Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja potilasturvallisuusLaajuus (2 op)

Opintojakson tunnus: C-02472-SH00DM84

Opintojakson perustiedot


Laajuus
2 op
Opetuskieli
suomi
Korkeakoulu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu

Osaamistavoitteet

Opiskelija - hallitsee asiakas- ja potilasturvallisuuden keskeiset käsitteet sekä sen osa-alueet - ymmärtää CRM:n (Crew Resource Management) asiakas- ja potilasturvallisuutta lisäävänä tekijänä - ymmärtää erilaiset asiakas- ja potilasturvallisuutta vaarantavat tekijät - osaa omalla toiminnallaan edistää asiakas- ja potilasturvallisuuden toteutumista sekä ehkäistä vaaratapahtumien syntymistä - osaa toimia oikein vaaratapahtuman ilmetessä

Sisältö

Asiakas- ja potilasturvallisuuteen liittyvät käsitteet ja osa-alueet (hoitoturvallisuus, laiteturvallisuus, lääketurvallisuus) Asiakas- ja potilasturvallisuuskulttuuri CRM (Crew Resource Management) Asiakas- ja potilasturvallisuuteen vaikuttavat inhimilliset tekijät Strukturoitu raportointi (ISBAR) Toimintaprotokolla vaaratapahtuman ilmetessä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

x

Arviointikriteerit, hyvä (3)

x

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

x

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointikriteerit Hyväksytty/hylätty Hyväksytty = H Opiskelija - osaa kuvata Asiakas- ja potilasturvallisuus - käsitteen sisällön. - osoittaa perehtyneensä asiakas- ja potilasturvallisuuden eri tekijöihin - on osallistunut aktiivisesti tunneille / opintojakson toteutukseen / tehnyt annetut tehtävät. Hylätty = 0 Opiskelija - ei osaa kuvata Asiakas- ja potilasturvallisuus - käsitteen sisältöä. - ei ole perehtynyt asiakas- ja potilasturvallisuuden eri tekijöihin - ei osallistunut aktiivisesti tunneille / opintojakson toteutukseen / tehnyt annetuja tehtäviä

Oppimateriaalit

Kirjallisuus: Asiakas- ja potilasturvallisuusstrategia ja toimeenpanosuunnitelma 2022 -2026. STM julkaisu 2022:2.

Siirry alkuun