön harjoittelu kodinomaisissa ympäristöissä |
| Lasten hoitotyön harjoittelu |
| Mielenterveys- ja päihdehoitotyö |
| Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Kehittämis- ja tutkimustoiminta |
| Läheisväkivallan ennaltaehkäisy |
| Lapset puheeksi -menetelmä perheiden asiakkuuksissa |
|
Terveyden edistämisen osaaminen
Opiskelija |
| Terveyden edistäminen ja ohjaaminen |
| Hoitotyön auttamismenetelmät |
| Rokottaminen |
| Sisä- ja syöpätautien hoitotyön perusteet |
| Äitiys- ja naisen hoitotyö |
| Perhehoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Avoterveydenhuollon harjoittelu |
| Luokittelemattomat |
| JAMK InnoFlash |
| Yrittäjyys |
| Terveysalan Future Factory -projekti |
| Työelämän englanti |
| Työelämän ruotsi |
| Työelämän viestintä |
| Osaajana kehittyminen |
| ICT-valmiudet |
| Opinnäytetyön suunnittelu, AMK |
| Opinnäytetyön kirjoittaminen, AMK |
| Opinnäytetyön toteutus, AMK |
| Opinnäytetyön raportointi ja arviointi, AMK |
| Kypsyysnäyte, AMK |
| Digitaalinen turvallisuus ja kyberuhat terveysalalla |
| Rokotusosaamisen syventävät opinnot |
| Imetysohjaus |
| Seksuaaliterveyden edistäminen |
| Tiedot, taidot ja metodit |
| Kvantitatiivinen tutkimus |
| Kvalitatiivinen tutkimus |
| Tutkiva kehittäminen |
AMK: Sosiaali- ja terveysalan yhteinen osaaminen 2020-2024
AMK: Yhteiset osaamiset 2023-2030
|
Eettisyys
Valmistuva opiskelija toimii ammattialan eettisten periaatteiden ja arvojen mukaisesti huomioiden tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden periaatteet. |
| Työelämän englanti |
| Työelämän ruotsi |
| Työelämän viestintä |
| Osaajana kehittyminen |
| ICT-valmiudet |
| Gerontologinen hoitotyö |
| Kehittämis- ja tutkimustoiminta |
| Opinnäytetyön kirjoittaminen, AMK |
| Opinnäytetyön toteutus, AMK |
| Opinnäytetyön raportointi ja arviointi, AMK |
| Kypsyysnäyte, AMK |
|
Ennakoiva kehittäminen
Valmistuva opiskelija osaa kehittää oman alan tulevaisuutta ennakoivia ratkaisuja soveltaen olemassa olevaa tietoa sekä tutkimus-ja kehittämismenetelmiä. |
| JAMK InnoFlash |
| Terveysalan Future Factory -projekti |
| Työelämän englanti |
| Työelämän ruotsi |
| Työelämän viestintä |
| Kehittämis- ja tutkimustoiminta |
| Opinnäytetyön suunnittelu, AMK |
| Opinnäytetyön toteutus, AMK |
| Kypsyysnäyte, AMK |
|
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Valmistuva opiskelija osaa toimia monikulttuurisissa ja kansainvälisissä toimintaympäristöissä ja verkostoissa. |
| Työelämän englanti |
| Työelämän ruotsi |
| Työelämän viestintä |
| Osaajana kehittyminen |
| ICT-valmiudet |
| Rokottaminen |
| Sisä- ja syöpätautien hoitotyö |
| Akuutti ja perioperatiivinen hoitotyö |
| Lasten hoitotyön harjoittelu |
| Mielenterveys- ja päihdehoitotyö |
| Cultural nursing |
|
Kestävä kehitys
Valmistuva opiskelija tuntee kestävän kehityksen periaatteet, edistää niiden toteutumista sekä toimii vastuullisesti ammattilaisena ja yhteiskunnan jäsenenä. |
| Terveysalan Future Factory -projekti |
| Hoitotyön perusteiden harjoittelu |
| Sisätautien hoitotyön harjoittelu |
| Akuutti ja perioperatiivinen hoitotyö |
| Perioperatiivisen hoitotyön harjoittelu |
| Akuuttihoitotyön harjoittelu |
| Hoitotyön harjoittelu kodinomaisissa ympäristöissä |
| Lasten hoitotyön harjoittelu |
| Mielenterveys- ja päihdehoitotyön harjoittelu |
| Avoterveydenhuollon harjoittelu |
| Työyhteisötaidot ja tiimin johtaminen |
| Syventävä harjoittelu |
| Opinnäytetyön toteutus, AMK |
| Opinnäytetyön raportointi ja arviointi, AMK |
|
Oppimaan oppiminen
Valmistuva opiskelija tunnistaa osaamisensa ja oppimistapojensa vahvuuksia ja kehityskohteita sekä hyödyntää oppimisessaan yhteisöllisyyden ja digitalisaation mahdollisuuksia. |
| JAMK InnoFlash |
| Työelämän englanti |
| Työelämän ruotsi |
| Työelämän viestintä |
| Osaajana kehittyminen |
| ICT-valmiudet |
| Näyttöön perustuva hoitotyö |
| Sisätautien hoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Cultural nursing |
| Kehittämis- ja tutkimustoiminta |
| Opinnäytetyön suunnittelu, AMK |
| Opinnäytetyön kirjoittaminen, AMK |
| Opinnäytetyön toteutus, AMK |
| Opinnäytetyön raportointi ja arviointi, AMK |
| Kypsyysnäyte, AMK |
|
Työelämässä toimiminen
Valmistuva opiskelija omaa monipuoliset työelämävalmiudet ja osaa toimia alansa työyhteisöissä. |
| JAMK InnoFlash |
| Yrittäjyys |
| Työelämän englanti |
| Työelämän ruotsi |
| Työelämän viestintä |
| Osaajana kehittyminen |
| ICT-valmiudet |
| Työyhteisötaidot ja tiimin johtaminen |
| Opinnäytetyön toteutus, AMK |
| Opinnäytetyön raportointi ja arviointi, AMK |
| Luokittelemattomat |
| Farmakologia |
| Anatomia ja fysiologia |
| Lääketiede |
| Sosiaali- ja terveysalan asiakkuus ja palvelujärjestelmät |
| Terveyden edistäminen ja ohjaaminen |
| Hoitotyön auttamismenetelmät |
| Hoitotyön perusteiden orientoiva harjoittelu |
| Lääkehoito |
| Sisä- ja syöpätautien hoitotyön perusteet |
| Akuutin ja perioperatiivisen hoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Äitiys- ja naisen hoitotyö |
| Lasten ja nuorten hoitotyö |
| Perhehoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyön orientoiva harjoittelu |
| Potilaan kliininen tutkiminen ja hoidon tarpeen arviointi |
| Läheisväkivallan ennaltaehkäisy |
| Lapset puheeksi -menetelmä perheiden asiakkuuksissa |
| Digitaalinen turvallisuus ja kyberuhat terveysalalla |
| Rokotusosaamisen syventävät opinnot |
| Imetysohjaus |
| Seksuaaliterveyden edistäminen |
| Tiedot, taidot ja metodit |
| Kvantitatiivinen tutkimus |
| Kvalitatiivinen tutkimus |
| Tutkiva kehittäminen |
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
|---|---|---|
| SAR2023KS-1001 |
FUTURE FACTORY
(Valitaan kaikki ) |
10 |
| ZZPP0740 | JAMK InnoFlash | 2 |
| ZZPP0750 | Yrittäjyys | 3 |
| ZZ00CB62 | Terveysalan Future Factory -projekti | 5 |
| SAR2023KS-1004 |
KIELET JA VIESTINTÄ
(Valitaan kaikki ) |
11 |
| ZZPC0220 | Työelämän englanti | 4 |
| ZZPC0320 | Työelämän ruotsi | 4 |
| ZZPC0420 | Työelämän viestintä | 3 |
| SAR2023KS-1005 |
HOITOTYÖTÄ TUKEVAT MONITIETEELLISET OPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
27 |
| ZZPP0520 | Osaajana kehittyminen | 5 |
| ZZPP0420 | ICT-valmiudet | 3 |
| SZYY2010 | Farmakologia | 4 |
| SZYY2011 | Anatomia ja fysiologia | 5 |
| SZYY2012 | Lääketiede | 5 |
| SZZZ2000 | Sosiaali- ja terveysalan asiakkuus ja palvelujärjestelmät | 5 |
| SAR2023KS-1006 |
HOITOTYÖN PERUSTEET
(Valitaan kaikki ) |
21 |
| SZYY2013 | Näyttöön perustuva hoitotyö | 3 |
| SZYY2014 | Terveyden edistäminen ja ohjaaminen | 3 |
| SZYY2015 | Hoitotyön auttamismenetelmät | 2 |
| SZYYW201 | Hoitotyön perusteiden orientoiva harjoittelu | 2 |
| SZYY2016 | Rokottaminen | 2 |
| SZYY2017 | Lääkehoito | 3 |
| SZYYW202 | Hoitotyön perusteiden harjoittelu | 6 |
| SAR2023KS-1007 |
SISÄTAUTIEN HOITOTYÖ
(Valitaan kaikki ) |
20 |
| SZYY2018 | Sisä- ja syöpätautien hoitotyön perusteet | 4 |
| SZYY2019 | Sisä- ja syöpätautien hoitotyö | 5 |
| SZYYW203 | Sisätautien hoitotyön orientoiva harjoittelu | 5 |
| SZYYW204 | Sisätautien hoitotyön harjoittelu | 6 |
| SAR2023KS-1008 |
AKUUTTI JA PERIOPERATIIVINEN HOITOTYÖ
(Valitaan kaikki ) |
20 |
| SZYY2020 | Akuutti ja perioperatiivinen hoitotyö | 5 |
| SZYYW205 | Akuutin ja perioperatiivisen hoitotyön orientoiva harjoittelu | 3 |
| SZYYW206 | Perioperatiivisen hoitotyön harjoittelu | 6 |
| SARSW201 | Akuuttihoitotyön harjoittelu | 6 |
| SAR2023KS-1009 |
GERONTOLOGINEN HOITOTYÖ
(Valitaan kaikki ) |
10 |
| SZYY2021 | Gerontologinen hoitotyö | 4 |
| SARSW202 | Hoitotyön harjoittelu kodinomaisissa ympäristöissä | 6 |
| SAR2023KS-1010 |
PERHE- JA YHTEISÖHOITOTYÖ
(Valitaan kaikki ) |
15 |
| SZYY2022 | Äitiys- ja naisen hoitotyö | 3 |
| SZYY2023 | Lasten ja nuorten hoitotyö | 3 |
| SZYYW207 | Perhehoitotyön orientoiva harjoittelu | 3 |
| SZYYW208 | Lasten hoitotyön harjoittelu | 6 |
| SAR2023KS-1011 |
MIELENTERVEYS-, PÄIHDE- JA KRIISIHOITOTYÖ
(Valitaan kaikki ) |
12 |
| SZYY2024 | Mielenterveys- ja päihdehoitotyö | 4 |
| SZYY2025 | Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyön orientoiva harjoittelu | 2 |
| SZYYW209 | Mielenterveys- ja päihdehoitotyön harjoittelu | 6 |
| SAR2023KS-1012 |
HOITOTYÖ MUUTTUVISSA TOIMINTAYMPÄRISTÖISSÄ
(Valitaan kaikki ) |
14 |
| SZYY2026 | Potilaan kliininen tutkiminen ja hoidon tarpeen arviointi | 5 |
| SZYY2027 | Cultural nursing | 3 |
| SARSW203 | Avoterveydenhuollon harjoittelu | 6 |
| SAR2023KS-1013 |
KEHITTYVÄ HOITOTYÖN ASIANTUNTIJUUS
(Valitaan kaikki ) |
25 |
| SZYY2028 | Työyhteisötaidot ja tiimin johtaminen | 5 |
| SARSW204 | Syventävä harjoittelu | 20 |
| SAR2023KS-1003 |
TUTKIMUKSELLINEN KEHITTÄMISTOIMINTA
(Valitaan kaikki ) |
20 |
| ZZPP0620 | Kehittämis- ja tutkimustoiminta | 5 |
| ZZ00BL91 | Opinnäytetyön suunnittelu, AMK | 3 |
| ZZ00BL97 | Opinnäytetyön kirjoittaminen, AMK | 2 |
| ZZ00BL92 | Opinnäytetyön toteutus, AMK | 6 |
| ZZ00BL93 | Opinnäytetyön raportointi ja arviointi, AMK | 4 |
| ZZOA0220 | Kypsyysnäyte, AMK | 0 |
| SAR2023KS-1017 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 5 ) |
5 |
| SZZZ1538 | Läheisväkivallan ennaltaehkäisy | 5 |
| SZZZ1921 | Lapset puheeksi -menetelmä perheiden asiakkuuksissa | 3 - 5 |
| SZ00BB55 | Digitaalinen turvallisuus ja kyberuhat terveysalalla | 5 |
| SZ00BB70 | Rokotusosaamisen syventävät opinnot | 1 |
| SZ00BC01 | Imetysohjaus | 1.5 |
| SZ00BB68 | Seksuaaliterveyden edistäminen | 5 |
| ZZHYVIN |
Opiskelija- ja työhyvinvointi (AMK-opiskelijalle)
|
0 - 57 |
| SZZZ1910 | Opiskelijan hyvinvointi ja elämäntaidot | 2 |
| ZS00CJ12 | Life Balance - Tasapainoa elämään | 5 |
| BI00BB51 | Sujuvuutta opiskeluun, opiskelukirjoittaminen | 2 |
| BI00BB52 | Sujuvuutta opiskeluun, opiskelutekniikat | 2 |
| BI00BB50 | Sujuvuutta opiskeluun, kielenhuollon kertaus | 1 |
| ZZAJ0100 | Opiskelija aktiivina JAMKissa | 5 - 15 |
| ZZ00BP80 | Buustia urallesi! Urasuunnittelu- ja työelämävalmiudet | 2 |
| YHTYRI |
Yhteiset yrittäjyysopinnot (AMK- ja YAMK-opiskelijalle)
|
0 - 23 |
| ZZ00BC02 | Ideasta yritykseksi | 5 |
| ZZ00BC03 | Yrittäjävalmennus | 8 |
| ZYVZ0200 | Unelmat+Inspiraatio! | 3 |
| ZZ00CQ16 | Yrittäjyystarinoita | 2 |
| ZZ00CQ17 | Valmiina yrittämään | 3 |
| ZZ00CQ18 | Vuosi yrittäjänä | 1 - 5 |
| ZZ00CQ62 | Yritystoimintaa kehittävät opinnot | 1 - 5 |
| SAR2023KS-1014 |
CAMPUSONLINE AMK
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 0 ) |
0 |
| SAR2023KS-1015 |
EDUFUTURA AMK
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20 ) |
0 - 20 |
| SAR2023KS-1016 |
METODIOPINNOT (EduFutura tarjonta)
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 15 ) |
0 - 15 |
| SZ00BB95 | Tiedot, taidot ja metodit | 2 |
| SZ00BB97 | Kvantitatiivinen tutkimus | 5 |
| SZ00BB96 | Kvalitatiivinen tutkimus | 3 |
| YZZZ0110 | Tutkiva kehittäminen | 5 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.