Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK tutkinto-ohjelma: Sosiaali- ja terveysalan johtaminen ja kehittäminen
Opetussuunitelman tunnus: YSY2020SS
- Tutkintonimike
- Fysioterapeutti (ylempi AMK)
- Kuntoutuksen ohjaaja (ylempi AMK)
- Kätilö (ylempi AMK)
- Sairaanhoitaja (ylempi AMK)
- Sosionomi (ylempi AMK), sosiaaliala
- Toimintaterapeutti (ylempi AMK)
- Laajuus
- 90 op
- Kesto
- 3 vuotta (90 op)
- Aloituslukukausi
- Syksy 2020
- Opetuskieli
- suomi
Kuvaus
Sosiaali- ja terveysalan johtamisen ja kehittämisen opintopolku on opiskelijoille, jotka on valittu sosiaali- ja terveysalan johtamisen opintoihin.
Opetussuunnitelmaan kuuluu seuraavat opintopolut:
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | Syksy 2020 | Kevät 2021 | Syksy 2021 | Kevät 2022 | Syksy 2022 | Kevät 2023 | 1. / 2020 | 2. / 2021 | 3. / 2021 | 1. / 2021 | 2. / 2022 | 3. / 2022 | 1. / 2022 | 2. / 2023 | 3. / 2023 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| YZZZ0Z-1039 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTOIMINTA
(Valitaan opintopisteitä: 15 ) |
10 - 15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| YZZZ0110 | Tutkiva kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ0120 | Määrällinen tutkimus | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||
| YZZZ0130 | Laadullinen tutkimus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ1Z-1039 |
JOHTAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 10 ) |
5 - 10 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ0210 | Kehittyvä strategia | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ0220 | Uudistuva johtajuus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ0230 | Talouden ohjaus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSJA1Z-1005 |
JOHTAMINEN SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUISSA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20 ) |
0 - 20 | ||||||||||||||||||
| YSJA0101 | Johtamisen asiantuntijuus sosiaali- ja terveyspalveluissa | 5 | ||||||||||||||||||
| YSJA0102 | Sosiaali- ja terveydenhuollon hallinto- ja päätöksenteko | 5 | ||||||||||||||||||
| YSJA0103 | Henkilöstön ja työhyvinvoinnin johtaminen | 5 | ||||||||||||||||||
| YSJA0104 | Tieto- ja laatujohtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa | 5 | ||||||||||||||||||
| YSZY1Z-1124 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
30 | 3 | 17 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | |||||||
| YZZON100 | Opinnäytetyö, Ylempi AMK | 30 | 3 | 17 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | |||||||
| YZ00BB05 | Kypsyysnäyte, ylempi AMK | 0 | ||||||||||||||||||
| YZZT1Z-1026 |
TÄYDENTÄVÄ OSAAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 25 ) |
20 - 25 | 15 | 5 | 5 | 10 | 5 | 5 | 10 | 5 | ||||||||||
| YSZY0210 | Professional Ethics | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSZY0820 | Sexual Health Promotion and Human Rights | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSZY0510 | Digiosaajana sosiaali- ja terveysalalla | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YS00BD47 | Digiosaajana kuntoutus- ja liikunta-alalla | 5 | ||||||||||||||||||
| YHIHV320 | JAMK Leadership Programme in Silicon Valley, USA | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSJZV100 | Yritystoimintaa kehittävät opinnot | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||
| YSZY0930 | Monikulttuurinen asiakastyö | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSZZV320 | Sosiaali- ja terveyspalvelut terveystaloustieteen näkökulmasta | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSZZV700 | Talouden johtaminen ja arviointi sosiaali- ja terveyspalveluissa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YS00BP81 | Seksuaaliterveyden edistäminen ja ihmisoikeudet | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||
| YZZT1Z-1042 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 25 ) |
20 - 25 | ||||||||||||||||||
| YSY2020SS-1002 |
CAMPUSONLINE YAMK
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25 ) |
0 - 25 | ||||||||||||||||||
| YSY2020SS-1005 |
METODIOPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 10 ) |
0 - 10 | ||||||||||||||||||
| YS00BB91 | Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) | 2 | ||||||||||||||||||
| YS00BB92 | Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 3 | ||||||||||||||||||
| YS00BB93 | Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 5 | ||||||||||||||||||
| Yhteensä | 90 | 10.5 | 74.5 | 20 | 0 | 10.5 | 37 | 37.5 | 20 | 0 | 0 | 10.5 | 0 | 37 | 35 | 2.5 | 20 | 0 | 0 |
Opintojen tyyppi (YAMK)
YAMK: JAMKin yhteiset työelämäosaamiset 2020-2022
YAMK: Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK 2020-2022
|
Kliinisen hoitotyön asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
| Näyttöön perustuva toiminta |
| Hoidon tarpeen arviointi ja kliininen tutkiminen |
| Kansansairauksien ennaltaehkäisy ja hoitotyö |
| Kliinisen hoitotyön erityiskysymykset |
| Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
| Palliatiivisen hoidon kliinisenä asiantuntijana kehittyminen |
| Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa |
| Laajavastuinen hoitotyö palliatiivisessa hoidossa |
| Ihmislähtöinen palliatiivinen hoito |
| Monitieteinen tietoperusta ja moniammatillinen yhteistyö palliatiivisessa hoidossa |
| Moninaiset vuorovaikutustilanteet palliatiivisessa hoidossa |
| Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa |
| Lääkehoidon eettinen ja juridinen tietoperusta |
| Kliininen hoitotyö sairaanhoitajan lääkkeenmääräämisessä |
| Farmakologia |
| Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössä |
| Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminen |
| Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen I |
| Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen II |
|
Monialaisen kuntoutuksen asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
| Näyttöön perustuva toiminta |
| Kuntoutuksen monitieteinen tietoperusta |
| Monialaisen kuntoutuksen asiakastyön menetelmät |
| Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä |
| Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
|
Sosiaali- ja terveysalan johtamisosaaminen
Opiskelija |
| Johtamisen asiantuntijuus sosiaali- ja terveyspalveluissa |
| Sosiaali- ja terveydenhuollon hallinto- ja päätöksenteko |
| Henkilöstön ja työhyvinvoinnin johtaminen |
| Tieto- ja laatujohtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa |
| Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
|
Terveyden edistämisen asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
| Näyttöön perustuva toiminta |
| Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
| Terveyden edistämisen menetelmät |
| Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
| Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
| Luokittelemattomat |
| Tutkiva kehittäminen |
| Määrällinen tutkimus |
| Laadullinen tutkimus |
| Kehittyvä strategia |
| Uudistuva johtajuus |
| Talouden ohjaus |
| Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
| Professional Ethics |
| Sexual Health Promotion and Human Rights |
| Digiosaajana sosiaali- ja terveysalalla |
| Digiosaajana kuntoutus- ja liikunta-alalla |
| JAMK Leadership Programme in Silicon Valley, USA |
| Yritystoimintaa kehittävät opinnot |
| Monikulttuurinen asiakastyö |
| Sosiaali- ja terveyspalvelut terveystaloustieteen näkökulmasta |
| Talouden johtaminen ja arviointi sosiaali- ja terveyspalveluissa |
| Seksuaaliterveyden edistäminen ja ihmisoikeudet |
| Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) |
| Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |
| Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.