Skip to main content

Change Management (3cr)

Code

General information


Enrollment
10.11.2025 - 14.12.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
07.01.2026 - 22.02.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Institution
Seinäjoki University of Applied Sciences, SeAMK Seinäjoki, Frami
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20

Unfortunately, no reservations were found for the realization Change Management C-02472-LT00CW95-3007. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

1-5

Objective

The student understands the basics of strategic change, the key models of change management and is able to look at change from the point of view of both personnel and management. After completing the course, the student is able to use change management tools and understand the importance of leadership in implementing change. The student understands the importance of engagement and communication in implementing change.

Content

- planning and implementing strategic and major change - change management tools and change steps - change management at the individual, team, and organizational levels - change in terms of people, organization, and cooperation - supervisor as a change management leader - implementation of change in the work community, resistance to change, and consideration of emotions

Materials

Kurssikirja: 1. Korhonen, H. & Bergman, T. (2019). Johtaja muutoksen ytimessä: Käsikirja uudistumismatkalle. Alma Talent. https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991277622505969 (rajattomasti lainattava ekirja) Tai vaihtoehtoisesti: 2. Pirinen, H. (2023). Esimies muutoksen johtajana. Talentum. https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991373394105969?sid=3249049038 tai vanhempi painos käy myös 2014 https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991089646805969. Kirjaa on saatavilla printtikirjana ja ekirjana. Muut täydentävät kirjat: 3. Unkari-Virtanen, L., & Rahmel, P. (2019). Muutosjohtajan pelimerkit. Metropolia Ammattikorkeakoulu. https://seamk.finna.fi/Record/aoe.1590?sid=3125546409 4. Kotter, J. P. & Tillmann, M. (1997). Muutos vaatii johtajuutta. Rastor. https://seamk.finna.fi/Record/seamk.99226286805969 5. Nurmi, H. (2021). Toimitusjohtaja: Johda ja ajattele kuin menestyvä toimitusjohtaja. Kauppakamari. https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991288926805969 6. Nurmi, K. (2012). Kipeän muutoksen lääkkeet: Kohti parempia muutoksia. Infor. https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991024556805969 7. Rahmel, P. & Unkari-Virtanen, L. (toim.). (2020). Muutosjohtajan mikroteot. Metropolia Ammattikorkeakoulun julkaisuja. Mikrokirjat n:o 34. Metropolia Ammattikorkeakoulu. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-328-141-7 Muu oppimateriaali: Honkanen, H. (2021). Muutoksen psykologiaa – muutosjohtamisen viisi vipuvartta. Teoksessa Moniääniset tulevaisuudet? Työn Tuuli 2/2021, s. 56-60. https://www.henry.fi/ajankohtaista/tyon-tuuli/2021/tyon-tuuli-22021.html Kallankari, S. (2019). Muutoksen johtaminen arjessa. Kustannus Oy Duodecim. 60 minuutin muutosjohtamisen oppimateriaali. https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991242126205969 https://www-oppiportti-fi.libts.seamk.fi/op/dvk00163

Teaching methods

Opintojakso on 100% verkkokurssi. Opintojakso vaatii itsenäistä ja tavoitteellista opiskelua kurssin aikataulun mukaisesti. Ryhmätöitä tai opetustapaamisia ei opintojaksolla ole. Opintojaksoon kuuluu videoluentojen läpikäyntiä ja niihin liittyvä tehtävä ja lisäksi laajempi kirjallinen lopputyö. Opintojakson tehtävät: 1. Tehtävät 0-4 eli videoiden/äänitteiden, artikkelien ja muutosjohtamisen mallin läpikäynti ja kommentointi. Yhteensä viisi (5) tehtävää. Arviointi hyväksytty/hylätty. 2. Muutoskirja. Kirjallinen harjoitustyö. Arviointi 0-5.

Student workload

3*27h=81h 1. Tehtävät 0-4 eli videoiden/äänitteiden, artikkelien ja muutosjohtamisen mallin läpikäynti ja kommentointi. Yhteensä viisi (5) tehtävää. 27h 2. Muutoskirja. Kirjallinen harjoitustyö. 54h

Go back to top of page