Special needs teacher operating environments (5 cr)
Code: AE00CQ37-3001
General information
- Timing
-
04.06.2024 - 03.06.2027
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- School of Professional Teacher Education
- Campus
- Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 50 - 50
- Degree programmes
- Vocational Special Needs Teacher Education
- Teachers
- Tiina Parviainen
- Kaisa Räty
- Riikka Hongisto
- Kaija Peuna-Korpioja
- Groups
-
AJE24SJEAmmatillinen erityisopettajan koulutus
- Course
- AE00CQ37
Evaluation scale
Pass/Fail
Objective
Tällä opintojaksolla perehdyt ammatillisen erityisopetuksen ja yksilöllisen tuen eri toimintaympäristöihin. Ammatillisen erityisopettajan on tärkeää tuntea eri ympäristöt, joihin koulutus antaa pätevyyden.
Opintojakson osaamiset:
Tällä opintojaksolla kehität
Oppimisen ohjaamisen osaamistasi havainnoimalla erilaisia oppimisympäristöjä. Opit tuntemaan erilaisia inklusiivisen pedagogiikan keinoja vastata opiskelijoiden erilaisiin tuen tarpeisiin.
Verkosto-osaamistasi tutustumalla ammatillisen erityisopettajan eri toimintaympäristöihin.
Opintojakson osaamistavoite:
Tällä opintojaksolla opit erilaisten oppimisympäristöjen eroja ja merkityksiä ammatilliselle erityisopetukselle ja yksilölliselle tuelle. Tunnistat inklusiivisen pedagogiikan toimintatapoja käytännössä havainnoimalla.
Content
Ammatillisen erityisopettajan työn eri toimintaympäristöt ja inklusiivisen pedagogiikan eri muodot.
Materials
Valitset omaa oppimistasi tukevaa kirjallisuutta ja esittelet niitä raportissa.
Teaching methods
Not available in English
Completion alternatives
Osaamisen hankkiminen:
Tällä opintojaksolla tavoitteena olevan osaamisen hankit perehtymällä ammatillisen erityisopettajan eri toimintaympäristöihin ja niihin liittyvään kirjallisuuteen.
Osaamisen osoittaminen:
Tavoitteena olevan osaamisen osoitat a) koostamalla oppimispäiväkirjan havainnoistasi ja niihin liittyvästä kirjallisuudesta sekä b) vertaisarvioinnin avulla antaen ja saaden palautetta oppimisestasi.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5op ja se merkitsee sinulta 135 tunnin työpanosta; lukemista, materiaalin han-kintaa, havainnointiympäristöjen etsintää, raportointia ja vertaisarviointia.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksyttävän tason arviointikriteerit ovat
Oppimisen ohjaamisen osaaminen: tunnistat erilaisia toimintatapoja opiskelijan ohjauksessa ja tuessa eri oppimisympäristöissä.
Verkosto-osaaminen: tunnistat erilaisia ammatillisen erityisopetuksen ympäristöjä ja niiden eroja.
Further information
Arviointi on oppimistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Prosessin arvioinnin välineitä ovat itsearvi-ointi. Arviointiaineiston muodostavat oppimistehtävä ja vertaisarviointi oppimispiirissä.