Skip to main content

Expertise in Project Planning (5cr)

Code

General information


Enrollment
04.08.2025 - 31.08.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.08.2025 - 19.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Sustainable Energy
Teachers
Miika Simonen
Groups
YTK25K1
Insinööri (ylempi AMK), kestävä energia
Course
YZZP0110

Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 10 h 30 min.

Time Topic Location
Mon 01.09.2025 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Projektin suunnittelu ja sen kehittäminen YZZP0110-3013
Verkko-opetus
Mon 15.09.2025 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Projektin suunnittelu ja sen kehittäminen YZZP0110-3013
Verkko-opetus
Mon 29.09.2025 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Projektin suunnittelu ja sen kehittäminen YZZP0110-3013
Verkko-opetus
Mon 27.10.2025 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Projektin suunnittelu ja sen kehittäminen YZZP0110-3013
Verkko-opetus
Mon 10.11.2025 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Projektin suunnittelu ja sen kehittäminen YZZP0110-3013
Verkko-opetus
Mon 24.11.2025 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Projektin suunnittelu ja sen kehittäminen YZZP0110-3013
Verkko-opetus
Mon 08.12.2025 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Projektin suunnittelu ja sen kehittäminen YZZP0110-3013
Verkko-opetus
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Katso kontaktiopetuksen ajankohdat Peppi-opiskelijajärjestelmän kalenterista ja Moodle-ympäristöstä

Ryhmä voi halutessaan yhdessä ottaa käyttöön Microsoft-työkalujen mahdollistamat ohjelmat, kuten Teamsin yhteiseksi keskustelun, tiimityön, asiakirjojen jakamisen ja muun viestinnän alustaksi ryhmäläisten ja opettajan kesken.

Objective

In the course, you delve into the various frameworks, methods and best practices of project planning and its development.

You understand projects as processes. You will be able to develop project planning for your organization and select from a variety of frameworks, methods and good practices that are appropriate for your organization and apply them in practice.

After completing the course, you will understand the projects more broadly as part of your organisation's activities and goals at different levels. You will be able to take these aspects into account when planning projects. You will utilize theoretical knowledge of project planning and management for your own work and the development of your organisation's project activities. You will be able to critically evaluate different theories, methods and practices.

You will be able to develop your own project knowledge and skills, self-management and time management.

Location and time

Aikataulu löytyy Peppi-opiskelijajärjestelmästä. Pääsääntöisesti syksyn aikana 2 viikon välein.

Materials

Project Management. 2013. A guide to the project management body of knowledge (PMBOK® guide). Newtown Square, PA: Project Management Institute. ISBN: 978-1-935589-67-9 (nidottu). ISBN: 1-935589-67-9 tai 1-935589-81-4 (ekirja).

SFS-ISO 21500. 2012. Ohjeita projektinhallinnasta. Helsinki: SFS.
SFS-ISO 10006. 2012 Laadunhallintajärjestelmät. Suuntaviivat projektinhallinnalle. Helsinki: SFS.

Burke. R. 2007. Project management techniques. Burke Publishing 2007. ISBN 0-9582-733-4-0 tai USBN: 978-0-9582-7334-3.

ITIL foundation: ITIL 4 edition. 2019. Norwich: TSO - The Stationery Office. ISBN: 978-0-11-331607-6 (ekirja).

Cooper, R. G., 2005. Product leadership: pathways to profitable innovation. 2 ed. New York: Basic Books cop. ISBN: 0-465-01433-X or ISBN: 978-0-465-01433-0.

Torkkola, S., 2015. Lean asiantuntijatyön johtamisessa, 7.painos. Helsinki: Alma Talent.
ISBN: 9789521424892 (painettu). ISBN: 978-952-14-2491-5 (ekirja).

Artto K., Martinsuo M., Kujala J., 2011. Project Business. Helsinki, Finland, Online: http://pbgroup.tkk.fi/en/. ISBN 978-952-92-8535-8. Pdf.

Teaching methods

Opinjakso toteutetaan joustavasti verkko-opintoina. Opetuskertoja on 7 kpl syksyn aikana. Tarvittaessa annetaan ryhmä- ja yksilöohjausta tehtävien teon tukemiseksi ja oppimistapahtuman vahvistamiseksi.

Opintojaksolla hyödynnetään digitaalisia ja vuorovaikutteisia työvälineitä. Verkko-opiskelussa pyritään keskustelevaan, osallistavaan ja työelämälähtöiseen oppimiseen yhdessä ryhmän ja opettajan kanssa. Oppimisympäristö Moodlessa on esitetty harjoitustehtävät. Ne auttavat arvioimaan ja kehittämään omaa osaamistasi ja oppimistasi. Opintojakso sisältää myös omatoimista lähdemateriaaliin ja aineistoihin tutustumista.

Employer connections

Opintojakson kehittämistehtävä/harjoitustyö on suositeltavaa kytkeä omaan työhön ja organisaation projektitoiminnan kehittämiseen. Voit kehittää myös omaa yritystoimintaa halutessasi.

Työyhteisösi kehittämistarpeet voit tuoda suunniteltavaksi, jalostettavaksi ja ratkaistavaksi oppimistehtävinä.

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttejä, vaan osaaminen ja oppiminen osoitetaan harjoitustehtävillä, itse- ja vertaisarvioinnilla.

Student workload

Verkkotapaamiset 10-30 h.

Itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä 100-120 h, joka sisältää ohjausta e-oppimisympäristössä ja Zoom-verkkotyöskentely-ympäristön kautta

Ajankäyttö ja kokonaiskuormitus yhteensä 135 h. Yhden opintopisteen (ECTS) työmäärä on 27 tuntia.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Sufficient (1): The student is familiar with the basics and terminology of project planning.

Satisfactory (2): The student is familiar with the basics and terminology of project planing, but has shortcomings in the application of key issues.

Assessment criteria, good (3)

Good (3): The student knows the main things of the course: Knows the concepts and basic methods of project planning and is able to use them satisfactorily.

Very Good (4): The student masters the key issues and is able to apply them critically and innovatively in solving project planning problems using project planning theory, practical experience (lessons learned) and tacit knowledge.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5): The student masters key issues and is able to apply them critically and innovatively in solving demanding project planning problems using project planning theory, practical experience (lessons learned) and tacit knowledge.

The student is able to manage herself / himself and her / his time effectively.

Go back to top of page