Physical Education in Early Childhood (3cr)
Code
General information
- Enrollment
- 24.11.2025 - 17.05.2026
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.02.2026 - 15.06.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Institution
- Laurea University of Applied Sciences, Laurea Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 300
- Course
- C-02629-TO00CF22
Unfortunately, no reservations were found for the realization Physical Education in Early Childhood C-02629-TO00CF22-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation methods and criteria
Osaamisen arviointi kohdistuu tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Tutkintosääntö 2024). Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu kolmen moduulin testien keskiarvon perusteella. Arviointi asteikkona Hyl/ 1-5
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opinnot etenevät moduuleittain: Orientaatio Moduuli A: Varhaisvuosien fyysinen aktiivisuus osana hyvinvointia Moduuli B: Leikki ja liikkumisen inkluusio Moduuli C: Liikkumisen ilo, lapsen osallisuus, toimijuus ja minäpystyvyys Kussakin moduulissa on materiaalit ja moduulin lopuksi opiskelijan tulee läpaistä moduuliin liittyvä testi, jonka kysymykset pohjautuvat kyseisen moduulin sisältöihin.
Objective
The student is able to: - apply early childhood physical activity guidelines - utilize physical activity and playfulness to promote a more active culture in early childhood education - recognize physical activity as an important part of a child's growth and overall development - explain the role of physical activity in children's social and emotional development in early childhood education
Location and time
Verkossa Canvas/Digicampus-oppimisympäristössä toteutuksen voimassaolon sisällä. Katso Ajoitus.
Materials
Materiaaleina on videoita ja kirjallisuutta itsenäiseen opiskeluun Canvasin työtilassa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish
Exam schedules
Toteutuksen työtila on avoinna toteutuksen päättymispäivän loppuun saakka (ks. ajoitus) ja kaikki tehtävät tulee olla tehtynä ennen työtilan sulkeutumista.
Completion alternatives
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa. Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia. Opintojakso suoritetaan täysin itsenäisesti omaan tahtiisi toteutuksen päättymispäivän loppuun mennessä. Opiskelet verkko-oppimisympäristössä, joka sisältää opiskelumateriaaleja ja itsenäisesti suoritettavia testitehtäviä. Tehtävistä ei anneta henkilökohtaista palautetta. Kun olet koko opintojakson suorittanut hyväksytysti, saat hyväksytty (HYV) suorituksestasi opintosuoritusotteen.