Asiakaslähtöiset sähköiset sote-palvelut (5op)
Toteutuksen tunnus: C-02469-SH10073-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 01.04.2025 - 21.09.2025
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 22.09.2025 - 19.12.2025
 - Toteutus on käynnissä.
 
- Opintopistemäärä
 - 5 op
 
- Korkeakoulu
 - Karelia-ammattikorkeakoulu, Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 0 - 100
 
- Opintojakso
 - C-02469-SH10073
 
Toteutukselle Asiakaslähtöiset sähköiset sote-palvelut C-02469-SH10073-3005 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson suorittaminen edellyttää kaikkien oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.
                    
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
                    
Tavoitteet
Opiskelijana - saat kokonaiskuvan sosiaali- ja terveydenhuollon digitalisaatiosta ja sen tuomista mahdollisuuksista - ymmärrät sähköisten palvelujen mahdollisuudet sosiaali- ja terveydenhuollossa - tunnet millaisia sähköisiä palveluja on käytössä tai ollaan ottamassa käyttöön - osaat ennakoida palvelujen kehityssuuntia kansallisesti ja kansainvälisesti - tiedät palvelujen toteuttamisen ja kehittämisen lainsäädännölliset ja tekniset reunaehdot sekä - osaat ottaa huomioon eettiset kysymykset - ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen sähköisten palvelujen kehittämisessä ja toteuttamisessa - ymmärrät moniammatillisen yhteistyön merkityksen sähköisten palvelujen kehittämisessä ja toteuttamisessa - osaat arvioida sähköisten palvelujen käytettävyyttä ja saavutettavuutta sekä niiden soveltuvuutta ja hyödyllisyyttä asiakastyön prosesseissa/ asiakastyössä
                    
Sisältö
- sähköisten palvelujen käyttöä ohjaavat ja määrittävät tekijät: mm. asiakaslähtöisyys, lainsäädäntö, teknologia, turvallisuus, eettisyys,yritysyhteistyö ja toimintaympäristö - erilaiset sähköiset palvelut terveydenhuollossa, kuntoutuksessa ja sosiaalialalla kansallisesti ja kansainvälisesti (mm. e ja m maailmat sähköisissä palveluissa, applikaatiot,pelit, puettava teknologia, sensorit, robotiikka)digitalisaatioon ja sähköisiin palveluihin liittyvä ICT ja ohjelmistotuotanto - asiakaslähtöisten sähköisten palvelujen innvointi, kehittäminen ja toteuttaminen moniammatillisena yhteistyönä - asiakkaan ja sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisen rooli ja osaaminen palvelujen kehittäjinä ja toteuttajina - sähköisten palvelujen arviointi (käytettävyys, toimivuus, miten voidaan hyödyntää asiakastyössä, vaikuttavuusjne.)
                    
Opetusmenetelmät
Opinnot suoritetaan itsenäisesti verkko-opintoina. Opintojakson suorittaminen on mahdollista omaan tahtiin.
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnot suoritetaan itsenäisesti verkko-opintoina (135h). Opintojakson suorittaminen on mahdollista omaan tahtiin. Opintojakso koostuu keskustelualuetehtävästä, vertaisarvioinnista ja kahdesta oppimistehtävästä.