Markkinoinnin automaatio (4 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BD61-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 25.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 21.12.2022
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalous (AMK)
Opettaja
- Riikka Ahlgren
Ryhmät
-
HTL20S1Liiketalous
Objectives
Opintojakson tarkoitus
Opintojaksolla hankit ja arvioit markkinoinnin automaatioon liittyvää tietoa, teorioita ja menetelmiä. Tunnistat, ymmärrät ja osaat kuvata markkinoinnin automaation prosessin. Tunnistat markkinoinnin automaation merkityksen liiketoiminnassa. Tutustut automaation vaatiman sisältömarkkinoinnin tavoitteisiin, logiikkaan ja keinoihin.
Opintojakson osaamiset
Oppimaan oppiminen
Liiketoimintaosaaminen
Opintojakson osaamistavoite
Opintojakson jälkeen osaat tuottaa markkinoinnin automaatioon soveltuvia sisältöjä. Tunnistat markkinoinnin automaation osaksi laajempaa markkinoinnin suunnittelun kokonaisuutta. Tunnet joitakin markkinoinnin automaation työkaluja ja osaat kuvata automatisoitavan asiakaspolun. Tiedät GDPR:n vaikutuksen verkossa tapahtuvaan myyntiin ja markkinointiin sekä asiakastiedon keräämiseen ja käyttöön.
Opintojaksolta saat valmiudet yrityksen markkinointiprosessien kehittämiseen ja automatisointiin.
Content
Suunnittelet yritykselle liidien hankinnan ja markkinoinnin automaation prosessin. Harjoittelet sisältöjen tuottamista verkkoympäristöön. Tutustut markkinoinnin automaation ja sisällöntuotannon työkaluihin.
Learning materials and recommended literature
King, A. K, 2015. Complete Guide to B2B Marketing, The: New Tactics, Tools, and Techniques to Compete in the Digital Economy
Muut oppimisympäristön materiaalit
Teaching methods
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely
Luennot tai webinaarit
Tentti
Practical training and working life connections
Vierailuluentoja
Harjoitustehtävä case-yritykseen,
Exam dates and retake possibilities
Tentin ajankohta ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Hylätyn tenttisuorituksen voi uusia kaksi kertaa opintojaksolla ilmoitettuna aikana.
Student workload
- luennot 22 tuntia
- oppimistehtävät ja opiskelumateriaaliin perehtyminen 60 tuntia
- tenttiin valmistautuminen ja tentti 26 tuntia
Yhteensä 108 opiskelijan työtuntia.
Content scheduling
Sisältömarkkinointi ja sisältöjen tuottaminen
Markkinoinnin automaation prosessi ja työkalut
Further information for students
Tentti 60% arvosanasta
Harjoitustyö 40% arvosanasta
Evaluation scale
0-5
Evaluation criteria, satisfactory (1-2)
Välttävä 1 Tunnet markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja -menetelmät. Osaat tehdä yksinkertaisen markkinoinnin automaation suunnitelman. Osaat tuottaa sisältöä automaation tueksi.
Tyydyttävä 2 Hallitset markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja -menetelmät. Osaat tehdä markkinoinnin automaation suunnitelman ja teet osittain tavoitteisiin perustuvia markkinointipäätöksiä. Osaat tuottaa osittain tavoitteisiin liittyvää sisältöä automaation tueksi.
Evaluation criteria, good (3-4)
Hyvä 3 Hallitset markkinoinnin automaation kokonaisuuden. Ymmärrät käsitteiden suhteet ja osaat tehdä valintoja markkinoinnin automaation suunnittelussa. Osaat tehdä tavoitteisiin perustuvia markkinointipäätöksiä. Osaat tuottaa tavoitteisiin soveltuvaa sisältöä automaation tueksi.
Kiitettävä 4 Hallitset markkinoinnin automaation kokonaisuuden ja osaat arvioida eri menetelmien tilanteeseen soveltuvuutta. Osaat kerätä, soveltaa ja välittää tietoa itsenäisesti. Raportoinnissasi hyödynnät lähteitä monipuolisesti. Teet toimivia strategisia valintoja markkinoinnin automaation suunnittelussa ja luotettavia markkinoinnin päätöksiä, jotka perustuvat selkeästi muodostettuihin tavoitteisiin. Tuotat tavoitteisiin ja kohderyhmälle soveltuvaa, visuaalisesti havainnollistettua sisältöä automaation tueksi.
Evaluation criteria, excellent (5)
Erinomainen 5 Hallitset markkinoinnin automaation kokonaisuuden ja osaat yhdistää sen yrityksen strategiaan. Arvioit kriittisesti ja perustelet tekemäsi valinnat. Keräät, sovellat ja välität tietoa itsenäisesti. Raportoinnissasi hyödynnät lähteitä monipuolisesti ja kriittisesti. Suunnittelet erilaisia strategiaan pohjautuvia markkinoinnin automaation ratkaisuja. Osaat tehdä luotettavia markkinoinnin päätöksiä, jotka perustuvat selkeästi muodostettuihin tavoitteisiin. Osaat itsenäisesti tuottaa tavoitteisiin ja kohderyhmälle soveltuvaa, visuaalisesti vaikuttavaa sisältöä automaation tueksi. Perustelet kriittisesti tekemäsi valinnat.
Prerequisites
Markkinoinnin perusteiden hallinta, digitaalisen markkinoinnin perusosaaminen