Skip to main content

Child Protection (5cr)

Code

General information


Enrollment
01.12.2025 - 14.12.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
07.01.2026 - 24.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Institution
Metropolia University of Applied Sciences, Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 2

Unfortunately, no reservations were found for the realization Child Protection C-10065-SX00EP08-3015. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation methods and criteria

Tentti määrittää opintojakson numeraalisen arvioinnin. Itsenäiset oppimistehtävät hyväksytty / hylätty Oppimistehtävät ryhmässä hyväksytty / hylätty Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien osien suorittamista hyväksytysti.

Evaluation scale

0-5

Objective

The students are familiar with the current discussion on child welfare. The students are familiar with the Convention on the Rights of the Child. The students are familiar with the principles and contents of the Child Welfare Act. They know and are able to apply basic concepts related to child welfare. The students recognize the reasons behind the need for child welfare and are familiar with the different stages of the child welfare process. They identify ethical issues related to child protection. The students are able to reflect on their own professional activities and understand their own role in the multidisciplinary cooperation of child welfare.

Content

The UN Convention on the Rights of the Child. Tasks, core values,and principles of child protection. The best interests of the child, inclusion and the rights in child protection. Preventive child protection. Child protection process. Child Welfare Act. Social Welfare Act in relation to the Child Welfare Act. The service system of child protection.

Location and time

ma 12.1. klo 9 - 12 Orientaatio TK ma 12.1. klo 13 - 16 varattu aika ryhmätyölle ma 19.1. klo 13 - 16 Lapsen etu ja lastensuojeluasioiden vireilletulo NP to 22.1. klo 9 - 12 Palvelutarpeen arviointi ja avohuolto NP ma 26.1. klo 13-16 varattu aika ryhmätyölle ma 9.2. klo 10-13 varattu aika ryhmätyöskentelle ma 16.2 klo 9 - 12 Sijaishuolto TK to 19.2 klo 13 - 16 Jälkihuolto TK ma 23.2. klo 9 - 12 työelämäseminaari (yhteinen useamman opintojakson ja -toteutuksen kanssa) ma 2.3 klo 10 - 12 Tentti Moodlessa Opintojakso on ensisijaisesti suunnattu SXH24S2VE-ryhmän opiskelijoille, joten heillä on etusija opintojaksolle. Opintojaksolla on käytössä Moodle-alusta, jolla opiskelijat syventävät itsenäisesti ja yhdessä osaamistaan lastensuojelun teemoista. Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen 14.12.2025 mennessä. Mikäli opiskelijalla on päätös yksilöllisestä tuesta, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen opettajiin opintojakson alussa ja esitätä kirjallinen päätös. Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset.

Teaching methods

Aikaan sidottu opetus verkossa Materiaali verkossa Oppimistehtävät ja ennakkovalmistautuminen opetuskerroille e-verkkokurssin suorittaminen Ryhmätyöskentelyä Vierailijat Tentti

Employer connections

Vierailijoita työelämästä

Exam schedules

Tentti on ma 2.3 klo 10 - 12 Moodlessa. Ensimmäinen uusintatenttimahdollisuus on XXXX Toinen uusintatenttimahdollisuus on XXXXXX Tenttikerta kestää 2 tuntia. Tentissä on kaikille opiskelijoille runsas tenttiaika, eikä yksittäisiä lisäaikoja ole tarpeen käyttää. Jos sinulla kuitenkin on jokin muu yksilöllisen järjestelyn päätös, kerro siitä heti opintojakson alussa opettajalle. Hylätty tentti on mahdollista uusia jommalla kummalla ilmoitetuissa uusintatilaisuuksissa. Hyväksytyn tenttisuorituksen voi uusia kerran, välittömästi seuraavassa uusintatilaisuudessa.

International connections

-

Completion alternatives

-

Student workload

Lähiopetus 27 h Tentti ja siihen valmistautuminen. 54 h Yksilötehtävät 27 Ryhmätehtävät 27 h

Go back to top of page