Tutkiva opettajuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: KMZP0302-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.08.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
30.08.2021 - 20.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Musiikkipedagogi (AMK)
Opettaja
- Marja Olsonen
- Jari Karttunen
Ryhmät
-
KPD19S1Musiikkipedagogi
Objectives
Opintojaksolla harjaannut tutkivaan ja kehittävään työotteeseen. Syvennät käsitystäsi opettajan ammattitaidosta tarkastelemalla alan ajankohtaisia kysymyksiä teorian ja käytännön näkökulmasta. Kehität omaa pedagogista osaamistasi syventymällä itseäsi kiinnostavaan pedagogiseen näkökulmaan. Hyödynnät digitaalisia mahdollisuuksi oman osaamisesi dokumentoinnissa ja esittämisessä.
Content
Omavalintaiseen pedagogiseen aihealueeseen perehtyminen teoreettisen ja käytännöllisen tiedon avulla.
Pedagogisen ajattelun ja toiminnan analyysi.
Oman ajattelun argumentointi ja kirjallinen esittely
Oman ammatti-identiteetin reflektointi ja oman osaamisen esille tuominen digitaalisia alustoja hyödyntäen.
Teaching methods
Opintojaksoon sisältyy, webinaareja ja etätyöskentelyä yksin ja pienryhmissä. Opintojaksolla työstä oppimistehtäviä yhteistoiminnallisesti. Webinaareihin valmistaudut perehtymällä annettuihin lähdeaineistoihin. Opiskeltuja sisältöjä jaetaan webinaareissa yhteisesti keskustellen ja muilta oppien.
Exam dates and retake possibilities
Tentin sijaan osoitat osaamisesi tekemällä opintojaksoon sisältyvät oppimistehtävät annetun aikataulun mukaisesti.
Student workload
Opintojakson toteutus muodostuu
Webinaareista 30 h
Oppimistehtävien työstämisestä yhteistoiminnallisesti 50 h
Itsenäisestä työskentelystä 55
Further information for students
Opintojakson aikana, eri työskentelyvaiheissa annat ja saat vertaispalautetta. Opintojakson päätteeksi teet itsearvioinnin. Kouluttaja antaa palautetta ja tekee arviointikriteerien perusteella arviointipäätöksen.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Evaluation criteria, pass/failed
Opiskelija osaa tarkastella opetustyötä käsitteellisesti.
Opiskelija osaa kirjoittaa ajatuksensa lukijalle ymmärrettävästi.
Opiskelija toimii aktiivisesti vertaisohjaajana.
Opiskelija arvioi realistisesti omaa kehittymistään opettajana.
Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisia mahdollisuuksia oman osaamisensa dokumentoinnissa ja esittämisessä.