Inclusive pedagogy (4cr)
Code
General information
- Timing
- 04.06.2024 - 03.06.2027
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- School of Professional Teacher Education
- Campus
- Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 50 - 50
- Degree programmes
- Vocational Special Needs Teacher Education
- Teachers
- Tiina Parviainen
- Kaisa Räty
- Riikka Hongisto
- Kaija Peuna-Korpioja
- Groups
-
AJE24SJEAmmatillinen erityisopettajan koulutus
- Course
- AE00CQ31
Unfortunately, no reservations were found for the realization Inclusive pedagogy AE00CQ31-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Opintojakso toteutetaan lukuvuoden 24-25 aikana.
Objective
Tällä opintojaksolla perehdyt inklusiiviseen pedagogiikkaan yksilöllisissä oppimisen tuen tarpeissa. Opit tunnistamaan ja huomioimaan yksilöllisiä tuen tarpeita ja suunnittelemaan pedagogisia ratkaisuja niiden perusteella ja käyttämään inklusiivisen pedagogiikan ja erityisopetuksen keinoja niiden tukemiseen.
Tällä opintojaksolla kehität
Oppimisen ohjaamisen osaamistasi yksilöllisiin tuen tarpeisiin vastaamisesta.
Content
Tuen tarpeisiin vastaaminen erityisen tuen ja inklusiivisen pedagogiikan avulla.
Materials
Roiha, A. 2023, Onnistu eriyttämisessä.
Muuta soveltuvaa kirjallisuutta.
Oppimisen vaikeuksien testeihin ja kartoituksiin tutustuminen.
Teaching methods
Not available in English
Completion alternatives
Osaamisen hankkiminen:
Tällä opintojaksolla tavoitteena olevan osaamisen hankit perehtymällä yksilöllisen tuen menetelmiin ja niiden toteutukseen.
Osaamisen osoittaminen:
Tavoitteena olevan osaamisen osoitat a) koostamalla raportin oppimispiirin kanssa valitsemastanne menetelmästä sekä siihen liittyvästä kirjallisuudesta sekä b) vertaisarvioinnin avulla saaden palautetta oppimisestasi.
Student workload
Opintojakson laajuus on 4op ja se merkitsee sinulta 108 tunnin työpanosta; lukemista, materiaalin han-kintaa, työskentelyn suunnittelua, toteutusta ja arviointia sekä raportointia.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksyttävän tason arviointikriteerit ovat
Oppimisen ohjaamisen osaaminen: yksilöllisiin tuen tarpeisiin vastaaminen.
Verkosto-osaaminen: inklusiivisen pedagogiikan suunnittelu moniammatillisesti.
Further information
Arviointi on oppimistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Prosessin arvioinnin välineitä ovat palaut-teet ja itsearviointi. Arviointiaineiston muodostavat raportti ja vertaisarviointi. Arviointipäätöksen tekee kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävä on tehty.