Fysioterapeutti: SFT2019SMM
Opetussuunitelman tunnus: SFT2019SMM
- Tutkintonimike
- Fysioterapeutti (AMK)
- Laajuus
- 210 op
- Kesto
- 3.5 vuotta (210 op)
- Aloituslukukausi
- Syksy 2019
- Opetuskieli
- suomi
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2019-2020 | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | Syksy 2019 | Kevät 2020 | Syksy 2020 | Kevät 2021 | Syksy 2021 | Kevät 2022 | Syksy 2022 | 1. / 2019 | 2. / 2020 | 3. / 2020 | 1. / 2020 | 2. / 2021 | 3. / 2021 | 1. / 2021 | 2. / 2022 | 3. / 2022 | 1. / 2022 |
|---|---|---|
| Yhteensä | 210 |
AMK: JAMKin yhteiset osaamiset 2017-2019
|
Kansainvälisyysosaaminen
Opiskelija |
| Työelämän englanti |
| Työelämän ruotsi |
| Anatomy and Physiology II |
| Exercise Physiology and Biomechanics |
| Adapted Physical Education |
| Demola Project |
|
Oppimisen taidot
Opiskelija |
| Osaajana kehittyminen |
| ICT-valmiudet |
| Työelämän viestintä |
| Yrittäjyys |
| JAMK InnoFlash |
| Anatomian ja fysiologian perusteet |
| Turvallisen lääkehoidon perusteet |
| Asiakaslähtöisyys sosiaali- ja terveysalalla |
| Sosiaali- ja terveysalan palvelut |
| Unelmat+Inspiraatio! |
| Demola Project |
| Tutkimus ja kehittäminen |
| Opinnäytetyö osa 1 |
| Opinnäytetyö osa 2 |
|
Tiedonhallintaosaaminen
Opiskelija |
| Osaajana kehittyminen |
| ICT-valmiudet |
| Yrittäjyys |
| JAMK InnoFlash |
| Kehittyvä asiantuntijuus I |
| Kehittyvä asiantuntijuus II |
| Unelmat+Inspiraatio! |
| Demola Project |
| Tutkimus ja kehittäminen |
| Opinnäytetyö osa 1 |
| Opinnäytetyö osa 2 |
|
Työelämäosaaminen
Opiskelija |
| Työelämän englanti |
| Työelämän ruotsi |
| Työelämän viestintä |
| Yrittäjyys |
| JAMK InnoFlash |
| Oman työn kehittäminen, johtaminen ja palvelumuotoilu |
| Kehittyvä asiantuntijuus I |
| Kehittyvä asiantuntijuus II |
| Unelmat+Inspiraatio! |
| NY-startup 1 |
| NY-startup 2 |
| DreamUp-projektikurssi |
| Luo oma kesäduunisi |
| Demola Project |
|
Viestintäosaaminen
Opiskelija |
| Osaajana kehittyminen |
| ICT-valmiudet |
| Työelämän englanti |
| Työelämän ruotsi |
| Työelämän viestintä |
| DreamUp-projektikurssi |
| Demola Project |
| Tutkimus ja kehittäminen |
| Opinnäytetyö osa 2 |
| Kypsyysnäyte |
|
Yrittäjyysosaaminen
Opiskelija |
| Yrittäjyys |
| JAMK InnoFlash |
| Unelmat+Inspiraatio! |
| NY-startup 1 |
| NY-startup 2 |
| DreamUp-projektikurssi |
| Luo oma kesäduunisi |
| Demola Project |
| Esihautomo |
| Hautomo |
| Luokittelemattomat |
| Lääketiede kansanterveyden näkökulmasta |
| Työhyvinvointi ja työturvallisuus |
| Lääketiede kuntoutuksen näkökulmasta |
| Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet |
| Toimintakyky, osallisuus ja ohjaaminen |
| Motorinen kehitys ja oppiminen |
| Toimintakyvyn arviointi |
| Manuaalinen terapia |
| Terapeuttinen harjoittelu I |
| Terapeuttinen harjoittelu II |
| Terapeuttinen harjoittelu III |
| Liikunnan ohjaaminen |
| Soveltava liikunta |
| Fysioterapian aineenvaihdunnan, hengitys- ja verenkiertoelimistön# |
| Fysioterapia tuki- ja liikuntaelimistön toimintarajoitteissa sekä urheilijoiden terapiassa |
| Fysioterapia keskus- ja ääreishermoston toimintarajoitteissa |
| Wellness Technology and environmental planning |
| Harjoittelu I |
| Harjoittelu II |
| Harjoittelu III |
AMK: Fysioterapeutti 2018-2019
Fysioterapeutin tutkinto-ohjelman osaamiset lukuvuosina 2018-2019
|
Arviointiosaaminen
* osaa tutkia ja analysoida toimintakyvyn edellytyksiä ja toimintarajoitteita, erityisesti asiakkaan liikkumiskykyä |
| Anatomy and Physiology II |
| Exercise Physiology and Biomechanics |
| Toimintakyvyn arviointi |
| Manuaalinen terapia |
| Terapeuttinen harjoittelu I |
| Fysioterapia tuki- ja liikuntaelimistön toimintarajoitteissa sekä urheilijoiden terapiassa |
| Fysioterapia keskus- ja ääreishermoston toimintarajoitteissa |
| Harjoittelu I |
| Harjoittelu II |
| Harjoittelu III |
|
Eettinen osaaminen
* tuntee terveydenhuollon ja kuntouksen yhteisen arvopohjan sekä yhteiset tavoitteet ja periaatteet |
| Harjoittelu I |
| Harjoittelu II |
| Harjoittelu III |
|
Ohjaus- ja neuvontaosaaminen
* osaa soveltaa erilaisia ohjaus- ja opetusmenetelmiä (manuaalinen, verbaalinen, visuaalinen, digitaalinen) tavoitteellisesti yksilön, ryhmän, yhteisön ja yhteiskunnan toimintakyvyn ja terveyden ylläpitämiseksi ja edistämiseksi |
| Exercise Physiology and Biomechanics |
| Motorinen kehitys ja oppiminen |
| Terapeuttinen harjoittelu I |
| Terapeuttinen harjoittelu II |
| Terapeuttinen harjoittelu III |
| Liikunnan ohjaaminen |
| Soveltava liikunta |
| Adapted Physical Education |
| Fysioterapian aineenvaihdunnan, hengitys- ja verenkiertoelimistön# |
| Fysioterapia tuki- ja liikuntaelimistön toimintarajoitteissa sekä urheilijoiden terapiassa |
| Harjoittelu I |
| Harjoittelu II |
| Harjoittelu III |
|
Teknologia- ja esteettömyysosaaminen
* osaa hyödyntää teknologiaa asiakkaan liikkumis- ja toimintakyvyn arvioinnissa, ohjauksessa ja neuvonnassa sekä fysikaalisessa terapiassa |
| Terapeuttinen harjoittelu II |
| Terapeuttinen harjoittelu III |
| Fysioterapian aineenvaihdunnan, hengitys- ja verenkiertoelimistön# |
| Fysioterapia keskus- ja ääreishermoston toimintarajoitteissa |
| Wellness Technology and environmental planning |
| Harjoittelu I |
| Harjoittelu II |
| Harjoittelu III |
|
Terapiaosaaminen
* osaa soveltaa yksilöllisesti näyttöön perustuvaa tietoa suunnitellessaan fysioterapiaa |
| Anatomy and Physiology II |
| Exercise Physiology and Biomechanics |
| Manuaalinen terapia |
| Terapeuttinen harjoittelu I |
| Terapeuttinen harjoittelu II |
| Terapeuttinen harjoittelu III |
| Soveltava liikunta |
| Adapted Physical Education |
| Fysioterapian aineenvaihdunnan, hengitys- ja verenkiertoelimistön# |
| Fysioterapia tuki- ja liikuntaelimistön toimintarajoitteissa sekä urheilijoiden terapiassa |
| Fysioterapia keskus- ja ääreishermoston toimintarajoitteissa |
| Wellness Technology and environmental planning |
| Harjoittelu I |
| Harjoittelu II |
| Harjoittelu III |
|
Yhteiskuntaosaaminen
* ymmärtää sosiaali- ja terveyspalveluiden toimintarakenteitarakenteita ja niihin kohdistuvaa päätöksentekoa sekä palveluiden järjestämiseen kohdistuvia uudistusvaatimuksia |
| Harjoittelu I |
| Harjoittelu II |
| Harjoittelu III |
| Luokittelemattomat |
| Osaajana kehittyminen |
| ICT-valmiudet |
| Työelämän englanti |
| Työelämän ruotsi |
| Työelämän viestintä |
| Yrittäjyys |
| JAMK InnoFlash |
| Anatomian ja fysiologian perusteet |
| Lääketiede kansanterveyden näkökulmasta |
| Turvallisen lääkehoidon perusteet |
| Työhyvinvointi ja työturvallisuus |
| Lääketiede kuntoutuksen näkökulmasta |
| Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet |
| Asiakaslähtöisyys sosiaali- ja terveysalalla |
| Sosiaali- ja terveysalan palvelut |
| Toimintakyky, osallisuus ja ohjaaminen |
| Oman työn kehittäminen, johtaminen ja palvelumuotoilu |
| Kehittyvä asiantuntijuus I |
| Kehittyvä asiantuntijuus II |
| Unelmat+Inspiraatio! |
| NY-startup 1 |
| NY-startup 2 |
| DreamUp-projektikurssi |
| Luo oma kesäduunisi |
| Demola Project |
| Esihautomo |
| Hautomo |
| Tutkimus ja kehittäminen |
| Opinnäytetyö osa 1 |
| Opinnäytetyö osa 2 |
| Kypsyysnäyte |
AMK: Sosiaali- ja terveysalan yhteinen osaaminen 2015-2019
|
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen osaaminen
* tunnistaa hyvinvointiin ja terveyteen vaikuttavia tekijöitä ja ymmärtää niiden merkityksen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen eri tasoilla tavoitteena mm. terveyserojen kaventaminen ja syrjäytymisen ehkäisy |
| Työhyvinvointi ja työturvallisuus |
| Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet |
| Toimintakyky, osallisuus ja ohjaaminen |
| Kehittyvä asiantuntijuus I |
|
Sosiaali- ja terveysalan asiakkuusosaaminen
* osaa toimia sosiaali- ja terveysalan arvojen ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti |
| Anatomian ja fysiologian perusteet |
| Lääketiede kansanterveyden näkökulmasta |
| Turvallisen lääkehoidon perusteet |
| Työhyvinvointi ja työturvallisuus |
| Lääketiede kuntoutuksen näkökulmasta |
| Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet |
| Asiakaslähtöisyys sosiaali- ja terveysalalla |
| Toimintakyky, osallisuus ja ohjaaminen |
| Liikunnan ohjaaminen |
| Soveltava liikunta |
| Adapted Physical Education |
|
Sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristöosaaminen
* tuntee sosiaali- ja terveydenhuollon palvelu- ja tietojärjestelmiä, niihin liittyvän lainsäädännön ja sosiaali- ja terveyspoliittiset ohjelmat ja linjaukset ja hyödyntää niitä työssään |
| Sosiaali- ja terveysalan palvelut |
| Toimintakyky, osallisuus ja ohjaaminen |
| Oman työn kehittäminen, johtaminen ja palvelumuotoilu |
| Kehittyvä asiantuntijuus II |
| Luokittelemattomat |
| Osaajana kehittyminen |
| ICT-valmiudet |
| Työelämän englanti |
| Työelämän ruotsi |
| Työelämän viestintä |
| Yrittäjyys |
| JAMK InnoFlash |
| Anatomy and Physiology II |
| Exercise Physiology and Biomechanics |
| Motorinen kehitys ja oppiminen |
| Toimintakyvyn arviointi |
| Manuaalinen terapia |
| Terapeuttinen harjoittelu I |
| Terapeuttinen harjoittelu II |
| Terapeuttinen harjoittelu III |
| Fysioterapian aineenvaihdunnan, hengitys- ja verenkiertoelimistön# |
| Fysioterapia tuki- ja liikuntaelimistön toimintarajoitteissa sekä urheilijoiden terapiassa |
| Fysioterapia keskus- ja ääreishermoston toimintarajoitteissa |
| Wellness Technology and environmental planning |
| Harjoittelu I |
| Harjoittelu II |
| Harjoittelu III |
| Unelmat+Inspiraatio! |
| NY-startup 1 |
| NY-startup 2 |
| DreamUp-projektikurssi |
| Luo oma kesäduunisi |
| Demola Project |
| Esihautomo |
| Hautomo |
| Tutkimus ja kehittäminen |
| Opinnäytetyö osa 1 |
| Opinnäytetyö osa 2 |
| Kypsyysnäyte |
Opintojen tyyppi (AMK)
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
|---|---|---|
| ZZP03Z-1319 |
TYÖELÄMÄVALMIUDET
(Valitaan kaikki ) |
24 |
| ZZPP0500 | Osaajana kehittyminen | 5 |
| ZZPP0400 | ICT-valmiudet | 3 |
| ZZPC0200 | Työelämän englanti | 4 |
| ZZPC0300 | Työelämän ruotsi | 4 |
| ZZPC0400 | Työelämän viestintä | 3 |
| ZZPP0710 | Yrittäjyys | 3 |
| ZZPP0730 | JAMK InnoFlash | 2 |
| SZZ15Z-1137 |
SOSIAALI- JA TERVEYSALAN YHTEISET PERUSOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
13 |
| SZZZ1510 | Anatomian ja fysiologian perusteet | 3 |
| SZZZ1520 | Lääketiede kansanterveyden näkökulmasta | 3 |
| SZZZ1530 | Turvallisen lääkehoidon perusteet | 2 |
| SZZZ1540 | Työhyvinvointi ja työturvallisuus | 3 |
| SZZZ1500 | Lääketiede kuntoutuksen näkökulmasta | 2 |
| SZX15Z-1137 |
ASIAKKUUS MUUTTUVASSA TOIMINTAYMPÄRISTÖSSÄ
(Valitaan kaikki ) |
16 |
| SZYY1500 | Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet | 3 |
| SZXX1510 | Asiakaslähtöisyys sosiaali- ja terveysalalla | 3 |
| SZXX1530 | Sosiaali- ja terveysalan palvelut | 4 |
| SZXX1801 | Toimintakyky, osallisuus ja ohjaaminen | 6 |
| SF151Z-1029 |
TOIMINTAKYVYN ARVIOINTI JA FYSIOTERAPIAN MENETELMIÄ
(Valitaan kaikki ) |
31 |
| SWFT1802 | Anatomy and Physiology II | 4 |
| SWFT1803 | Exercise Physiology and Biomechanics | 4 |
| SFTS1804 | Motorinen kehitys ja oppiminen | 3 |
| SFTS1801 | Toimintakyvyn arviointi | 8 |
| SFTS1805 | Manuaalinen terapia | 3 |
| SFTS1806 | Terapeuttinen harjoittelu I | 3 |
| SFTS1807 | Terapeuttinen harjoittelu II | 3 |
| SFTS1808 | Terapeuttinen harjoittelu III | 3 |
| SF152Z-1029 |
TOIMINTAKYVYN JA TERVEYDEN EDISTÄMINEN FYYSISEN AKTIIVISUUDEN JA FYSIOTERAPIAN KEINOIN
(Valitaan kaikki ) |
33 |
| SFTS1809 | Liikunnan ohjaaminen | 3 |
| SFTS1810 | Soveltava liikunta | 3 |
| SWFT1811 | Adapted Physical Education | 3 |
| SFTS1812 | Fysioterapian aineenvaihdunnan, hengitys- ja verenkiertoelimistön# | 6 |
| SFTS1813 | Fysioterapia tuki- ja liikuntaelimistön toimintarajoitteissa sekä urheilijoiden terapiassa | 9 |
| SFTS1814 | Fysioterapia keskus- ja ääreishermoston toimintarajoitteissa | 9 |
| SWF15Z-1029 |
CHALLENGES OF INTERNATIONAL ENVIRONMENT AND TECHNOLOGY IN FUTURE
(Valitaan kaikki ) |
10 |
| SWFT1815 | Wellness Technology and environmental planning | 5 |
| SZXX1805 | Oman työn kehittäminen, johtaminen ja palvelumuotoilu | 5 |
| SFW15Z-1029 |
AMMATTITAITOA EDISTÄVÄ HARJOITTELU
(Valitaan kaikki ) |
33 |
| SFTSW181 | Harjoittelu I | 11 |
| SFTSW182 | Harjoittelu II | 11 |
| SFTSW183 | Harjoittelu III | 11 |
| SFZ06Z-1023 |
KEHITTYVÄ ASIANTUNTIJUUS FYSIOTERAPIASSA
(Valitaan kaikki ) |
20 |
| SZZZ1601 | Kehittyvä asiantuntijuus I | 10 |
| SZZZ1602 | Kehittyvä asiantuntijuus II | 10 |
| ZZG01Z-1350 |
YRITTÄJYYS JA INNOVAATIOTOIMINTA
(Valitaan opintopisteitä: 15 ) |
0 - 15 |
| ZYVZ0200 | Unelmat+Inspiraatio! | 3 |
| ZYVZ0100 | NY-startup 1 | 10 |
| ZYVZ0150 | NY-startup 2 | 5 |
| ZZWZ0150 | DreamUp-projektikurssi | 5 |
| ZZVV0420 | Luo oma kesäduunisi | 1 - 2 |
| ZZVZ0250 | Demola Project | 5 |
| ZZVZ0400 | Esihautomo | 5 |
| ZZVZ0450 | Hautomo | 8 |
| SZZ01Z-1113 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
20 |
| ZZPP0610 | Tutkimus ja kehittäminen | 5 |
| SZZO1500 | Opinnäytetyö osa 1 | 5 |
| SZZO1510 | Opinnäytetyö osa 2 | 10 |
| SZZZZ310 | Kypsyysnäyte | 0 |
| SFT2019SMM-1001 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 10 ) |
10 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.