Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK tutkinto-ohjelma: Monialainen kuntoutus
Opetussuunitelman tunnus: YSY2022SS
- Tutkintonimike
- Sairaanhoitaja (ylempi AMK)
- Kätilö (ylempi AMK)
- Fysioterapeutti (ylempi AMK)
- Toimintaterapeutti (ylempi AMK)
- Kuntoutuksen ohjaaja (ylempi AMK)
- Sosionomi (ylempi AMK), sosiaaliala
- Laajuus
- 90 op
- Kesto
- 3 vuotta (90 op)
- Aloituslukukausi
- Syksy 2022
- Opetuskieli
- suomi
Opetussuunnitelmaan kuuluu seuraavat opintopolut:
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | Syksy 2022 | Kevät 2023 | Syksy 2023 | Kevät 2024 | Syksy 2024 | Kevät 2025 | 1. / 2022 | 2. / 2023 | 3. / 2023 | 1. / 2023 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
YHTEINEN MASTER-OSAAMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20 ) |
15 - 20 | |||||||||||||||||||
| YSY2022SS-1002 |
JOHTAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 10 ) |
5 - 10 | ||||||||||||||||||
| YZZZ0210 | Kehittyvä strategia | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ0220 | Uudistuva johtajuus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ0230 | Talouden ohjaus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSY2022SS-1001 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTOIMINTA
(Valitaan opintopisteitä: 15 ) |
10 - 15 | ||||||||||||||||||
| YZZZ0110 | Tutkiva kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ0120 | Määrällinen tutkimus | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||
| YZZZ0130 | Laadullinen tutkimus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
|
ASIANTUNTIJAN YDINOSAAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 50 ) |
50 | |||||||||||||||||||
| YSY2022SS-1005 |
MONIALAISEN KUNTOUTUKSEN ASIANTUNTIJUUS
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20 ) |
0 - 20 | ||||||||||||||||||
| YSMA0510 | Näyttöön perustuva toiminta | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSMA0100 | Kuntoutuksen monitieteinen tietoperusta | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSMA0200 | Monialaisen kuntoutuksen asiakastyön menetelmät | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSMA0300 | Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSY2022SS-1007 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
30 | ||||||||||||||||||
| YZ00BL94 | Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK | 7 | 7 | 7 | 7 | |||||||||||||||
| YZ00BL95 | Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||
| YZ00BL96 | Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||
| YZ00BL98 | Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||
| YZ00BB05 | Kypsyysnäyte, ylempi AMK | 0 | ||||||||||||||||||
|
TÄYDENTÄVÄ OSAAMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25 ) |
20 - 25 | |||||||||||||||||||
| YSY2022SS-1008 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25 ) |
20 - 25 | ||||||||||||||||||
| STVVOYAMK |
Sosiaali- ja terveysalan vapaasti valittavat opinnot (YAMK)
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20 ) |
0 - 20 | ||||||||||||||||||
| YS00BP81 | Seksuaaliterveyden edistäminen ja ihmisoikeudet | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSZY0510 | Digiosaajana sosiaali- ja terveysalalla | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YS00BD47 | Digiosaajana kuntoutus- ja liikunta-alalla | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YHIHV320 | JAMK Leadership Programme in Silicon Valley, USA | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YS00BT49 | Palvelumuotoilu kehittämistoiminnassa | 5 | ||||||||||||||||||
| YS00BX95 | Kyberuhat ja digitaalinen turvallisuus terveysalalla | 5 | ||||||||||||||||||
| YS00BX68 | Ethical Expertise, Leadership and Organisational culture | 5 | ||||||||||||||||||
| YZ00CB90 | Laadullinen tutkimus | 5 | ||||||||||||||||||
| YS00BV67 | Digital transformation in healthcare | 5 | ||||||||||||||||||
| YZ00CL56 | Johtajana kehittyminen | 5 | ||||||||||||||||||
| YZ00CK87 | Tutkiva kehittäminen | 5 | ||||||||||||||||||
| YS00CT59 | 21st Century Leadership Communication: Mastering Convincing Expertise in Global and Multidisciplinary Workplaces | 5 | ||||||||||||||||||
| YZZA1200 |
Oppiminen ja osaamisen kehittyminen (YAMK-opiskelijalle) 2022-2023
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 17 ) |
0 - 17 | ||||||||||||||||||
| YZZA1200-1001 |
Kasvatustieteelliset opinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 12 ) |
0 - 12 | ||||||||||||||||||
| AJ00BN75 | Oppiminen ja elämänkulku | 6 | ||||||||||||||||||
| AJ00BN76 | Koulutuksen tulevaisuus | 6 | ||||||||||||||||||
| YZZA1200-1002 |
Pedagogisen osaamisen kehittämisen opinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5 ) |
0 - 5 | ||||||||||||||||||
| AJ00BP46 | Video pedagogisena työkaluna | 5 | ||||||||||||||||||
| AJ00BN77 | Osaavana ohjaajana oppimisessa ja työelämässä | 5 | ||||||||||||||||||
| AJ00BN78 | Yhdenvertaisuus opetuksessa ja ohjauksessa | 5 | ||||||||||||||||||
| AE00BO56 | Erityispedagoginen tietoperusta | 5 | ||||||||||||||||||
| AJ00BS40 | Palvelujohtaminen digiajan oppilaitoksessa | 5 | ||||||||||||||||||
| AJ00BT50 | Yrittäjyyskasvatus opettajan osaamisena | 5 | ||||||||||||||||||
| AJ00BP45 | Monipuoliset verkko-oppimistehtävät | 5 | ||||||||||||||||||
| YSY2022SS-1012 |
CAMPUSONLINE YAMK
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25 ) |
0 - 25 | ||||||||||||||||||
| YSY2022SS-1013 |
EDUFUTURA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25 ) |
0 - 25 | ||||||||||||||||||
| YSY2022SS-1014 |
METODIOPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 10 ) |
0 - 10 | ||||||||||||||||||
| YS00BB91 | Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
| YS00BB92 | Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
| YS00BB93 | Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| Yhteensä | 90 | 30 | 55 | 25 | 15 | 15 | 39.5 | 15.5 | 15 | 10 | 15 | 15 | 0 | 39.5 | 9 | 6.5 | 15 | 10 | 0 |
Opintojen tyyppi (YAMK)
YAMK: JAMKin yhteiset työelämäosaamiset 2020-2022
YAMK: Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK 2020-2022
|
Kliinisen hoitotyön asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
| Hoidon tarpeen arviointi ja kliininen tutkiminen |
| Kansansairauksien ennaltaehkäisy ja hoitotyö |
| Kliinisen hoitotyön erityiskysymykset |
| Näyttöön perustuva toiminta |
|
Monialaisen kuntoutuksen asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
| Näyttöön perustuva toiminta |
| Kuntoutuksen monitieteinen tietoperusta |
| Monialaisen kuntoutuksen asiakastyön menetelmät |
| Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä |
|
Sosiaali- ja terveysalan johtamisosaaminen
Opiskelija |
| Johtamisen asiantuntijuus sosiaali- ja terveyspalveluissa |
| Sosiaali- ja terveydenhuollon hallinto- ja päätöksenteko |
| Henkilöstön ja työhyvinvoinnin johtaminen |
| Tietojohtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa |
|
Terveyden edistämisen asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
| Näyttöön perustuva toiminta |
| Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
| Terveyden edistämisen menetelmät |
| Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
| Luokittelemattomat |
| Kehittyvä strategia |
| Uudistuva johtajuus |
| Talouden ohjaus |
| Tutkiva kehittäminen |
| Määrällinen tutkimus |
| Laadullinen tutkimus |
| Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK |
| Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
| Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
| Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK |
| Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
| Palliatiivisen hoidon kliinisenä asiantuntijana kehittyminen |
| Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa |
| Laajavastuinen hoitotyö palliatiivisessa hoidossa |
| Ihmislähtöinen palliatiivinen hoito |
| Monitieteinen tietoperusta ja moniammatillinen yhteistyö palliatiivisessa hoidossa |
| Moninaiset vuorovaikutustilanteet palliatiivisessa hoidossa |
| Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa |
| Lääkehoidon eettinen ja juridinen tietoperusta |
| Kliininen hoitotyö sairaanhoitajan lääkkeenmääräämisessä |
| Farmakologia |
| Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössä |
| Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminen |
| Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen I |
| Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen II |
| Mielenterveys- ja päihdetyön erityiskysymykset |
| Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) |
| Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |
| Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.