Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK tutkinto-ohjelma: Terveyden edistämisen opintopolku
Tunnus: YSY2020SS
Kuntoutuksen ohjaaja (ylempi AMK)
Kätilö (ylempi AMK)
Sairaanhoitaja (ylempi AMK)
Sosionomi (ylempi AMK), sosiaaliala
Toimintaterapeutti (ylempi AMK)
Kuvaus
Terveyden edistämisen opintopolku on opiskelijoille, jotka on valittu terveyden edistämisen opintoihin.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | Syksy 2020 | Kevät 2021 | Syksy 2021 | Kevät 2022 | Syksy 2022 | Kevät 2023 | 1. / 2020 | 2. / 2021 | 3. / 2021 | 1. / 2021 | 2. / 2022 | 3. / 2022 | 1. / 2022 | 2. / 2023 | 3. / 2023 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YZZZ0Z-1039 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTOIMINTA
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
10 - 15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
YZZZ0110 | Tutkiva kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YZZZ0120 | Määrällinen tutkimus | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||
YZZZ0130 | Laadullinen tutkimus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YZZZ1Z-1039 |
JOHTAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 10) |
5 - 10 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YZZZ0210 | Kehittyvä strategia | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YZZZ0220 | Uudistuva johtajuus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YZZZ0230 | Talouden ohjaus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSEA0Z-1016 |
TERVEYDEN EDISTÄMISEN ASIANTUNTIJATOIMINTA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20) |
0 - 20 | 20 | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||
YSMA0510 | Näyttöön perustuva toiminta | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSEA0300 | Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSTK0100 | Terveyden edistämisen menetelmät | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSEA0200 | Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSZY1Z-1124 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
30 | 3 | 17 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | |||||||
YZZON100 | Opinnäytetyö, Ylempi AMK | 30 | 3 | 17 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | |||||||
YZ00BB05 | Kypsyysnäyte, ylempi AMK | 0 | ||||||||||||||||||
YZZT1Z-1026 |
TÄYDENTÄVÄ OSAAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 25) |
20 - 25 | 15 | 5 | 5 | 10 | 5 | 5 | 10 | 5 | ||||||||||
YSZY0210 | Professional Ethics | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSZY0820 | Sexual Health Promotion and Human Rights | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSZY0510 | Digiosaajana sosiaali- ja terveysalalla | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YS00BD47 | Digiosaajana kuntoutus- ja liikunta-alalla | 5 | ||||||||||||||||||
YHIHV320 | JAMK Leadership Programme in Silicon Valley, USA | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSJZV100 | Yritystoimintaa kehittävät opinnot | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||
YSZY0930 | Monikulttuurinen asiakastyö | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSZZV320 | Sosiaali- ja terveyspalvelut terveystaloustieteen näkökulmasta | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSZZV700 | Talouden johtaminen ja arviointi sosiaali- ja terveyspalveluissa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YS00BP81 | Seksuaaliterveyden edistäminen ja ihmisoikeudet | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||
YZZT1Z-1042 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 25) |
20 - 25 | ||||||||||||||||||
YSAP0Z-1007 |
KLIININEN ASIANTUNTIJUUS PALLIATIIVISESSA HOIDOSSA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 35) |
0 - 35 | 25 | 10 | 10 | 15 | 10 | 10 | 15 | 10 | ||||||||||
YSAP0101 | Palliatiivisen hoidon kliinisenä asiantuntijana kehittyminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0103 | Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0104 | Laajavastuinen hoitotyö palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0105 | Ihmislähtöinen palliatiivinen hoito | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0106 | Monitieteinen tietoperusta ja moniammatillinen yhteistyö palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0107 | Moninaiset vuorovaikutustilanteet palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0108 | Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSSK1Z-1004 |
ASIANTUNTIJUUS MIELENTERVEYS- JA PÄIHDETYÖSSÄ
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20) |
0 - 20 | 15 | 5 | 5 | 10 | 5 | 5 | 10 | 5 | ||||||||||
YSSK0101 | Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössä | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSSK0102 | Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSSK0103 | Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen I | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSSK0104 | Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen II | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSY2020SS-1002 |
CAMPUSONLINE YAMK
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25) |
0 - 25 | ||||||||||||||||||
YSY2020SS-1005 |
METODIOPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 10) |
0 - 10 | ||||||||||||||||||
YS00BB91 | Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) | 2 | ||||||||||||||||||
YS00BB92 | Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 3 | ||||||||||||||||||
YS00BB93 | Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 5 | ||||||||||||||||||
Yhteensä | 90 | 45.5 | 104.5 | 30 | 15 | 30.5 | 52 | 52.5 | 30 | 0 | 15 | 30.5 | 0 | 52 | 50 | 2.5 | 30 | 0 | 0 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Opintojen tyyppi (YAMK)
YAMK: JAMKin yhteiset työelämäosaamiset 2020-2022
YAMK: Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK 2020-2022
Kliinisen hoitotyön asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
Näyttöön perustuva toiminta |
Hoidon tarpeen arviointi ja kliininen tutkiminen |
Kansansairauksien ennaltaehkäisy ja hoitotyö |
Kliinisen hoitotyön erityiskysymykset |
Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
Palliatiivisen hoidon kliinisenä asiantuntijana kehittyminen |
Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa |
Laajavastuinen hoitotyö palliatiivisessa hoidossa |
Ihmislähtöinen palliatiivinen hoito |
Monitieteinen tietoperusta ja moniammatillinen yhteistyö palliatiivisessa hoidossa |
Moninaiset vuorovaikutustilanteet palliatiivisessa hoidossa |
Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa |
Lääkehoidon eettinen ja juridinen tietoperusta |
Kliininen hoitotyö sairaanhoitajan lääkkeenmääräämisessä |
Farmakologia |
Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössä |
Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminen |
Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen I |
Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen II |
Monialaisen kuntoutuksen asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
Näyttöön perustuva toiminta |
Kuntoutuksen monitieteinen tietoperusta |
Monialaisen kuntoutuksen asiakastyön menetelmät |
Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä |
Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
Sosiaali- ja terveysalan johtamisosaaminen
Opiskelija |
Johtamisen asiantuntijuus sosiaali- ja terveyspalveluissa |
Sosiaali- ja terveydenhuollon hallinto- ja päätöksenteko |
Henkilöstön ja työhyvinvoinnin johtaminen |
Tieto- ja laatujohtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa |
Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
Terveyden edistämisen asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
Näyttöön perustuva toiminta |
Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
Terveyden edistämisen menetelmät |
Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
Luokittelemattomat |
Tutkiva kehittäminen |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Kehittyvä strategia |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Professional Ethics |
Sexual Health Promotion and Human Rights |
Digiosaajana sosiaali- ja terveysalalla |
Digiosaajana kuntoutus- ja liikunta-alalla |
JAMK Leadership Programme in Silicon Valley, USA |
Yritystoimintaa kehittävät opinnot |
Monikulttuurinen asiakastyö |
Sosiaali- ja terveyspalvelut terveystaloustieteen näkökulmasta |
Talouden johtaminen ja arviointi sosiaali- ja terveyspalveluissa |
Seksuaaliterveyden edistäminen ja ihmisoikeudet |
Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) |
Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |
Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |